Setelah 5 Tahun Menunggu..


Salam semua...
Alhamdulilah & terima kasih kpd kawan2 semua yg byk beri semangat & komen kt en3 Lin ye...
Masaalah tu semua, Lin tolak ketepi dn think positif utk diri sendiri, syukur ke hadrat Ilahi..amin...
Ok pg2 ni Lin nk tunjuk buah Lin..opsss bkn le, tu pokok buah pelam Lin,hahahaha...pokok ni Lin tanam waktu mula2 pindah, dh lbh kurang 5thn dh, tp bru ini la kali per-1 dia berbuah, boleh la di katakan byk jgk, dn buah nye jenis yg panjang2 tu, org kate pelam madu eh?...
Mmg le x sabar nk merasai nye, tp kan buahnye lbh byk berbuah di luar pagar, itu le yg sshnye tu, ingat nk sampulkan supaya x le busuk dalam, tp nk manjat tu satu hal plk...
Ala x pe le, mmg dr awalnye pun x berjaga, main ltk baja je, so ikut suke ko le pokok, nak besar ke, manis ke, busuk ke, sok2 masak matang, aku petik makan jek...hahahaha..



P/S: Masaalah takkan selesai tanpa kesabaran & muhasabah diri...Alhamdulilah...
*Mak sayang anak2 mak semua..muah3x..

9 comments:

  1. kecur air liur nengok buah mangga muda pagi2 ni. Makan dgn kuah rojak tu sedapnya...Boleh baling sebiji kat sini tak???

    ReplyDelete
  2. salam sis lin..

    ehehe..ingatkan ada isi td..rupanya nk menuggu buah pelam tu yea..hehe

    ReplyDelete
  3. La ni memang musim buah mangga. mana2 pegi tengok kat pokok mesti ada buah.

    Tu mesti sampul cepat2..... lepas tu kena jaga, berbuah luar pagar tu, banyak dugaannya.

    ReplyDelete
  4. masamnya... terasa sampai sini...

    arrggghhh....

    ReplyDelete
  5. Bagus la tu SiS..I punya pelam dah 4 tahun harap-harap genap 5 tahun berbuah macam SiS punya pelam, Kalau tak tebang nanti..

    ReplyDelete
  6. wah boleh datang singgah.. bawak kicap ni.. ermm macam sedap jer tu.. tinggal2kan sket eh..

    lin letak baja bunga tak ? pastu dah berbunga letak baja buah pula..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.. air dicincang tak kan putus... semoga lin dan anak2 semua muah muah ya..

    ReplyDelete
  8. Buah mangga ...perbezaannya ada sesetengah orang suka makan bila dah masak ..sesetengah suka makan buah yang masih putik ....
    tapi yang aku sure orang yang mengindam suka buah yang putik ..mengapa yer ....mungkin suka kena morning sickness kot

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..