Sejadah bersalib di Masjidil Haram?

10/14/2010 12:07:00 PM

Salam semua..

Subhanallah..hrni satu per satu di kejutkan dgn artikel yg sungguh memeranjatkan, sampaikan dok terpinga2 membaca dan mencari bukti kesahihannya...
Tp artikel ni mmg betul2 menguji keimanan sesaorg sebagai seorg yg beragama Islam, lebih2 lagi bg jemaah2 haji yg bakal dn sudah pun berada di sana.
Atas keperihatinan dan ketelitian, nsb baik juga ada berperasan dn berperasaan pasal penyebaran dn penjualan sejadah di Mekkah, cuba klu kowang bygkan, kita bersujud, bertakbir tp berpandukan sejadah yg berlambangkan salib diatasnya? sapa yg nak di salahkan dan siapa yg harus berasa bersalah?...
Renung2kan dan selamat beramal..AllahuAkbar..



RIYADH (voa-islam.com) – Mansur Al-Sarhi, seorang warga Arab Saudi menuntut pihak pengawas keamanan untuk segera menghentikan pengedaran sajadah bergambar salib yang dijual di Mekkah.

"Saya membeli sajadah dari salah satu distributor sajadah di sebelah Masjidil Haram. Saya sangat terkejut ketika melihat gambar salib sangat menonjol di bahagian tengah sajadah tersebut,” jelas Mansur kepada Sabq. “Bagaimana sajadah seperti ini boleh masuk ke Arab Saudi tanpa ada pemeriksaan dari pihak yang berwajib?" katanya.

Mansur mengecam pengedaran sajadah bergambar salib itu sebagai tindakan yang melampaui batas.
“Tindakan mereka sudah melampaui batas, sampai berani meletakkan salib di tempat sujud kaum muslimin di Masjidil Haram,” katanya. [ar/islammemo]

*Kredit artikel dr Borak kosong
Sumber dr Voa-Islam



P/S: Sekarang ni pun sibuk menghadiri kenduri doa selamat bakal2 haji ke tanah suci Mekah...lambaian Kaabah..

With Love

You Might Also Like

0 Orang Komen

Penafian .
Blog ini adalah blog peribadi, hanya cerita/aktiviti harian Sis bersama family, kawan-kawan juga resepi masakan Sis sendiri. Dan juga ada sesetengah penulisan tu Sis Copy dan Paste dari carian Google juga blog kawan-kawan.
Semua penulisan di dalam blog ini, TIADA kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah tiada.

Sis izinkan jika ada yang ingin copy dan share untuk kebaikkan bersama, AKAN TETAPI jika terdapat gambar atau text Sis disalah gunakan, Awas! TINDAKAN BOLEH DIAMBIL MENGIKUT AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1988 .
Komen anda, tanggungjawab anda.

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Terima kasih atas kerjasama anda.