Sawan Roti menjadi-jadi

Salam semua..

Alhamdulilah selesai dan berjaya juga Lin ikuti kelas membuat roti di Sweet ummi Bakery nie, ntah le ni kenapa, kemaruk nk bt roti, agknya terkena sawan roti kot, skli dh start x henti2 nk membuat, anak suka makan, keluar je dr oven terus licin..hehehhe
Ok le sebenarnya mmg nampak mudah dan senang klu tgk owang bt roti tp klu x tau basic mmg tak menjadi juga nk membuat rotinya tau, ckp mmg le senang, cuba le buat, bru tau, mcm2 dugaan dan risiko, silap2 dh adun uli elok2 x naik2 ada masuk tong!..kan kan kan..
Tp hrni Lin dh tau cara2 dan petua membuat roti, ermmm bukan main masuk je, bukan main letak, bukan main campur, rupanya ada kaedah dan caranya..hehehe
Ok mai2 layan gambo berbicara ni yek..


Kelas: Roti.
Jam: 10am-3pm.
Yuran: rm100 untuk 8 jenis paten roti (extra 1)
Cuma bawa apron dan kain lap aje.
*amat berbaloi-baloi*


*Eyna bt adunan untuk 1kg..so mmg byk, mula kitaorg dengar, pastu buat le sendiri, so kena dengar dn perhati ok..


*Ha tgk tu, aku jugak yg jd cikgu demo nya tu, kang salah, ahkakkk juga yg kena..hahaha 
Ni le baru betul2 belajar, saya budak bru belajar,kalau salah cikgu Eyna boleh tunjukkn..hehehe


*Yg ni dr adunan Lin dan Kak Arbaiyah, heheh ok le tu kak yek, bru permulaan, ada roti kacang merah, roti sardin, roti sosej roll, roti mix vege juga roti kaya..


*Yg istimewanya yg ni, roti PapaRoti, ha selalu beli je kat Jusco tu, now dh boleh bt sendiri,hehehe 


*Lin bersama Eyna, cikgu yg mengajar ni le, thankx Eyna, nanti ada resipi baru bgtau ok.. :)


*Nenek vouge,mama Zanariah, cun kan? nampak muda tp umur dh sebaya mak Lin,52thn, muka mmg awet muda, siap bg petua awet muda lagi..hehehehe


*Inilah barian murid2 kelas roti Eyna hrni, adeii yg belakang 2org tu lupa plk namanya, dtg jauh dr Pontian tu..salam perkenalan buat semua, kecoh meriah gitu kelas hrni..*sore aku aje*


*Separuh hasil roti dr tangan Lin, alhamdulilah bak kata owang, "Nak seribu daya,Tak nak seribu alasan" kan kan kan...so lepas ni leh la mengROTI byk2, skli adun boleh bt mcm2 paten roti, mmg berbaloi2...hehehehe



P/S: Ermmm agak2 lepas ni jgn le badan aku plk naik mcm roti.huwaaaaa tapi opsss ala Lin buat je roti, makannya anak2 je ler..hehehehe


With Love

3 comments:

  1. wah terliur tgk roti2 tu, memang berbaloi rm100 je kan :) pasni sis lin leh jadi tokey roti lah :)

    ReplyDelete
  2. Ieda: hehe idok le sampai jd tokeii tp mmg berbaloi2..sangat puashati,sbb itu cuma basic klu belajar cara PRO..rasanya lg ummph roti2 tuh..heheheh

    ReplyDelete
  3. Hi, salam kenal.
    mw donk resep kuenya. kunjungi juga
    http://www.unand.ac.id/arsipua/abstrak/ and
    Blog saya

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..