Shopping seadanya..

7/26/2011 08:52:00 AM


Assalamualaikum wbt...

Sabtu lepas 23hb Julai Lin dan geng2 setaman ikut rombongan ke KL dan juga ke Nilai3, bukan le nak soping sakan tapi sekadar cuci mata dan beli apa yang ada dan termampu, kena beli ikut keperluan dan kemampuan, baru la tak termenung..hehehehehe
Lin bawak anak Lin,Amat buat teman, dan juga geng setaman,Sarah, Kak Ana dan juga Kak Ros, cuma Wana yang last minit tak jadi pulak ikut atas sebab2 yang tak dapat dielakkan, kalau tak mesti gempakkk! KOwang bayangkan pergi 1 bas tapi dalam bas tu mulut kita berempat je yang riuh, hahahah buat bodo sudahhhh :p
Bas bertolak dari Jb dalam jam 4.30am sebabnya nak kena kehulu kehilir amik penumpang, sebab tu kuar awal pagi, makan masa gak kan, berhenti rehat solat Subuh kat Machap sekali brekfes, pastu terus ke KL, berhenti lagi kat Melaka 'kencing', maklum le, sejuk ko dalam bas tu..huhuhu, dan akhirnya dalam jam 10.30am kitaorang sampai kat Mesjid India tu, apalagi seranggggggggg..


Duit tu bawak tak le banyak sangat, tu pun nasib mr.hubby nak sponsor tau, ada gak lapang dada, kalau tak fikir dua tiga kali nak beli guna duit sendiri..heheheheh :p


Sampai aje kitaorang sepakat masuk Sogo, kasi sejuk badan dulu, mata dah meliar tengok kedai2 kat kaki lima Mesjid India tu, adeiii rabakkkkkk. Dalam Sogo orang punya lah ramai, ada sale, adeii memang murah giler semua barang2, tapi bila tengok kaunter bayar dia, terus tak jadi nak beli..arghh rugiiiiiii betulll!


Punya lah dalam ramai2 orang tu, sapa sangka kan boleh terjumpa DIA tu, hahahaha. Terkejut mak, bluekkk, 'awak pun soping jugak ye? Kawan awak tu pemalu betul ek? adeiii . Kalau tak ikut rombongan haritu, kita dah ikut awak je jalan2..hehehehe 
Kecil betul dunia ni kan..bumi tu kan bulat! :p


Keluar dari Sogo terus membeli belah kat Mesjid India, tengok sana sini, pusing sana, masuk sini, adeii naik pening kepala tengok baju dan tudung melambak2 sana sini jual murah, nak tak nak je kowang nak beli, kalau ikut nafsu, mau habis aku borong, tapi ikut keperluan ok! :p
Yang banyak sopingnya Kak Ros dengan kak Ana le, fuhhh siap sudah baju raya anak beranak, murah gilerr ko harganya..huhuhuhu


Hehehe kata Mesjid India, so apalagi, berinai le kita, hahahaha tapi Lin buat sebelah tangan je, kang buat dua tangan ada susah nak bawak barang dan soping, hehehehe. Sebelah tu aje rm5..hehehe ala saja suka2.. :)


Tengok jam dah hampir pukul 3pm, masa untuk soping sudah tamat, so balik semula ke tempat bas untuk berangkat pulak ke Nilai-3, sebelum tu amik gambo dulu yek..hahahhaha *India belakang tu duk jeling jek..hahahahahaha... :p


Dekat jam 4.30pm kitaorang sampai ke Nilai-3, jem jugak jalan tu, kat sana jangan cakap le, lagi rabak poket dibuatnya, adeiii tapi kita tak beli apa2 pun, makcik2 tu je beli banyak barang, toto le, kain langsir le, carpet le, cadar le semua ada..huhuhuhu sakannnnnnnn!


Kat Nilai-3 ni sama lebih kurang je macam kat Mesjid India tu, harga pun kira ok jugak, nak kena pandai tawar harga, memang akan dapat murah giler punya... :)


Sopin sakan ye mak cik, beli jangan tak beli, nanti balik Jb duk rugi temenung tak beli..kekekekeke..


Ok masa untuk pulang ke JB..hehehehe. Masing2 dah lepak tak tentu hala, muka dah letih dan sembab berjalan seharian, kaki dah melecet, badan dah melengas, adeiii jom jom kita balik. 
Dalam jam 6.30pm kitaorang bertolak dari Nilai-3 ke Jb, berhenti rehat kat Pagoh je 1jam, sampai Jb dalam kira2 jam 1am lebih sebab hantar penumpang kan sana sini.. :)
Apa2 pun enjoy the trip dan rasa puas dapat berjalan seharian, cuma letih duduk dalam bas je lama2 tu..hehehehe




P/S:  Terima kasih Kak Ros selaku penganjur, nanti buat lagi ke sana ok, pastinya kita semua tak jemu..hehehehe


You Might Also Like

8 Comments

  1. amboi, iya2 jer beli ikut keperluan tuh.. hahahahaha

    ReplyDelete
  2. amboiii....seronoknya jejalan sis.....he..he...

    ReplyDelete
  3. wow! jalan sakan kak lin kite ni ye... seronok!!

    ReplyDelete
  4. Sari: Hehehe iyeeee beli ikut keperluan aje..tp tgk kemampuan..kekekeke :p

    ReplyDelete
  5. Mas: Ye Mas..ilang stress kerja rumah! hahahaha

    ReplyDelete
  6. Semut Senyum: yeye SS..jln ikut rombongan, tak penat le, cuba jln sendiri, byr mahal lagi ada le..hehehehe

    ReplyDelete
  7. Amat criusss u!!

    Handbag tu wat i kecurrr heheh..

    Kat lif pon jadik tu posing :)

    Org sesebok memilih.. Lin amk gmbr.. npk kt cermin tuuu :)

    Best arr geng setaman awk Lin.. Enjoy!!

    ReplyDelete
  8. x ada rezeki nak jumpa kau. sesak sangat kat 'sogo' itu.. hu hu hu.

    ReplyDelete

Penafian .
Semua penulisan dalam blog AKU Sis Lin ini TIADA kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah tiada.

Sis izinkan jika ada yang ingin copy dan share untuk kebaikkan bersama, AKAN TETAPI jika terdapat gambar atau teks Sis di salah gunakan, Awas! TINDAKAN BOLEH DIAMBIL MENGIKUT AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1988 .
Komen anda, tanggungjawab anda.

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com