Tuesday, March 02, 2010

10 Jutawan Terkini..!


Salam semua..

Terbeliak sekejap mata bila dengar 'Jutawan' $$$$$..ugh! sapa yg tak nak jd jutawan oii, tp rezki, tuah dan nasib masing2 sapa yg tahu kan? semuanya terletak atas daya usaha sendiri, mmg betul semuanya kehendak tertulis olehNYA, tp klu takde cita2 dn prinsip dlm diri sendiri, ermm tak dapek den tolong weii..
Sebenarnya, cite jutawan ni bermula bila anak Lin,Amat tu mntk carikan senarai 10 org jutawan Malaysia, cikgu dia nak bt kajian untuk pelajaran Sivik, sebelum ni tak pernah plk nk amik tahu sapa 10 ke, 20 ke jutawan kt Malaysia ni, huhuhu tp bila dh bkk dn dapat klik satu laman web ni, Lin tergerak plk nk jdkan en3 utk kali ni, sbbnya suke dgn kata2 dn tip nasihat nk menjadi jutawan tu..hehehe ermm mana tahu kan, rezki ayam nampak di kaki, rezki kita? sapa yg tau esok lusa kan kan kan...
*Info dr HidupSantai

Senarai Jutawan Malaysia 2009

Berikut adalah senarai terkini 10 orang terkaya di Malaysia menurut kaji selidik majalah Malaysian Business.
1  – Tan Sri Robert Kuok (RM26.6 bilion)
2  – Ananda Krishnan (RM20.1 bilion)
3  – Tan Sri Teh Hong Piow (RM8.15 bilion)
4  – Tan Sri Lee Shin Cheng – IOI Corporation (RM7.4 bilion).
5  – Tan Sri Quek Leng Chan (RM4.5 bilion)
6  – Puan Seri Lee Kim Hua (RM3.5 bilion)
7  – Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary (RM3.18 bilion),
8  – Tan Sri Vincent Tan – Berjaya Group (RM1.79 bilion),
9  – Tan Sri Tiong Hiew King (RM1.64 bilion)
10 – Tan Sri Azman Hashim – Arab-Malaysian Corp (RM1.42 bilion).
Bagaimana membina minda jutawan?
Jutawan tahu secara jelas dan terperinci apa yang diinginkan.
Matlamat mereka adalah jelas dan jitu.
Matlamat mereka adalah besar dan sukar untuk dicapai
tetapi… ianya tidak mustahil.
Tips:
-Jutawan banyak memberi. (Petikan dari karya Dr Thomas Stanley)
-Hadis juga menyatakan bahawa sekiranya kita memberi
1 dengan ikhlas, 10 akan dikembalikan kepada kita.
Jadi, sekiranya anda jenis kedekut dan tidak suka memberi,
minta maaf, title jutawan bukanlah untuk anda!



P/S: Haaa tgk tu, KEDEKUT mmg tak layak untuk seorang jutawan, tp mana tau ek, kerana kedekut tu dia jd kaya ek? ermmm..

3 comments:

  1. ermm bila nak kaya ni? hehe

    ReplyDelete
  2. erm.. saya merasa jugak duit jutawan no. 1 malaysia ni Tan Sri Robert Kuok ni.. hehehe sbb saya makan gaji kat salah satu kilang terbesar dia.. FFM Berhad.. Kilang tepung je... Tepung cap Blue Key...

    ReplyDelete
  3. Semua orang berhak mengecapi kekayaan. Hanya berusahalah~ heee~

    Thanks for credit =)

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..