NIKMATI MENU RAMADHAN 'LAMB MANDI' TAKEAWAY 'STAY HOME' DARI RENAISSANCE JOHOR BAHRU HOTEL

Sis Lin
21
NIKMATI MENU RAMADHAN 'LAMB MANDI' TAKEAWAY 'STAY HOME' DARI RENAISSANCE JOHOR BAHRU HOTEL | Alhamdulilah syukur atas rezeki yang Allah berikan, kita masih lagi dapat peluang bersahur, berpuasa dan berbuka bersama keluarga tersayang, walaupun anak Sis masih lagi terkandas di Shah Alam yang sorang tu. Tapi dengarnya insyaallah, mulai 27/4/2020, kerajaan akan keluarkan SOP untuk membawa semua pelajar pulang ke rumah masing-masing. So kena tunggu dan sabar.

Berikutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di Malaysia yang bersambung lagi hingga ke 28/4/2020 ini, kita semua dikehendaki hanya #DudukRumah dan #StaySafe dengan patuhi arahan #JustStayAtHome bagi memutuskan rantaian Covid19 untuk kita kekal #StayHome sahaja di rumah.

Makanya bila masuk bulan Ramadhan, automatiklah semuanya berubah. Tak ada bazar ramadhan, tak ada bazar raya, dan bagi seorang blogger macam Sis ni, tak ada laa Buffet Ramadhan buat julung kalinya tahun ini. Hanya sempat pergi beberapa hotel aje sebelum menularnya wabak Covid19 ni. Kalau tak, meriah laaa bulan ramadhan dengan Buffet Ramadhan. Tapi untuk tahun ni semuanya di batalkan. Untuk kebaikan bersama juga.

Dan bagi korang yang merindui masakan menu buffet-buffet ramadhan yang biasa korang pergi, bolehlah semak di semua laman sosial hotel-hotel tersebut untuk pembelian 'take away' di hotel mereka sempena ramadhan ini. Ye laa kita bagi moreal support kan, sesekali beli dan makan.



Dan antara hotel yang pertama yang telah Sis cuba menu 'take away' sempena Ramadhan ini, adalah menu Bazar Makan-Makan 'Stay Home' Take Away dari Renaissance Johor Bahru Hotel iaitu Lamb Mandi.

Yaa korang jangan risau dan susah-susah, korang hanya 'Drive-Thru' sahaja dan tak payah turun dari kereta untuk mengambil makanan yang korang order, hanya duduk diam-diam dalam kereta, dan mereka akan hantar kepada korang terus ke dalam kereta.

Terdapat banyak pilhan menu yang boleh korang order, dari menu 'single' (seorang makan) hinggalah ke menu 'combo' (untuk 4/5 orang makan) yang korang boleh pilih. Dan untuk kali ni Sis amik set Combo Lamb Mandi. Ada juga Ayam Mandi, tapi Sis kan suka daging, so Sis amik daging hehehe.




Memang puashati laaa order combo macam ni, sebabnya ianya didatangkan dalam satu set lengkap beserta minuman dan juga kurma. Bagi keluarga Sis yang hanya 4 orang ni, maka memang sangat mencukupi kenyangnya bagi sekali makan, siap ada baki lagi sebab portionnya banyak.

Yaa kalau korang order set combo ni, korang akan dapat :
- Spieced Roasted Lamb with Arabic Rice
- Green Salad with Tomato Cumin Sauce
- Acar Mentah
- Complimentary Dates 
- Drinks 

Kalau korang nak add-on Kuih-Kuih pun ada juga, RM4 untuk 3 jenis Kuih. Untuk minuman juga korang akan dapat untuk 5 orang, dan minumannya adalah bertukar-tukar setiap hari. Macam masa Sis order tadi, dapatlah Pepsi, so nanti turn korang order, mungkin dapat minuman lain.



Korang kalau nak order bagitau awal-awal, sebab ianya limited pada yang order sahaja. Ada juga set Lamb Mandi ni untuk seorang makan dan juga ada pilihan lauk-pauk untuk korang order juga seperti: Ayam Masak Merah, Chicken Dum Beriani, Nasi Kerabu, Chicken Mandi dan juga aneka menu hidangan goreng panas seperti Mee Goreng Mamak, Nasi Goreng Kampung, Char Kue Tiaw, Mee Hoon Goreng Hailam dan banyak lagi.

Tak lupa juga menu add-on yang korang boleh tambah seperti: Satay, Mamak Lamb Soup, Roti John, Rojak Buah, Hawaiian Pizza dan banyak lagi. Terdapat juga 4 jenis Kuih-Muih Tradisional seperti: Kuih Lapis, Talam Keladi atau Durian, Kasui dan Ketayap.

Tak lupa juga menu Bubur Manis seperti: Pengat Pisang dan Bubur Pulut Hitam. Aneka Dessert pun ada juga, seperti: Mango Cheesecake dan Carrot Cheesecake. Dan tak lupa juga, di Renaissance Johor Bahru ada menjual aneka Kurma dan aneka Biskut Raya juga.

Korang boleh je order apa yang korang nak dalam satu talian. Senangkan.


Hidangan menu yang korang order pun mereka sediakan dalam bekas panas dan bekas tertutup. Jika korang dapat menu tu dalam keadaan suam-suam panas, korang balik just panaskan sekejap dalam 30saat aje dah, terus boleh hidang dan makan.

Memang sedap! Nasinya lembut dan terasa rempah ratusnya. Dagingnya pun lembut, tak liat, makan dengan salad dan acar tu, memang dah cukup lengkap dah. Puashati laa makan dengan harga yang korang bayar tu. Jangan bising sangat harga mahal, makan bukan selalau, beli dan anggap sedekah. Yaa kita ni tak kisah beli apa pun, niat sedekah, insyaallah sedaplah ko makan tu.

Ni kalau beli membebel mahal manjang, aishhh tak berkat apa yang ko beli tu oii, dah le bagi anak bini/laki makan kan, so bersyukurlah dengan rezeki yang ada depan mata tu.




Buat korang yang rasa nak mencubanya, korang bolehlah contact at +6073813322 or +6073813333. Atau korang juga boleh WhatsApp at +60177713327.

Order mestilah dibuat 24 hours (satu hari sebelum) in advance. Atau sebelum jam 12pm pada hari yang korang nak datang. Takeaway ini hanya ada dari jam 4:00pm hingga jam 8:00pm.

So apalagi, untuk lebih info HARGA dan LIST MENU yang ada, korang boleh ke laman facebook Renaissance Johor Bahru Hotel untul lihat apa menu yang ada.


Selamat menjamu selera korang!! ..


P/S: Selesai DONE berbuka untuk hari pertama...fikir untuk esok pulak..ermmm...

Post a Comment

21Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. wah nampak berselera menu yang ada.. musim PKP ni kan...cara perniagaan makanan begini memang digalakkan, no bazaar ramadhan.

    ReplyDelete
  2. wah..nasi daging. Pak mertua selalu masak. sedap tu makan dengar acar die. Wah..terliur plak rasa. Siapa dekat senang la nak order..

    ReplyDelete
  3. Wah. Sedap tu lamb mandi tu. Setnya pula lengkap semuanya.

    ReplyDelete
  4. Ya Allah dah lama betul tak makan nasi arab sis. dulu masa kat KL sebulan sekali mesti cari nasi arab.

    ReplyDelete
  5. Sedap ya semua makanan ini. So blessed to have hotel's food during MCO. Do enjoy all and Selamat Berpuasa in this month

    ReplyDelete
  6. Bagus juga buat macam ni sekurang2nya bole merasai masakan hotel di rumah kan?

    ReplyDelete
  7. First time dengar hotel take away, good insiatif, kadan kita selalu dok pi makan situ setiap kali ramadhan, mesti rindu masakannya

    ReplyDelete
  8. terpikat aku tengok ada air pepsi..hahahahha!

    ReplyDelete
  9. ya Allah!!!
    untung nyer dpt menu gini, sis.
    menarik tahap maksima nih!
    rumah aida ni, aduhai, jauh nyer lah dari memana hotel.
    tang celah mana lah nak dpt delivery gini hu hu hu hu hu...
    boleh tgk jer la menu ohsem sis ni.

    ReplyDelete
  10. Sedapnya menu untuk juadah berbuka. Inisiatif yang bagus dilakukan oleh hotel renaissance Johor Bahru ni dengan adakan sistem take away. Kira pelanggan masih boleh menikmati menu untuk berbuka walaupun sedang PKP

    ReplyDelete
  11. Meriahnya Cik Lin punya juadah berbuka. Kalau balik kampung cuti sekolah ke, pak saudara sorang mesti ajak pekena makanan nasi mandi dekat Cyberjaya. Tengok posting ini rindu pula. Siap ada air pepsi tu. ;)

    ReplyDelete
  12. Terbayang mandi lamb. Sedapnya sesekali makan meriah macam ni, makan pula dengan family. Ai is terliur tau!

    ReplyDelete
  13. Bestnya klu dpt mkn nasi arab ni mmg sedap bagus gak buat mcm maklumlah time PKP xleh kita nak berbuka kat luar

    ReplyDelete
  14. Sedapnya dapat makan nasi arab lagi2 berlaukkan kambing yg lembut. Huuu best la dorang buat drive thru je amk makanan yg ditempah

    ReplyDelete
  15. Wahhhh akak hotel ngan rumah bawah 10km eh boleh pi ambil. Saya nak pi ambil kat hotel gak. Tapi semua lebih 10km. Huwaaaa rindu kambing bakar hotel kakkkkk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaah Ruby, Renaissance dengan rumah Sis tak jauh, tu yang berani nak pi takeaway hehehe

      Delete
  16. Looks yum! You are so lucky! But Vee stays quite far, I don't think they hantar ke tempat Vee. Enjoy ye~

    ReplyDelete
  17. Wah menarik bleh take away. Alahai tapi jauhnya la pulak dekat johor :D

    ReplyDelete
  18. Rindu nak mkn nasi mandi, baguslah hotel buat mcm tu, drive thru jd sapa2 blh nk gi beli klu duk sana maunya pg beli dah

    ReplyDelete
  19. Sedapnya tengok daging kambing tu.
    Warna- warni makanannya sangat menarik.
    Rambang mata nak pilih.

    ReplyDelete
  20. Nasi mandi ni sedappp, selalu time Ramadan i a like to look for lamb mandi and makan dengan curry.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!