Terima kasih buat semua..

Salam semua..

Sempena hari Jumaat yang mulia ini, ingin Lin mulakan dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdulilah, buat mereka, teman, sahabat, kawan dan rakan juga saudara mara yang tahu semalam perginya abang ipar Lin,Zainuri Bin Omar yakni abang kepada suami Lin, telah kembali ke rahmatuallah pada jam 3pm lebih kurang gitu (tak dapat pastikan jam berapa) akibat sakit kencing manis dan angin akmar, menurut anaknya dah 2 kali ayahnya terkena strok yang mengakibatkan urat di kepalanya putus.
 Dengan kelam kabutnya Lin terus balik ke KL semalam setelah dapat col dari anaknya, di sebabkan anak-anak semua tengah final exam, jadi Lin tak bawak mereka, tinggallah mereka urus diri masing-masing, anak-anak dah besar, tahulah mereka jaga diri di waktu emergency macam ni kan, mungkin kepenatan baru balik kerja jadi hubby pun tak la bawak laju sangat, akhirnya takde rezki Lin dan hubby tak dapat mengadap dan melihat kali terakhir arwahnya, jenazahnya selamat di uruskan dan di kebumikan, waktu derang col Lin baru je sampai kat Nilai, akhirnya Lin dan hubby terus aje ke Ampang, rumah anaknya.
Selesai semua tahlil ringkas, dan jamuan ringan, Lin dengan hubby terus balik ke Jb malam tu jugak, selamat sampai ke Jb dalam jam 3am lebih, balik tengok anak-anak semua ketiduran di kursi luar, kesian, takut punya pasal.hehehe
Lin ingin mengucapkan jutaan terima kasih di atas ucapan takziah dan doa buat arwah, baik di sms, facebook dan juga yang telefon sendiri, semuga doa-doa kalian mendapat berkat dariNYA..aminn
Al-Fatihah..


Bismillahirrahmannirrohim..

Tuhan yang berkuasa atas jiwa2...
undanglah kami yg berkumpul di sini untuk memohon kedamaian bagi arwah  yg telah pergi dr sisi kami ke tempat yg tidak terjangkau bagi kami kecuali olehMu.


Kumpulkanlah dia di bawah naungan sayapMu, diantara orang2 soleh yg telah dimakamkan di sini & dipersatukan dalam lingkungan jiwa2 yg berbahagia untuk selama-lamanya.


Puaskan dia dgn kenikmatan kekal yg berlimpah & kebahagiaan. Gembirakan dia dalam taman Eden dgn kemuliaanMu.


Biarkanlah dia memandang keagunganMu di antara orang2 kudus & murni yg bersinar seperti surga tanpa awan.


Biarkanlah dia tinggal dengan tenang dalam ketentraman & kedamaian agar dia bersinar dalam cahaya abadi.


Angkatlah dgn hormat bersama dgn jiwa2 yg saleh yg duduk di tangga tahtaMu.
Tuntunlah dia ketengah-tengah diantara mereka yg berdiri di hadapanMu.
Kami berdoa dalam namaMu, kami bersandar dgn janji2 yg telah Engkau ucapkan kepada kami.
Amin.





P/S: Arwah memang sangat rapat dengan Lin sekeluarga, kalau ke KL mesti bermalam di rumahnya tapi semuanya telah berlalu, mudah-mudahan keluarga juga anak-anaknya dpat terima dengan redha..:(


With Love

2 comments:

  1. salam takziah kepada orang umah arwah..

    terkejut juga ayu baca entry ini,,,

    semoga arwah dimasukkan dalam golongan orang-orang yang beriman..

    strock memang bahaya...ayah ayu pernah kena...lazer di hospital pakar puchong (KPMC). jua berubat kampung...alhadmullilah, berkat menjaga dan berusaha berubat..akhirnya abah sihat...

    semoga keluaraga arwah tabah dengan kehilangan arwah,

    al-fatihah

    ReplyDelete
  2. Ayu: Terima kasih ayu..huhuhu

    Mmg bahaya ayu, semuanya berpunca dr penyakit 5 serangkai..:)
    sbb tu dr sekarang kena jaga pemakanan dan kesihatan ayu, sekarang ni byk sngat penyakit yg x di undang dtg menyerang..huhuhu

    semuga arwah tenang di sana.. :)

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..