Udang geragau mengigau?



Salam semua...

kekekeke nom nom nom..entry makan lagi..muahahahaha
Nasib le, ikut suke hati kita le, biasa owang kata klu tgh marah mmg asyik nak makan jek, mmg betul kot, klu dpt Lin makan owang bt hati panas ni lagi bagusss..hahahahaha kasi gigit dia punya tuuuuut..hahahaha
Ok le, mai sini kita bkk cite lain, kelmarin Lin sggh le ptg tu ke kedai Tmn Bukit Indah 1 sana, skli ada plk nmpk jual udang geragau ni, klu bt cekodok sedap jgk kan, ingtkan smlm nak btnya tp dek bz sikit ptg smlm merayap, x jd le, malamnya plk dh ke rumah kwn Lin,Juhara dh sampai pkl brp menyembang..simpan aje le udang tu dulu..hehehe
Dek kerna x jd nk masak jemput2 udang geragau tu smlm, hgga bawak ke mimpi tido, dok ngigau pi menjala udang tu..hahahah agknya tido dgn gaya2 nya kot menjala, nsb hubby tido kayu hahahahahaha
Akhirnya hrni dpt jugak bt itu cekodok udang geragau, tp sebenarnya ada cite dgn ini cekodok, hrtu makan kt uma kwn hubby, siap Lin tanya sedap jemput2 tu, letak apa ek, rasanya rangup bila makan, klu Lin bt mcm liat2 gitu, tp x le sampai x boleh makan, cuma yg kwn hubby punya tu mmg lain bebenar, so dia bg petua le,heheheh kepoci betul kan mak cik ni, siap nk tanya2 owang..hahahahhaa
Rupanya klu nk bikin cekodok a.k.a jemput2 kita tu rangup, kita simpan tepung gandum tu dlm peti ais, tp bkn tmpt beku, kang keras bedengkang plk, pastu nnti nk bancuhnya guna je air suam biasa, baru le rasa kerangupannya, so hrni Lin cuba petua tu, mmg betul ranguppppppp crispy....x caya? kowang cuba le sendiri, klu x jd gak? ermmm maknanya kowang x reti masakkkk lor..menggoooonggggggg..! hahahahahaha



P/S: Ni ada lg baki cekodok, sapa ek aku nak kasi bt ujikaji lidah bg rasa cekodok ni..hahahahahah

With Love

1 comment:

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..