Tuesday, April 12, 2011

Asam pedas 2 rasa.

Assalamualaikum wbt..

Opsss jangan tutup blog ni, memang betul anda masuk di 'Bisikan Hati' cuma entry nya aje ala2 blog Cik Mat Gebu..hahahahahah
Alahhh kowang ni, baru nak buat gimik sikit pun dah gabra,hehehe sekali sekala kan, masukkan le gambo masakan, hari2 masak tapi tak le hari2 nak masuk blog, kang kena tukar tajuk blog pulak..hehehehe
Harini Lin masak 'asam pedas 2 rasa'. Sebab apa 2 rasa? sebab Lin masuk dalam asam pedas tu daun kesum dan daun limau purut, jadinya rasa dia ada masam, ada wangi, ada manis sikit, kalau pedas tu sudah semestinya ler..
Resepi? alahaiii kita masak takde guna sukat2 le, ni masak main 'BOH' lebur je, ikut sukatan mana yang di perlukan dan main agak2 je, agak2 masam, tambah air, agak2 masin tambah air, agak2 pedas pun tambah air..hahahahahaaaaaaaaaa kan senang tu..lalalalalala



Sedapppp! eh eh sendiri masak, sendiri le puji, sapa lagi nak puji kan...kikikikiki
Ikan ni dari hasil tangkapan hubby, tapi dek sebab ikan haritu banyak, so kena ikut turn masak, sampai masa kena gulai le ko..hahahaha



P/S:  Al-Fatihah buat FIL Ayu 'Citarasa rinduan' yg telah kembali ke rahmatulallah..moga rohnya di cucri rahmat dn di tempatkan di kalangan org2 beriman..Aminn
Salam takziah dari Lin sekeluarga..


With Love

4 comments:

  1. hai sis.. ape kaba.. sis ni buat saye lapar je.. teringat masakan ibu di kampung... asam pedam... dapat ikan merah ke.. ikan jenahak ke.. ikan sembilang ke... huiii.. sedappp...

    ReplyDelete
  2. looks so tasty and spicy, can just drink the spicy gravy.

    ReplyDelete
  3. SM Benjamin: Haii SM..hehehe sis kalau dtg rajinnya, masak ikut selera tekak..hehehehe

    tp kalau dpt ikan jenahak tu perhhh mmg sedap!

    ReplyDelete
  4. Nava: heheh thankx Nava..u like it?

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..