Tuesday, October 05, 2010

Falling in LoVe ?


Salam semua...

Jatuh cinta? sedang bercinta? putus cinta? atau mencari cinta? wah2...tghri2 buta Puan Lin ni dok bercerita pasal cinta..hahaha buang tebiat ke apa? :p
Ala kowang nie, sesekali nak kasi panas jap pun dah gabra, aku jatuh cinta? ye aku sedang jatuh cinta, so what? dengan sapa? dengan LAKI aku ler..hahahahaha 
I Will Love U 4ever N Ever Darl..muahhhh :)
Oke le kejap je ni online, nk duduk lama2 sakit belakang le, jom layan entry nasihat khas utk orang yg tgh bercinta, kot2 apa yg boleh di guna pakai, rasanya semua 10 nasihat ni ada baiknya..sapa2 yg berkenaan tu, sila renung2kan dan selamat beramal.. :)


10 Nasihat untuk orang bercinta:-

1) Janganlah kamu membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum kamu berkahwin dengan 'si dia'.

2) Bercintalah kamu dengannya dengan sekadarnya. Kelak mungkin 'si dia' bukan jodoh untukmu.

3) Jika kamu ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum kamu berhak menjadi milik 'si dia'.

4) Jika kamu menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melaggar syariat-Nya.

5) Kebahagiaan yang kamu lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikinya adalah selepas kamu diijabqabulkan.

6) Jikalau kamu inginkan pasangan hidupmu yang terbaik untukmu, maka kamulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7) Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara ber'dating', cukuplah sekadar kamu tahu apa yang perlu kamu tahu.

8) Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9) Jika kamu masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

Sumber: iluvislam.com



P/S: I Love U..I Love U..I Love U..I Love U...'Do U love Me?'...'Will U Marry Me?'...


With Love

4 comments:

  1. "Jatuh cinta lagi.. lagi lagi ku jatuh cinta.. jatuh cinta lagi ...pada setiap wanita.."
    nasihat yang bergna pada semua yang NAK bercinta
    kuman "Jangan..." Entry

    ReplyDelete
  2. Kuman: hehehe teringt zaman2 bercinta dulu, skrg ni dgn hubby klu bercinta tggu malam le..siang kerja, klu dulu cuti keje pun sanggup semata2 nk gi bercinta..hahahahaha

    ReplyDelete
  3. 10 nasihat yg sangat bagus utk org yg baru nk bercinta.. sokong sangat2 sbb ada sket yg sy dh lalui n terlanggar.. menyesal gk la x ikut..
    http://www.duitlama2u.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. lan_ax: hehehe tu le, skrg ni mana ada petua kena amik ikhtibar dn peduli, kdg2 berguna utk diri sndri..xpe jdkan ia teladan utk kita..:)

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..