Doa suami kedekut.

Assalamualikum wbt..

Pernah tak kowang mengalami situasi seperti ini...
 Suami kalau bersama kawan-kawannya sungguh tidak berkira dalam berbelanja; namun isteri dirumah jika kalau minta tolong beli barang susah sangat nak keluar duit. Ada saja alasannya. Erm, pernah tak? Kalau pernah mesti kowang nak tahu bagaimana cara untuk doa suami kedekut.
Kebetulan berbual2 dengan kawan tadi, dia mengadu suaminya kedekut dari segi semua hal rumahtangga, nak itu ini kena lah tunggu dan menunggu, Lin kata mybe nak jimat, tapi kawan kata dah terlebih jimat,huhuhu kesiann kan, kot ye pun nak kedekut, berpada2 le wahai suami, jangan sampai isteri tension duduk dirumah...huhuhuhu
So Lin pun tergerak baca dan carikan cara dan bagaimana nak atasi suami kedekut ni untuk kawan Lin tu cuba amalkan. Kalau untuk Lin belum lagi sampai tahap suami kedekut gitu sekali, buat masa ni alhamdulilah, suami Lin seorang yang tak kedekut(ada masa je) dan faham kehendak dan keperluan semasa Lin dan anak2, syukur alhamdulilah..

image search dari en.google.

Doa suami kedekut serba ringkas..

1.Bacakan selalu surah Al Kausar.


2.Bacakan juga zikir pelembut hati ini agar hati suami tu lembut sikit nak beri nafkah: 
“Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabbir”

3.Selepas membacanya beberapa kali, hembuskan ke atas ubun-ubun suami. Atau isteri membacanya waktu suami tidur nyenyak. Selain itu hembuskanlah di tapak tangan dan letakkan di hati (dada) suami..

4.Selain daripada itu amalkan doa ini: “Ya Allah, lembutkanlah hatinya (suami) sepertimana Engkau lembutkan besi nabi daud a.s”. 

**Tahukah Anda apabila seorang suami enggan membayar nafkah untuk penggunaan keluarga, dia sudah dikira mengabaikan tanggungjawabnya sebagai suami dan ketua keluarga. Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud, “Cukuplah seseorang itu dianggap berdosa apabila suami yang mensia-siakan orang yang menjadi tanggungannya.” (Hadis riwayat Abu Daud dalam Sunan Abu Daud, no. 1442)

Info: dipetik dari Tanyalah Ustaz..






P/S: Hurmm zaman sekarang kalau suami kedekut sangat, silap2 nanti sendiri yang susah, itu yang nanti kita dengar, ramai isteri 'cari makan luar'..Nauzubillah....


31 comments:

  1. salam sis,

    lama tak jenguk sis..bagus ni entry ni sbg reminder.. :)

    ReplyDelete
  2. 'Hembus' kt ubun2 agak2 Lin.. jgn smpai hembus mcm tiup lilin.. hik3

    Kesian jugelah kt kawan awak tersebut.. Semoga dia lebih bersabar selain berusaha mengatasinya.. insyaAllah :-)

    ReplyDelete
  3. Kesian dia, mungkin dia jenis yg murah hati tentang perkara lain kot? Kalau sampai bersedekah pun kedekut juga, susah la mcm tu.

    ReplyDelete
  4. Sari: Aamiinnn...kita sama2 amalkan ye...

    ReplyDelete
  5. TIhara: Ye la..sihat ke Tiha? Sis selalu skodeng blog Tiha, dh ada juga masakan ye..heheheh

    Sama2, kongsi apa yg di baca.. :)

    ReplyDelete
  6. Oya: Hahah hembus agak2 sikit, kang hembus tersembur air liur, ada plk kena hembus balik..hahaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  7. Zana: Itulah sis x pasti, tp mmg dia kata susah nakkan sesutau mntk dr suami dia, kdg2 kesian tgk dia..huhuhu

    ReplyDelete
  8. thanks sudi share...
    buat pedoman..walau x terjd pd diri sendiri....

    ReplyDelete
  9. Ana d'skodeng: Sama2..just sharing... :)

    ReplyDelete
  10. Lin, suami akak x kedekutzzz, dia terlebih pemurah, akak kena jadi kedekutzz kat dia...xpa kan...wahahahhahaha

    ReplyDelete
  11. good info...thsnk you for sharing :)

    ReplyDelete
  12. Kak Ummi: Alhamdulilah...klu suami tak kedekut kira hidup cukup sempurna, kesian kwn Lin tu kak.,.huhuhu

    Tapi kita org pompuan mmg kena kedekut selalu..hahahaaaa jimat la katakan..kakakakkaah :p

    ReplyDelete
  13. Meeza: Sama2 Meeza..thankx ya dear.. :)

    ReplyDelete
  14. buy diazepam diazepam side effects hiccups - diazepam 5mg street price

    ReplyDelete
  15. zolpidem 10 mg generic name of zolpidem - zolpidem tartrate vs xanax

    ReplyDelete
  16. diazepam overdose diazepam withdrawal and seizures - valium dosage for dogs with seizures

    ReplyDelete
  17. order ambien online no prescription how to purchase ambien - ambien side effects suicidal thoughts

    ReplyDelete
  18. zolpidem online zolpidem 10 mg la sante - side effects of zolpidem er

    ReplyDelete
  19. xanax price xanax vicodin - much does generic xanax cost walmart

    ReplyDelete
  20. valium generic drug better than valium - price of valium 10mg

    ReplyDelete
  21. xanax alprazolam xanax 2mg buy - xanax online order

    ReplyDelete
  22. xanax anxiety buy xanax online video - xanax overdose pathophysiology

    ReplyDelete
  23. diazepam dog diazepam withdrawal benzodiazepine - buy diazepam powder

    ReplyDelete
  24. buy ambien online ambien sleeping tablets online - side effects of stopping ambien cr

    ReplyDelete
  25. ambien sale do generic ambien pills look like - ambien nyquil

    ReplyDelete
  26. order soma where can i buy soma online - soma online prescription

    ReplyDelete
  27. buy ambien ambien withdrawal + fever - ambien use in pregnancy

    ReplyDelete
  28. buy valium online buy cheap valium online no prescription - valium works anxiety

    ReplyDelete
  29. cheapest ambien what is ambien used to treat - ambien side effects joint pain

    ReplyDelete
  30. buy soma online soma drug use - somanabolic muscle maximizer uk

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..