Kisah Maulidurasul 1431Hj/2010

3/08/2010 12:20:00 PM


Salam semua..

Apa khabar bt semua kengkawan, maaf la, sejak2 ni Lin kurang nk dok blog walking, masa dan jadual sempit dan padat, kerja rumah byk terbengkalai, bru hrni semua kerja selesai, so Lin free kan time sikit ni, dok update cite kisah Maulud Nabi Mesjid Taman Bukit Indah tmpt Lin yg baru selesai 6/3/2010 baru2 ni, tp hanya sikit je gambar kt sini, yg lain2 byk Lin masukkn dlm album kt FB, so sapa2 yg ada FB tu, pi le tgk.
**sori,kt Picasa dh full MB nk upload..huhuhu 

         

Sewaktu seisi latihan 5/6/2010 sehari sebelum mjlis, sian anak2 balik sekolah terus latihan, tp mmg berbaloi kan? semua nya dh okay, cuma bimbang kan lupa lirik nje anak2 ni..alhamdulilah semuanya bagus..Syabas!


6/3/2010..seisi rewang merewang di rumah Lin, ni semua adalah berkat sumbangan kwn2 semua untuk majlis Maulud tu, dan kitaorang sama2 gotong royong membalut dn membungkus..
*Apa yg penting? K.E.R.J.A.S.A.M.A !

                                        

Meriah..hehehe Pepel semua, bkn permintaan cuma secara kebetulan je tu, tp cantik kan? Waktu ni menunggu utk persiapan nak berarak, beberapa minit je sebelum acara bermula, anak2 semua berseri2 dan ceria, tp dalam hati gundah serba tak kena je tu..kekeke.

 

Perarakan kali ni agak jauh sikit, nasib jgk cuaca tak berapa panas, tp berpeluh2 jgk ler badan tu, sian anak2 tu, takpe janji niat kena ikhlas ye, mari kita berselawat ramai2..dapat gak pahala kan..:)
Tetamu tahun ni kira ramai jgk, mana yg dgn anak kecil, ada tu siap kendong ke hulu hilir kepanasan, tp semangat tu tetap ada utk menyambut Maulud..kankankan.


Tengok tu, makcik2, kakak2, pakcik2, adik2, sedara2, saudari2, kanak2 semua turut berselawat ke atas Nabi. Perbezaan umur, kaya, miskin, kecil, besar, time berarak tu dh tak amik peduli, janji niat hanya pada yg satu...Syukur ke hadrat Ilahi..Amin..


Eee rasanya waktu ni, anak2 ni semua dah nk terkucir je, giliran membuat persembahan dh bermula, ada yg kata takut, seram, tp nasihat Lin, 'kamu semua mesti cuba yg terbaik utk diri sendiri, yg baik dtg drNYA, yg buruk dtgnya dr diri kamu sendiri'..Gud Luck..


Syabas anak2 ku, kamu semua dah cuba yg terbaik utk diri kamu, lepas ni kot2 ada undangan persembahan nasyid boleh la pggil adik2 kita ni..kekeke..boleh ke anak2 ku?...
Alhamdulilah, pertama kali mengajar dan mendidik anak2 nasyid, terima kasih bt Kak Ani kerna memberi kepercayaan kepada Lin..:)


Kumpulan Yassin Al-Wasilah..Taman Bukit Indah.
He3..tggu gak hujan turun tp panas jgk sampai ke ptg, lihatlah donia! sapa kata mak2 ni tak berbakat? ishh ok le tu, bakat belakang kira, tp semnagat dan kemahuan tu yg penting, tengok aje le tu, kendong dukung anak pun boleh jgk naik ke pentas, malu belakang kira janji 'niat' nak berselawat tu yg di terima..
Tahun depan boleh lagi tu, anak2 dh besar dh, tak payah dukung..kekekeke.



Akhirnya semuanya selesai, alhamdulilah..ada kalanya terfikir jgk dalam hati, generasi muda mcm Lin & kawan2 ni mmg perlu di ketengahkan dan bercampur dgn masyarakat, jgn malu,takut dan jgn hanya duduk di rumah ibarat 'katak di bawah tempurung', ye la bukan kerana mahukan nama atau gila kuasa, tp kalau tidak kita mulakan dan usahakan sapa lagi yg mahu melapis generasi akan datang, 'mereka' makcik2 semakin tua, cuma yg perlu, kesedaran dan kemahuan aje, tp apa yg penting KERJASAMA dr semua, sbb itu kebanyakan kumpulan2 Yassin sebegini tenggelam di bawah zaman, sbb tidak ada yg berani mahu menyuarakan pendapat, mmg akan ada kata keji dan puji, tp itulah yg akan mendorong  kita terus bersemangat untuk menunjukkn lagi bakat dan anugerah yg terpendam, kalu tak cuba, mana nak tahu,kan? 
Cuma kita kena pandai bijak menyesuaikan diri dgn keadaan masyarakat sekeliling, tak semua suka, dan tak semua mengata, yg penting, 'NIAT' hati kita 'IKHLAS' untuk berbakti..Aminn.



P/S: haaa apa? Jeles? hek eleh...ada aku kisah?? komen jgn tak komen..:p

You Might Also Like

0 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com