Monday, August 02, 2010

Seronok agaknya memancing ek?

Salam semua...

Ermm seronok agaknya memancing ek? persolan demi persoalan bila hubby balik mancing bawak ikan, ye le seronok klu dapat ikan, cuba le x dapat ikan, mcm2 le di persalahkan, air tak bagus le, tekong tak pandai le, hahahaha betul x? tp klu dapat ikan, wah katanya tengok orang le, kdg2 tengok kaki le..muahahah aku tengok kaki sama je dgn kaki aku, ada 2 kaki..hahahahahaha
Ok le kelmarin Jumaat malam hubby Lin pi mancing dgn ahli2 rombongan group Titan, last minit hubby pergi sbb keje dh abs, so smlm mlm bru balik, ingt xde ikan rupanya haaa alhamdulilah rezki laut..
Nak cite cmne pasal mancing ni, dpt nya bila, tarik nya, makannya, oh maaf, Lin ni x reti nak cite..hanya yg arif saje yg boleh cite..hehehehehe
So mari layan gambo berbicara.. :)


*Ha lihat, masing2 dgn hasil tangkapan ikan masing2, yg x dpt tu jgn putus asa, tu cuma putus tali jek kan..kakakakakakah..


*Byk jgk yek, musim2 hujan ni, ikan lapar agaknya, hubby kata smlm ribut kat laut, nsb baik le semuanya dlm keadaan selamat..tu le dia dugaan dan risiko klu mancing kat laut, kita dok uma nie risau jgn le cakap..huhuhuhu


*Hubby balik je dok tersengih2, ha tu maknanya dpt ikan le tue,hehehehehe...tp ye la, dah perginya pun ramai, tp x semua dpt ikan, so kena le jd pemurah hati bahagi2 kan sikit hasil tangkapan tu, hubby Lin pilih dan bawak ikan mana yg Lin & anak2 makan je, yg pelik2 tu, maaf le kang dok beku je dlm peti ais tu kang..hehehe yg sedap tu, ikan kembong, freshh terbaikk dr laut..hehehehe


*Ermm sebelum ikan2 tu masuk peti, baik Lin sruh hubby menyiang semua, kang ada terkial2 Lin nak memotong ikan sebesau tue, nom nom nom masak asam pedas ke, kari ke, sedappnyaaaa...
Kalau kerapu tu, Lin x suke sangat, rasa isinya tu x kena kt tekak Lin, ntah le, tp anak2 suke...huhuhu


*Aksi pertarungan antara kepala ikan dan ekor ikan..yg gelihatinya, kucing Lin 2 ekor tu dok ngendap je ikan tu, agaknya besar sangat takut dia..hehehehehe
Ermm lepas ni, cuba la ek, Lin nak ikut gi mancing, agak2 mabuk x? kang ada mcm ikan dugong atas kapal tu  terlentang muntah2 kata hubby, cisssss..hehehehehe



P/S:Hubby kata hilangkan gian sebelum puasa dan raya, sok2 dah pose mana de owang pi mancing, melainkan nelayan jek..huhuhuhu


With Love

10 comments:

  1. byknya ikan..best mancing klu cmni..

    ReplyDelete
  2. tak pernah memancing.. =)

    ReplyDelete
  3. Diriku: ye mmg byk ikan smlm..ni dok fikir nak masak apa nie..hehehe
    pernh mancing ke? best agknya ek?..

    ReplyDelete
  4. Ken: O really? x minat ke or no time? selalunya lelaki mesti suke mancing..hehehe

    ReplyDelete
  5. Oong-Ong: Yup..time byk ikan best, time xde ikan..hampehhh huhuhu

    ReplyDelete
  6. waaa... besaQnyaaa ikan naaa.
    meriah la sisLin, hari² kari, asam pedas, kari, asam pedas ;)

    ReplyDelete
  7. kite paling tak suka mancing... cam bosan giler... uuhuhuhuh... tapi memancing kat pasar borong ok ler... eheheheeh

    ReplyDelete
  8. ch@: pandaii cha..hehe hrni sis masak asam pedas,esok masak kari, lusa masak pais ke botok2 plk..muahahahaha

    ReplyDelete
  9. Eena: ee sama le kita, dok menung air je kan..x bosan ke ek? baik mancing kat pasar, sambil cuci mata kat hypermarket..kekekeke

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..