Menu popular Ramadhan

Salam semua...

Jeng jeng jeng...ewah2 dah mcm grammy award plk yek, siap ada menu popular Ramadhan lagi gitu, tapi betul kan? bila tiba je Ramadhan time tu le dok ingat makanan yg jarang2 nak jumpa, ada tu mmg le ada selalu klu kat pasar malam tp nak cari yg berjenis2 dgn melambak2 tu x de la kan, sampai kan klu pi bazar berjalan dr hujung jalan sampai la hujung penghabisan, jd fening otak mau beli apa, semua sedap2 tp ingat! jgn membazir, boros, kang beli byk2 tp bila berbuka dh minum air seteguk, dh kenyang je rasanya..kan kan kan? 
Semua tu nafsu makan, nampak semua nak, tp bila dah minum dan mkn kurma sebijik, terus kenyang, mkn sikit, kan dh membazir tu.:)..Kowang mesti ada menu wajib juga kan? mesti nak beli, mesti nak cari, walaupun dh masak kat uma, tak hari2 pun tp mesti beli juga selang hari, kan? samo le kito..kekekekeke
Jom kita lihat apa yg popular tue..hehehe
*Tq kat Mr.Google, dia yg bg copy gambo nie semua..heheheheheh kecuali gambo yg last tu...:p


*Ayam percik...perghhh klu bulan pose kat bazar dekat 20 gerai jual ayam percik sini, toleh sana sini semua ada jual ayam percik, cuma bakar dan sos nya je yg buat kelainan..


*Baru td nmpk kuih tako kat uma Kak Intan ,hehehe mmg betul kak, sama dgn anak2 Lin termasuk Lin, pi bazar mesti nak beli ini kuih tako, lebih2 lagi klu masuk dlm peti ais bg sejuk dulu pastu makan..nom nom nom ngencessss oiiiiiii...hu hu hu.


*Kikiki klu nampak makcik Retna tu, mau kena balun nie, hehehehe haa klu kat Jb plk, rata2nya ramai suke berbuka pose dgn air katira, yg sedap katira Abu Bakar, mmg fofular le, cuma yg dlm gambo ni color airnya putih tp katira Abu Bakar Jb colornya hijo ye..hehehe adeiiii tak sabar mau pi bazar nie..lalalala pstt Ret, ko nak ke Ret? muahahahaha...


*Tang ni tak boleh nak komen, tiap kali puasa mesti ramai kat Mesjid2, lebih2 lagi Mesjid Kg Baru KL tu, sbbnya masing2 balik kerja nak pi amik bubur lambuk, kata owang, mmg sedap bubur lambuk Kg baru tu yek, ishh bila mau cuba yek, kat bazar ramadhan Jb ni pun ada juga jual, tp jarang juga le nak membelinya sbb dpt free je dr Mesjid..hehehe tp jgn lupa, sambil amik sambil menabung masuk derma di Mesjid yek...:)


*Kesimpulannya, apa juga juadah dan menu berbuka tu, jgn amalkan sikap membazir, kan ke rezki tu, makan dan ikut apa yg perlu je, owang kata 'jamah' tp dlm gambo atas tu bukan jamah lagi tp dh mentekedarah dah gayanya..hahahahaha 
*kenangan berbuka puasa thn lepas bersama Geng kamie..i miss u all..:(



P/S: Tgh dok fikir mau masak apa nie..adeiiiiiiiiii tolongggggggg tolongggggggg..*pi bazar je la..kekekekekeke

With Love

6 comments:

  1. wa.. nampaknya sangat sedap ;)

    ReplyDelete
  2. Nick: Heheh semuanya sedap2...klu pi bazar rasanya semua mau beli..huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. eee saje je baru kol 10 pagi dh de ayam percik uhu xpe2 feveret incek liquid jgk hee.
    air katira tu rase cmne ea sis Lin xpenah rase lg t nk p bazar lah carik kalo ade hee....

    ReplyDelete
  4. Liquid: Kekeke...tu belum lg masuk waktu berbuka, kang lg byk juadahnya..hehehe
    air katira tu sedapp..ada kurma dgn biji selasih dlmnya..suba le nanti..mmg powerr!

    ReplyDelete
  5. Nael: hehehe..sabo sabo...pi tido pi..kekekekeke

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..