DOA UNTUK SUAMI DAN ANAK-ANAK SEBELUM TIDUR

DOA UNTUK SUAMI DAN ANAK-ANAK SEBELUM TIDUR | Bismillahirrahmannirrahim.
 Ya Allah.. ya Tuhanku.. Engkaulah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Engkaulah Yang Maha Berkuasa atas Segala Sesuatu.. Engkaulah Yang Maha Pemberi Karunia.. 

Ya Allah.. hamba memohon kepada-Mu.. karena hanya Engkaulah tempat segala permohonan...

Ya Allah.. Engkaulah Yang Maha Pengasih.. Yang Maha Penyayang.. Engkaulah Yang Maha Pengampun.. Engkaulah Yang Maha Penerima Taubat.. 

Ya Allah.. ampunilah segala kesalahan dan dosa-dosa hambamu ini.. ampunilah segala kesalahan dan dosa-dosa hamba kepada orang tua, suami, anak-anak, saudara, teman, dan makhluk ciptaan-Mu.. 

Ya Allah.. ampunilah segala kesalahan, kekhilafan dan dosa-dosa hamba.. Ya Allah.. hamba memohon ampunan-Mu.. hamba memohon ridho dan rahmat-Mu... karena hanya Engkaulah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang...

Ya Allah.. Engkaulah Yang Maha Pemberi Karunia.. Engkaulah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. 
Ya Allah.. berikanlah keberkahan, kesehatan, keselamatan, kebahagiaan, kelapangan rezeki dan keluasan hidayah-Mu.. pada keluarga kami.. pada saudara-saudara kami.. pada teman-teman kami dan orang-orang di sekitar kami...

Ya Allah.. Yang Maha Agung dan Maha Mulia.. Engkaulah Yang Maha Pemberi Karunia.. 
Ya Allah.. lindungilah selalu suami hamba.. ampunilah segala dosa dan kesalahannya.. berikanlah dia kebahagiaan, kesehatan dan keberkahan.. berikanlah dia kemudahan, kelancaran dan kelapangan dalam segala urusannya. 

Ya Allah.. berikanlah dia kesabaran dan kebijaksanaan dalam memimpin keluarga kami.. agar kami bisa menjadi keluarga yang sakinah mawaddah warahmah.. keluarga yang selalu berada dalam lindungan, keberkahan dan ridho-Mu ya Allah..

Ya Allah.. Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Engkaulah Yang Maha Pemberi Rezeki.. Engkaulah Yang Maha Pemberi Keselamatan.. 

Ya Allah.. berikanlah kelapangan rezeki pada keluarga kami.. luaskanlah rezeki yang halal dan barokah pada keluarga kami.. rezeki yang dapat memberikan ketentraman lahir dan batin.. rezeki yang dapat membahagiakan keluarga kami, saudara-saudara kami dan orang-orang di sekitar kami...

Ya Allah.. Engkaulah Yang Maha Melindungi.. Yang Maha Menjaga.. Yang Maha Penyayang.. 
Ya Allah.. lindungilah keluarga kami.. lindungilah anak-anak kami.. berikanlah kesehatan lahir batin, ketentraman dan kedamaian dalam keluarga kami.. 

Ya Allah.. lindungilah anak-anak kami.. jauhkanlah dari segala macam penyakit, musibah dan marabahaya.. Ya Allah.. berikanlah kesehatan, keberkahan, keselamatan dan hidayah-Mu.. pada anak-anak kami.. 

Ya Allah.. jadikanlah anak-anak kami.. anak yang sholeh dan sholehah.. anak yang sehat dan kuat jiwa raganya.. anak yang pintar dan cerdas.. serta selalu berada di jalan-Mu.. jalan yang lurus.. jalan yang Engkau ridhoi...

Ya Allah.. Engkaulah Yang Maha Pengasih.. Engkaulah Yang Maha Penyayang.. Engkaulah Yang Maha Berkehendak.. 

Ya Allah.. panjangkanlah umur kami.. dalam keberkahan dan ketaatan kepada-Mu.. kuatkan iman kami.. agar kami semakin khusyu beribadah kepada-Mu..

Ya Allah.. jadikanlah kami hamba-Mu yang selalu bertaubat kepada-Mu.. berilah kami kekuatan lahir batin untuk selalu menjalankan segala perintah-Mu dan menjauhi segala larangan-Mu.. Ya Allah.. jadikanlah kami sebagai bagian dari hamba-hambaMu yang Engkau cintai...


Ya Allah.. Engkaulah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Engkaulah Yang Maha Berkuasa atas Segala Sesuatu.. 

Ya Allah.. jadikanlah kami hamba-Mu yang selalu tunduk dan ikhlas atas semua ketentuan dan kehendak-Mu.. jadikanlah kami hamba-Mu yang selalu bersyukur atas segala rahmat, nikmat dan karunia-Mu...


Robbana atina fiddunya hasanah wa fil akhiroti hassanah wa qina adza bannar (3x) 

Aamiin.. Aamiin.. Aamiin Ya Robbal 'Alamiin..


tiada Tuhan selain Allah, Yang Maha Esa, tiada sekutu bagi-Nya, bagi-Nya kerajaan dan segala puji dan Dia Maha Berkuasa atas segala sesuatu.. Segala Puji bagi Allah.. Maha Suci Allah.. Tiada Tuhan selain Allah.. Allah Maha Besar.. Tidak ada daya dan kekuatan melainkan dengan pertolongan Allah.. Ya Allah, ampunilah dosaku..







P/S: Assalamualaikum, selamat malam Suami dan anak-anakku juga muslimin dan muslimat semua.  


Post a Comment

10 Comments

  1. semoga nama nur farahain ade di dalam doamu wahai sis lin .hehehhee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa untuk kawan-kawan semua sentiasa ada @Farahain ..

      Delete
  2. arwah ayah selalu cakap.. ni yang dia prektis every night before dia tidur. dia akan doakan mak n ct.. sama every morning pun. jadikan habit.. insyallah antara punca bahagia juga kan =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer @Siti, tiba semalam teringat arwah Abah, dan kebetulan nak tiudr, terus cari doa ini dan up sini, untuk perkongsian bersama ..

      Delete
  3. Amin yarababalalamin, bagus perkongsian doa ni sis lin, kadang2 kita selalu doa yang sama, kena tukar juga sekali sekala maksud doa lain baru rasa doa tu diberkati lebih lagi kan kak lin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah, insyaAllah @Julia, mudah-mudahan Allah perkenankan ..

      Delete
  4. ameen ameen..tiap malam boleh bukak la entri ni baca sebelum tido..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silalah @Sunah, moga kita sama-sama dapat manfaatnya ..

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com