ALHAMDULILAH ALLAH PERMUDAHKAN SEMUANYA

Sis Lin
22
ALHAMDULILAH ALLAH PERMUDAHKAN SEMUANYA | Syukur Ya Allah, semuanya Engkau permudahkan dan semuanya berjalan lancar tanpa ada kesukaran, alhamdulilah. Sis laa orang yang paling bahagia dan happy saat itu, bila apa yang di rancang semuanya berjalan dengan baik.

Yaa kita hanya mampu merancang, tapi semuanya di tangan Allah untuk mengizinkan perjalanannya. Dah 4 hari majlis berlalu, tapi sibuk mengemasnya masih lagi tak sudah-sudah ni haa dan inilah baru sempat Sis nak ON laptop nak siapkan task blog mana yang sangkut tak siap lagi. Memang sangat-sangat bizi.

Penat? Penat tu jangan cakaplah kan, mana ada kerja atau majlis yang tak penat, tapi berbaloi penatnya apabila semuanya berjalan dengan baik dan semua orang happy. Baik pihak sebelah lelaki, saudara mara, keluarga, juga tetamu yang datang, semua rata-rata kata puashati dan happy, dari segi makanan, layanan dan juga 'berkat', alhamdulilah.

Pestime buat majlis gini, so memang Sis takut akan ada 'pahat berbunyi setelah rumah siap', tapi syukur, apa yang Sis utamakan dan sediakan, semuanya memenuhi kehendak semua orang.

Majlis yang Sis buat untuk anak ni memang sesimplenya yang Sis rancang, memang ikut budget anak aje, tapi orang kata rezeki anak, sana sini ramai yang 'sponsor' beri macam-macam masa majlis. Makanya dari simple menjadi agak 'luar biasa' le pulak, tapi tetap sederhana.

Yup! masih kena ikut SOP yang di tetapkan, tak boleh nak elak, baik keluarga sendiri ke, sedara mara, kawan, atau tetamu dan juga sapa sahaja yang datang, kenalah patuhi SOP yang di sediakan sebelum melangkah masuk dalam khemah.

Majlis apa Sis buat ni? ..




Yaa Sis buat majlis pertunangannya anak Sis,Yana tu haa pada 31/7/2020 baru-baru ni. Alhamdulilah semuanya dipermudahkan. Bagi mereka yang Sis tak jemput tu, maaf sesangat, kehadiran sangat Sis limitedkan, sebab patuhi SOP hanya 250 sahaja yang di benarkan pada satu masa majlis.

Tu pun takde laa sampai 250 orang Sis jemputnyaa, buat ala kadar dan jemput mana yang kesempatan je, lagipun betul-betul kejadiannya tu jatuh pada Hari Raya Aidiladha, so memang ramai yang balik kampung kan. Makanya Sis limit aje kehadiran pada yang sihat dan free pada masa tu.

Terima kasih laa pada mereka yang sudi datang dan luangkan masa. Harap maaf jika ada kekuarangannya.


Tahniah buat anak Mak,Yana...
Selamat Bertunang ..

Doa Mak dan Ayah juga Kakak dan Amat sentiasa yang baik-baik untuk Adik selalu. Moga semuanya akan dipermudahkan sehinggalah ke hari bahagia. Kuatkan semangat dan jati diri untuk terus lalui dugaan dan cubaan sepanjang bertunang ini.. Mak sentiasa doakan untuk Adik ya..

Dan ingat pesan Ayah tu selalu tau!..

Dan bagi yang ramai nau tanya tang pelamin dan juga hantaran tu, di bawah ni Sis sertakan sekali nama-nama servis yang anak Sis amik ketika majlis pertunangannya tu. Kami amik yang simple dan budget kecik aje, tapi bila dah siap cantik sangat! Ramai ingat mahai, idokkkk murah ajer berbaloi..

Korang yang perlukan atau mencari khidmat mereka, bolehlah cuba yaa.. Sis puashati sangat!..

Catering & Khemah : @suelly_bridal
Makeup : @anaajohariy
Hantaran : @trflowersndeco 
Mini Pelamin : @theleafweddings
Pakaian Bertunang : @wanzar 
Goodies : @cookiesbywazz

So itu aje Sis nak kongsi dan update untuk harini, nanti kita sambung lagi yaa.. Sis nak siapkan draft job banyak giler ni..adeiii .. tengah mood nak menulis ni, jom le kita sambung ..

OkayBye..


P/S: Terima kasih juta-juta tak terhingga buat SEMUA yang terlibat!! Jasa dan lelah korang, hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya.. aamiinn..

Post a Comment

22Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. cantik sangat sis pelamin dan hantaran tu.. tahniah sis bakal dapat menantu.. tahniah yana...

    ReplyDelete
  2. Alahai cantik comel jer Yana ni. Tahniah tau buat Yana. Dah jadi tunangan orang. Tahniah jugak buat Mama Lin ..

    ReplyDelete
  3. Tahniah sis dan anak.
    lawa sangat hantaran tu..mini pelamin pun lawa sangat!

    ReplyDelete
  4. Tahniah tu bakal pengantin. Cantik pelamin tu. Semoga dipermudahkan urusan seterus nyer yer.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah, syukur semuanya dipermudahkan...

    ReplyDelete
  6. alhadmdulillah simple tapi boleh rasa meriah dan lancar segalanya ,tahniah sis sekali lagi walaupun cam tak percaya jer anak2 sis dah dewasa...tengok maknya cumelll jerrr

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah tahniah yana, tahniah juga utk sis sekeluarga nak dapat ahli baru.

    Yes, pelamin tu cantik sis 😍

    ReplyDelete
  8. cantiknya anak sis, sweet je di hari pertunangan. sebak rasa sebab bila anak dah dewasa teringat plak zaman kecilnya dulu. tahniah sis lin bakal dapat menantu

    ReplyDelete
  9. Tahniah sis. Meriah majlisnya.

    ReplyDelete
  10. Tahniah Yana
    Semoga kekal jodohnya.

    ReplyDelete
  11. Tahniah untuk anak kak lin.. Cantik snagat.. Alhamfulilkah dipermudahkan semuanya ye.. Walaupun sop semua berjalan lancar kan

    ReplyDelete
  12. Tahniah kepada Anda dan anak. Audah tentu segala penat lelah berbaloi bila anak selamat bertunang.

    ReplyDelete
  13. Congrats and semoga semua dipermudahkan. Semoga pasangan ni bahagia.

    ReplyDelete
  14. Tahniah ya untuk anak Dan ibu. Cantik betul hantaran pertunangan, pelamin, make-up. Semoga dipermudahkan semua

    ReplyDelete
  15. tahniah sis lin..wah tak lama lagi terima menantu ya...moga semuanya berjalan lancar..btw lawa tema tunang anak...so sweet..sejuk mata memandang

    ReplyDelete
  16. tahniah.. confuse jap.. macam adik beradik pulak..

    ReplyDelete
  17. Tahniah yana dan sis. Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar. Cantik sgt. Hantaran pon nampak eksklusif. Sia buat sendiri ke?

    ReplyDelete
  18. tahniah mak..seronoknya muda2 dah nak bermenantu. beza umur kita 4 tahun tapi anak sulung ammi baru 12 tahun huhuhu

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah..semuanya berjalan lancar..tahniah sis dan keluarga.Moga pertunangan kekal hingga ke jinjang pelamin

    ReplyDelete
  20. tahniah sis dan family. semoga terus bahagia ya dalam perkahwinan nanti

    ReplyDelete
  21. Tahniah Mak bakal menerima bakal menantu. Tahniah jugak pada anak Sis Lin, Yana semoga semuanya dipermudahkan sehingga jinjang pelamin dan till jannah

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!