Wednesday, March 20, 2013

#Throwback:TRIP LANGKAWI'12 (DAY 1)

BY Sis Lin IN , 3 comments

Assalamualaikum wbt..

Tarkh: 28hb - 30hb Dec 2012..
Pecutian bersama family dan Geng KAMIE blogger merangkap kawan juga anak angkat..hehehehhee..
Kami menginap di Lanai Kijang Resort..**btw resort ni utk staff BNM saja, so jangan tanya saya ye berapa  harganya,hehehe 
Pengalaman: Banyak sangat kenangan manis bersama dan juga tempat2 menarik yang kami kunjungi dan masuki, hehehe...Tak tergambar gumbiranya sebab pertama kali menjejakkan kaki ke Pulau Langkawi termasuk hubby sendiri so jadi macam owang jakun le..'ada aku kesah!'. 
Cuma cuaca panas sangat kat sana, adeii rentung kulit muka dan badan..huhuhuhu
Okeyylah! tak payah cite banyak sebab cite pun dah basi, so layan gambo aje ye, biarlah gambar berbicara..hehehehe..
Anakomak, aku pun dah update juga hahahaha











Kekekeke malas nak taip le captain gambo tu, kowang tengok mesti kowang dah tau kan...hehehehe
Kalau tak tau, kowang buat2 faham je laa.. :p






P/S: Tak nak cakap apa2, cuma nak kata terima kasih AWAK, AWAK, dan AWAK AWAK SEMUA..


Friday, March 01, 2013

PERANGAI MANUSIA MEMANG ANEH

BY Sis Lin IN No comments

Assalamualaikum wbt...

Just sharing..UMUM.


Ada yang suka memberi sokongan, 
Ada yang suka menghentam orang, 
Ada yang suka melaga-lagakan, 
Ada yang suka berego-egoan, 
Ada yang suka sindir menyindir, 
Ada yang suka kata-mengata, 
Ada yang suka umpat-mengumpat, 
Ada yang suka tunjuk kepandaian.

Ada juga yang suka menegur orang tapi baling batu sembunyi tangan, 
Ada yang suka menjadi batu api menghasut orang, 
Ada yang suka menipu seharian, 
Ada yang suka hentam belakang-belakang,
Ada yang bercakap banyak tapi kerja tak buat, 
Ada yang suka tidak suka orang lain senang. 
Ada juga yang senang tengok orang lain tak senang!

Bila dah bergaul dan berjumpa dengan ramai orang, baru tersedar perkara ni. Macam-macam karenah dan bermacam ragam manusia yang ada. 

Kalau kat dunia luar, nampak macam-macam perangai manusia, kalau kat internet pun sama. Kita baca komen setiap seorang. Ada yang bersikap matang, ada bersikap panas baran, ada bersikap budak-budak, ada yang buat-buat pandai, ada yang tak tahu langsung. Macam-macam..semua ni di bentuk oleh pelbagai faktor.

Keluarga, pendidikan, persekitaran yang menyebabkan kepelbagaian ragam manusia. Yang mana baik, bagus la. Yang mana tak baik, berhenti la. Tak ada siapa yang suka, buang masa je berperangai macam tu kan.






P/S: Be Youself..!