Kisah Di Pejabat Kadi....


Salam semua..

Mari kita renung2kan nye yek.. *petikan dr email seorg kawan

sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. pas tu mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.

kadi tanye kat pompuan tu... .
"kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu?
pompuan tu jawab...
"saya yang mengandungkan anak tu. saya yang melahirkan anak tu,dia keluar dari perut saya."
si jantan (suami) terkedu sebab dia tau pas ni kadi akan tanye dia lak.

ahhh... sudah... mende aku nak goreng kadi ni... .
kadi pun tanye si jantan...
"hah... kamu... .bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela"
"tuan kadi... kalaulah saya ada syiling seringgit,dan saya 'masukkan' dalam vending machine, pas saya 'tekan satu butang pilihan,maka keluarlah setin air minuman,saya nak tanye tuan,air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?"
jawab kadi.."hak kamu le.."
jantan tu kata lak..
"hah... sama le kes ni pun. Kan tuan... kan... kan "

Kesimpulannya....
1. Jgn samakan isteri anda macam vending machine.
2. Jgn samakan anak anda macam air tin
3. Jgn samakan 'anu' anda cam duit syiling ... hehehehehhe "



P/S: Macam ini punya orang pun ada ka, agaknye apa jawab Tok Kadi tu ek?ermmmm


17 comments:

  1. orang yang nak jadi kadi ni memang penyabar la orangnya... macam2 ragam manusia dia jumpakan...

    ReplyDelete
  2. hahahaha
    kelakar si jantan itu
    sama kan bini dengan mesin air....

    salam jumaat sis lin.....

    bila nak turun Putrajaya?

    =)

    ReplyDelete
  3. hahahahahah...
    stu contoh yg bgus dr llki 2....
    hahahaha....
    mmg btl2 wat tok kadi berfikir 2...

    ReplyDelete
  4. har!har! punyer ar kencang kepala otak laki tu..
    kalau laki aku jawab gitu..
    tak jadik cerai aku..

    ReplyDelete
  5. kalau aku jadi kadi tu... suruh je lelaki tu kawen ngan mesin tu. suruh dia cucuk je kat lubang mesin tu...

    ReplyDelete
  6. salam sis: hehehe kelakar giler cerita ni>...erm rajin benor sis update blog..hari2 ade jer entri baru... cayalah..semoga berjaya yer..

    ReplyDelete
  7. he he.. idea yg bagus bagi mana2 lelaki yg terbaca entry ni..

    ReplyDelete
  8. mengong ler lelaki ni.. ada ker samakan vending machine dan pompuan.. lobang duit dan lobang air tin keluar tak sama.. kalau perempuan lobang yang sama masuk dan yang sama keluar.. wa ka ka

    ReplyDelete
  9. Lelaki tu memang hampeh, bagi malu pompuan je, elok campak je dia tu dalam sungai renggam bagi buaya makan atau daging dia kasi potong-potng buat salai dan cicah air asam hi hi hi

    ReplyDelete
  10. salam sis lin.. bijak jgk kpale otak lelaki tu ye.. tp bijak yg x boleh pakai..hak3

    ReplyDelete
  11. hahhahaaa..tahap cipan tul r c jantan tu..sabarlah kadi ooii..

    ReplyDelete
  12. jom belanja combi stoberi satu tin..! :p

    ReplyDelete
  13. ahahaha... lawak2.. sape punya idea lah ni.. klakar btul.. salam ziarah dari sy.. (^__^)

    ReplyDelete
  14. kalau Aku jadi kadi aku berkata emm.Saudara mmg la siling tu awak ponya, siling tu sapa yang bagi "atas keizinan Allah kan", kalau mesin polak Rosak siling awak tak berguna jugak..dan kalau siling awk ada cacat(pecah) syiling awak pung kena telan macam tuu jer..Moralnyer di sini Ini bukannya Mesin Saudara..

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..