Tuesday, November 25, 2008

PUISI Suami vs Isteri

PUISI utk Isteri

Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan diplanet
lain...
:minimo_17:

*** Balasan Puisi sang isteri***

Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,

aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahayamu dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu...
AKAN TETAPIIIIIIII. .

Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggu
p kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...

MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan
cuma mancis saja!!!!!
please lah....!!!

jangan la nak berangan........
:minimo_32:


P/S:Nukilan Puisi bt Para Suami ini dtg dr email dari teman Lin 'Aida Kesuma'

6 comments:

  1. hahahaha lawak tol, tu laaa laki..ikot kemampuan je la...

    ReplyDelete
  2. itu la...lawak mmg pun..nk bg puisi x kena ukuran..keh3

    ReplyDelete
  3. Tunggu lin akan ku pomen puisi ni tunggu danlihat hahhahaha...

    ReplyDelete
  4. ok..pomen k..lin tggu,nnti dh siap,bgtau k...

    ReplyDelete
  5. gelak sakan bila baca puisi ni... ye la, kalau sekatan 5 watt tu toksah le nk eksyen.. huhu. Lin, tera dtg ni nk bg gift... sng2 nnt singgah le kat blog... Gudnite friend, sweetdreams!

    ReplyDelete
  6. emmm
    hai bagus jugak puisi nie

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..