Ubi rebus & Cekodok pisang

4/29/2010 08:57:00 PM



Salam semua..

Dah makan kowang? makan apa? ptg tadi hujan lebat kan, kilat petir sambung menyambung, takottt! tp kowang tgk tak kt luar malam ni? cuba kowang tgk bulan tu, cantik kan, penuh satu bulatan besar Lin tengok, cahaya kuning2 je dr jauh kan?..sungguh indah ciptaan tuhan..
Wokayy..harini penyakit kerajinan datang, td siang mak cik jiran depan uma bagi pisang, so mmg dh elok2 sangat le tu buat cokodok, pulak tu waktu pegi Pasar Tiram pg td, Lin nampak owang jual ubi so beli jgk 3ketul dlm sekilo setengah baru rm2, boleh rebus, bila dh ptg hujan turun cuaca sejuk, ermm sedap kan makan panas2..nom nom nom nom..
Lin masakkan sambal tumis petai, goreng ikan masin sepat, dh cukup menyelerakan, anak2 balik sekolah je tadi, baru Lin menggoreng cekodok pisang tu, hubby plk balik awal plk tuh, mmg dah kena le tuh..ni baru selesai makan, konyangg mcm ulaq salin kulit..hehehehehe



P/S: ada seketul lagi ubi, ingat esok nak buat getuk ubi..sedap kan..nom nom nom..


With Love

6 Comments

  1. Time hujan2 ni uis.. memang kena dengan menu ni.

    ReplyDelete
  2. nampak sodap kak.. bila la nak rasa kak lin masak ni hehe..

    konyangg mcm ulaq salin kulit..
    1st baca, konyang mcm ulaq bersalin ;-p

    ReplyDelete
  3. Wah, nampak sedap! Boleh saya makan?

    ReplyDelete
  4. cedap cecangat! esp time ujan2 nooo

    ReplyDelete
  5. sedapnya, buka blog terus tgk makanan, lapar terus..hehe

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com