Monday, December 01, 2008

Anda-Malaikat-Syaitan



Manusia: Eh dah subuh dah...
Malaikat: Bangunlah wahai anak Adam,tunaukanlah solat subuh mu...
Syaitan: Alahhh..kejaplah,ngantuk ni,awal lg nie..zzz

Manusia: Nak makan laparlah...
Malaikat: Wahai anak Adam,mulakanlah dgn bismillah..
Syaitan: Ahh x payah la,dah lapar ni..!! mmm sedapnye..

Manusia: Hari ni nk pakai ape ye..
Malaikat: Wahai anak Adam,pakailah pakaian yg menutup aurat..
Syaitan: Ehh panaslah...x de style langsung,nampak kampungan la...

Manusia: Alamak dh lewat ni...
Malaikat: Bersegeralah wahai anak Adam,nnti kamu terlewat ke pejabat..
Syaitan: Ahh awal lg,mmm...arhhh suruh si X punch kanlah...

Manusia: Azan sudah kedengaran..
Malaikat: Wahai anak Adam,segeralah menunaikan kewajiban...
Syaitan: Baru pukul berapa,rilex la,awal lagi...

Manusia: Eh eh x boleh tgk ni..berdosa..
Malaikat: Wahai anak Adam,alihkanlah pandangan mu,sesungguhnya allah maha melihat dn mengetahui.
Syaitan: Perghhh..best wooo..rugi klu x tengok nie...

Manusia: Elok klu aku sampaikan nasihat ini pd org lain..
Malaikat: Wahai anak Adam,nasihat-menasihati lah sesama kamu..
Syaitan: Sendiri mau ingat lah,semua dh besar..apa aku peduli...

Manusia: Aku telah berdosa..
Malaikat: Wahai anak Adam,bertaubatlah kamu,sesunguhnye Allah maha Pengampun...
Syaitan: Ala lain hari boleh bertaubat,bnyk masa lagi(kalau la sempat)..

Manusia: Kalau pergi mesti seronok..
Malaikat: Wahai anak Adam,kaki mu ingin melangkah ke jalan yg di murkai oleh Allah,berpaling lah dari jalan itu..
Syaitan: Jangan bimbang,x de sapa yg tahu...

P/S: Renung-renungkanlah..kita antara yg mana jadi pilihan Allah....:love:

5 comments:

  1. yang penting aku bukan syaitan... hahaha

    ReplyDelete
  2. Syaitan sentiasa berlegar-legar...renung-renungkanlah kekurangan diri kita..

    ReplyDelete
  3. Ya Tuhan...jauhkanlah aku dari godaan syaitan yang direjam...amin...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah... suka ilmu2 mcm ni...

    ;p ;p

    ReplyDelete
  5. Pastikan diri kita tidak diresapinya kerana syaitan boleh memasuki hatta dalam aliran darah dibadan kita sekali pun. Mudah-mudahan semua kita dijauhinya

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..