Friday, May 24, 2013

JAMU KOCOK KEMUT MUT.

BY Sis Lin IN , 2 comments

Assalamualaikum wbt..

"Rasa tidak ampuh lagi bila melayan suami, suami komplain sayang dah tak ketat lagi lah...jangan risau dan susah hati ada penawarnya....jom order 'JAMU KOCOK KEMUT' kakak ni cuba satu botol dulu baru tauu keniqmatannya...."

Ngeh ngeh ngeh...kalau cakap jamu semua pompuan tau, kalau sebut kemut tu, mata lelaki dok berpinar2 meleweng ke lain..:p *tau bebenoooo!
Okey2, aku tak nak tulis pepenjang, sebab kang lain di tulis, meleret ke lain pulak..hehehehe..
Kalau ada yang nak mencuba dan nak dapatkan info/pertanyaan boleh le kowang sms/PM/col kakak jamu tu ye..no hp tu ada kat botol jamu tu..



*pstt psssttt...taknak cuba ke awak? ;p





P/S: Kak Ton taknak cuba ke? lalalalalalalala


Thursday, May 23, 2013

IKAN DAN AIR

BY Sis Lin IN , 2 comments

Assalamualaikum wbt...

Story about fish and water..

The fish said :
"I can't see my tears because i'm in the water."

The waters said :
"I can feel your tears because you're in my heart."


Lesson : We may hide our own hurts and pain but never can we lie the people who cares for us the most. Words aren't needed for them to know how we are.








P/S: Entry seterusnya...*kalau rajin he he he...

Tuesday, May 07, 2013

RESEPI ‘KEK KEJAYAANKU’

BY Sis Lin IN 4 comments

Assalamualaikum wbt..

Kalau ada antara sahabat yang meraikan ulangtahun kelahiran..sama-sama kita memanjatkan kesyukuran kepada ALLAH SWT dan sematkan tekad bahawa kehadiran kita mempunyai tujuannya. Jangan putus harapan dan sentiasa lakukan yang terbaik dalam hidup ini, bukan sahaja untuk diri kita, tetapi juga kepada keluarga, masyarakat dan Negara!


Bahan-bahan penting yang wajib ada :
250 gm Daya usaha
200 gm Kebijaksanaan
100 gm Kesabaran + Kekebalan diri
100 gm Keimanan
100 gm Komitmen & Kesungguhan
190 gm Keinsafan
150 gm Pengorbanan
150 gm Campuran akhlak mulia 
( boleh didapati dari didikan yang baik dan sempurna) 
8 sudu teh rasa tanggungjawab
200 gm senyum secukup rasa
50 gm ‘nasib baik’

Cara-cara membuatnya:
Pukul semangat hingga menjadi kembang dan kental. Masukkan usaha, kesabaran, kebijaksaan dan gaul sehingga sebati. Masukkan keinsafan sedikit demi sedikit . Biarkan adunan menjadi lembut. Setelah itu campurkan keimanan , rasa tanggungjawab dan campuran akhlak mulia serta pengorbanan. Ia perlulah dibungkus dengan kertas ingin tahu dan ingin mencuba. 

Masukkan adunan tersebut ke dalam mangkuk bertimbang rasa dan tolak ansur. Hiaslah dengan senyum yang menawan kemudian bakar dengan tenaga dan semangat yang membara.

Nota: Untuk mendapatkan kek yang cantik dan elok, jauhilah ia dari air mata putus asa walaupun setitik. Oleh kerana kek kejayaan ini amat sukar unutk dibuat, syabas kepada Chef Bijak yang berjaya melaksanakan adunan tadi dengan baik dan jayanya – Tahniah!



Sudi-sudikan lah ya...!






P/S: Let’s be POSITIVE NOWADAYS and ALWAYS!!..