Syawal yang di nanti

Salam semua...

10hb Sept 2010, Pagi Syawal yg sungguh sunyi kali ini, sbbnya Lin beraya di Sabak Bernam, rumah kakak hubby, di mana ibu mertua Lin skli tggal bersamanya, ermm rasanya kemeriahannya tak sama dgn meriahnya beraya rumah mak Lin, mgkin sbb ahli keluarganya tak ramai, masing2 buat hal masing2, tp berbeza dgn suasana rumah mak Lin di pagi raya, awal pagi dh kedengaran takbir dr Madrasah depan rumah, paginya pula mula penuh dgn orang sembahyang raya, pastu riuh rendah dgn suara anak sedara yg gelak ketawa, huhuhuhu mmg sungguh rindu suasana itu di pagi raya..
Tp takpe, di sebabkan ibu mertua Lin pun kurang sihat, jadinya kami sepakat nak berhari raya bersamanya, janji dpt bersalaman bermaafan itu yg penting..kan raya sebulan..hahahahahaha
Sebelum bermaafan dan makan raya, selesai je bersiap2 pakai baju raya, anak2 Lin sibuk le berposing sana sini, Mak dia pun tumpang sekaki, hahaha baju baru le katakan..hehehehehe :p alaahh kowang pun sama ler tue..hehehe


*Me & My Family.hehehe boleh sama plk dgn penutup botol kuih tue..hahahaha sabo je le aku..


*Me & My Beloved hubby,En Sabar...nsb x banjir kampung dek menangis ketika salam bermaafan pagi tue..huhuhuhu


*Me & Naz...pagi tu naz yg touch-up muka Lin..hehehe kita serah muka jek..kekekekekee


*Me & Yana..awal2 pagi dh merajuk sbb berebut dgn Naz nak make-up kan Lin..hahaha glamer u.auwww
*Amat? ermm awal2 pagi dah sibuk nak kejar ayam kampung..hahahahaha

Pagi tu, sewaktu bapa2 pergi sembahyang solat, kitaorg sibuk di dapur siapkan menu utk makan di pagi raya, mcm2 ada, yg bestnya puas sangat2 dpt makan ayam kampung berketul2..hehehehe
Cumaaaaa.....yg takde sayur lodeh dgn kuah kacang, huhuhuhu mulalah airmata nak berderai bila time makan tu, mengenangkan Mak Lin di Jb..huhuhu *kita control je masa tu..huhuhuhuhu

*Bersambung*




P/S: Lain benar beraya di Kampung sekarang ni yek, tak sama mcm dulu2, sunyi sepi, mgkin semua dh ke bandar kot, plk tu anak2 semua dh besar..ermm


With Love


No comments

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..