Friday, May 11, 2012

HARI-HARI 'HARI IBU'..

Assalamualaikum wbt..

"Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung susah payah dan telah melahirkannya dengan menanggung susah payah. Sedang tempoh mengandungnya beserta dengan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa tiga puluh bulan. Setelah ia besar sampai ke peringkat dewasa yang sempurna kekuatannya dan sampai ke peringkat umur empat puluh tahun, berdoalah ia dengan berkata: "Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu)".... Al-Ahqaaf : 15



*Hadiah dari Naz yang dibeli dari duit gajinya kali ke-2 dengan titik peluhnya..
Katanya: 'selalu Mak belikan kakak kasut, kali ni kakak belikan untuk Mak'..
Mak sangat2 terharu..Terima kasih Kakak.. ;((


*Hadiah dari Yana dari duit undinya(duit kutu) yang dia main kat sek, jumlahnya tak banyak tapi dia sanggup kepilkan sedikit untuk beli hadiah hari ibu...
Katanya: 'tapi hadiah Adik tak mahal macam kakak punya'..
Syukur alhamdulilah sangat...Mak sayang Adik... ;((

Bagi aku, hari hari adalah hari ibu, hari hari kita boleh peluk ibu, cium ibu, sayang ibu, dan juga ucap terima kasih kat ibu..tapi kenapa kita sukar nak melakukannya? 
Jawabannya mudah saja...'LUPA'...






P/S: Makkkkkkkkkkkkkk!... ;((


2 comments:

  1. kak..
    selamat hari ibu buat kamu

    wahhhhhhhhhhhhh.. bestnya hadiah hari ibu dr anak..

    betul tu kak.. ayu setuju..

    kak............. last tu tamo sedih2 tau.. ayu nangis kang

    ReplyDelete

Makluman .
Blog ini hanya blog personal, hanya cerita harian Sis, Family, Kawan-kawan dan juga resepi masakan. Dan juga ada sesetengah entry tu Sis Copy dan Paste dari blog kawan-kawan juga dari carian google.
Tiada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah tiada.
Sis izinkan jika anda ingin share untuk kebaikkan bersama, AKAN TETAPI jika terdapat gambar atau text Sis disalah gunakan, AWAS !.

TINDAKAN BOLEH DIAMBIL MENGIKUT AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1988 .
Sekian terima kasih.

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com