Saturday, May 23, 2009

Facebook Galak Zina?


Salam semua..
SURABAYA: Kira-kira 700 ulama Indonesia kini membincangkan fatwa mengharamkan melayari Internet dengan tujuan bergaul bebas terutama di laman sosial seperti Facebook yang didakwa menggalakkan berlakunya zina.
Facebook melaporkan Indonesia memiliki peningkatan paling pantas dengan peningkatan 645 peratus kepada 831,000 pengguna.
“Ulama menganggap fatwa itu diperlukan kerana hubungan itu mampu menyebabkan berlakunya zina.
“Meskipun ia boleh digunakan, panduan perlu diberikan,” kata jurucakap Sekolah Asrama Islam Lirboyo, Nabil Haroen. - AP.


P/S: So kita di Malaysia ni camne? 'lu fikir le sendiri' 'sendiri mau ingat le'..


9 comments:

  1. cek takdo pun account tuh... huhuhu

    ReplyDelete
  2. Emm..Sebenarnya bergantung kpd niat masing2.. Ada yg menggunakan utk tujuan yg baik. Ada juga yg gunakan utk tujuan yg buruk.

    Camne ni Lin. Intan mmg ada akaun facebook. Kat facebook, Intan jumpa ramai member2 lama. Ex-classmate dan ex-schoolmate. Dan dari facebook juga kami berbincang nak buat reunion dan merapatkan semula hubungan silaturrahim yg berbelas tahun terputus.. Alhamdulillah, baru2 ni jumpa ex-classmate dari Penang yg dah 12 tahun tak jumpa..

    Asalkan tak guna utk tujuan yg dilarang Allah.. Insya Allah.. :)

    ReplyDelete
  3. oh ho!dem!bahaya!setia fb

    ReplyDelete
  4. Facebook....? tak pernah melayari dan tak ada akaunnya.

    ReplyDelete
  5. ikot juga niat masing2 kan. hehe. eyra ske FB. jmpa ramai kawan2 lama. kawan2 sekolah rendah dulu2. sokong kata-kata intan kat atas tuh

    ReplyDelete
  6. erkk..ye ke??
    xde plak terpk pasal jadi zina..
    huhu.. bg kite laman tu utk cari kawan2 lame..hehehe..

    bergantung pd niat la kan.. =)

    ReplyDelete
  7. takde akuan pun..
    tapi rasanya bergantung pada individu.. kalu buat benda baik.. jadi baik la.. kalu sebalik nya.. itu la..

    ReplyDelete
  8. dulu tv pun hampir2 kene diharamkan..

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..