Cerita raya AKU..Kunjung Mengunjung.

Sis Lin
8
Assalamualaikum wbt...

Yee baru 10 hari raya, belum lagi 30 hari, so sapa kata dah habis raya? ishhh puasa penat2 30 hari, takkan raya seminggu aje..hehehehe :p. Yang penting rumah saudara, rumah keluarga dan juga rakan2 dah separuh di kunjung kan, kang ada pulak yang majuk sebab tak datang, mana yang sempat kita pergi, kalau tak sempat tu harap tuan rumah jangan kecik hati yek.. :)
Ok jom baca kisah Lin beraya sana sini di 7, 8, & 9 Syawal.
Kisah raya sebelumnya di SINI dan di SINI


7 Syawal: Isnin, hari mula bersekolah setelah seminggu cuti beraya, so rutin bermula dan bizi keluar masuk hantar dan amik anak sekolah, bak kata orang alah bisa tegal biasa, so hrni tu tak kemana2 duduk rumah kemas2 apa yang patut dan urus anak, masak dan lepak aje di rumah. Tapi hari tu lah dapat sms, pm msj jemputan openhouse dan juga kawan2 Geng Setaman yang dah mula nak beraya, so stanby aje la kan, free kan time, dan juga baju raya yang nak di pakai..muehehehehe :p


8 Syawal: Masih dalam mood beraya, tak sabar nak beraya lagi ada le..'Raya Geng Setaman', macam biasa tiap2 tahun Lin dan juga kawan2 'mak2 rempit sekolah' akan beraya bersama2 dari satu rumah ke satu rumah, kira merempit juga tu cuma naik kereta je. Bermula petang jam 4pm kita dah beraya dari rumah Nanu ke rumah Aida, pastu rumah Izan, rumah Yatie, dan last sekali rumah Jalena, memang meriah dan riuh serumah bila semua berkumpul, anak2 pulak suka la dapat duit raya, tak kisah nilainya janji ada angpau rayanya dah cukup gembira.. :)
Selesai jam 6pm lebih anak2 kecik dah mula merengas badan dan mula rasa tak selesa merengek meragam, so apalagi tak reti2 nak balik ke..hehehe, esok kita sambung lagi yek.. 


9 Syawal: Raya lagi dan lagi..kan dah kata sebulan raya, ni baru 9 hari so masing2 dalam mood berhari raya ok. Kali ni pun sama, Lin masih lagi beraya bersama2 dengan Geng setaman, meriah meriah, harini mula dari rumah Azie, macam2 menu ada, tapi yang buat selera tekak ni menu mee goreng dari air tangan mr.hubby dia, memang sedap power bilal Rizal tu masak,hehehehe. Makan dah kenyang kat rumah Azie, kita beraya pulak ke rumah Eyna, biarpun perut dah kenyang tapi bila Eyna sajikan menu spageti tu, licin juga anak2 makan, Lin? ooo sori, perut dah full load, tak boleh nak masuk lagi, makan banyak tadi kat rumah Azie..huhuhu. Lepas beraya di rumah Eyna, terus kawan2 semua ke rumah Lin pula, takde apa yang Lin hidangkan cuma air cocktail buah2an aje yang sempat, maklum lah kan, masing2 dah kenyang, so makan dan minum ringan2 aje la ye. Dari rumah Lin ke rumah Wana, time ni masing2 dah nampak letih dan kenyang tersandar, Lin cuma makan buah2 dan minum air aje, memang sebu dah perut ni, dan last sekali ke rumah Mega, kebetulan waktu dia bersalin tu, Lin tak tengok lagi anak Mega, so raya dalam ziarah baby le kiranya ni, hehehehe alhamdulilah Mega sihat dan ceria, nampak sudah kurus, arghhhh wa jelessssss ni..huhuhu
Jam 6pm lebih baru gerak balik, sampai rumah ada kes yang buat aku sakit hati dan naik anginnn, apa dia? tunggu kisahnya di entry lain pula yek... :)

*Cerita raya bersambung lagi, penat nak menaip nie..hahahahahaha





P/S: Hari ni beraya lagi..adeii macam mana mau kurus ni, arghhhhhhhhhhhhh


Tags

Post a Comment

8Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. wah wah raya sakan ko ek :p
    ntah dapat ke idak raya ngan ko tahun nih... ermmm

    ReplyDelete
  2. bila nk abis raya lin? kekeke...

    ReplyDelete
  3. Retna: Hehehehe raya kan sebulan...
    Insya'allah ada rezki jodoh, kita raya sesama ok.. :)

    ReplyDelete
  4. Nik Nurehan: Hehehe selagi ada jemputan raya selagi tu la beraya Ann..kekekekeke

    ReplyDelete
  5. Raya! Raya! Raya! besttt!!

    *psssttt! Brape pasang baju raya mu stdby Lin ;)

    ReplyDelete
  6. Oh Oeya: Hahahaha thn ni ada 5 pasang Oeya...diam x diam..hahahahaa syhhhhhhhh

    ReplyDelete
  7. Oh Oeya: Bukan sakan tp kain byk org bg, so kita hntr jahit aje la Jah oiiiii :p

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!