Anda-Malaikat-Syaitan

12/01/2008 09:35:00 AM



Manusia: Eh dah subuh dah...
Malaikat: Bangunlah wahai anak Adam,tunaukanlah solat subuh mu...
Syaitan: Alahhh..kejaplah,ngantuk ni,awal lg nie..zzz

Manusia: Nak makan laparlah...
Malaikat: Wahai anak Adam,mulakanlah dgn bismillah..
Syaitan: Ahh x payah la,dah lapar ni..!! mmm sedapnye..

Manusia: Hari ni nk pakai ape ye..
Malaikat: Wahai anak Adam,pakailah pakaian yg menutup aurat..
Syaitan: Ehh panaslah...x de style langsung,nampak kampungan la...

Manusia: Alamak dh lewat ni...
Malaikat: Bersegeralah wahai anak Adam,nnti kamu terlewat ke pejabat..
Syaitan: Ahh awal lg,mmm...arhhh suruh si X punch kanlah...

Manusia: Azan sudah kedengaran..
Malaikat: Wahai anak Adam,segeralah menunaikan kewajiban...
Syaitan: Baru pukul berapa,rilex la,awal lagi...

Manusia: Eh eh x boleh tgk ni..berdosa..
Malaikat: Wahai anak Adam,alihkanlah pandangan mu,sesungguhnya allah maha melihat dn mengetahui.
Syaitan: Perghhh..best wooo..rugi klu x tengok nie...

Manusia: Elok klu aku sampaikan nasihat ini pd org lain..
Malaikat: Wahai anak Adam,nasihat-menasihati lah sesama kamu..
Syaitan: Sendiri mau ingat lah,semua dh besar..apa aku peduli...

Manusia: Aku telah berdosa..
Malaikat: Wahai anak Adam,bertaubatlah kamu,sesunguhnye Allah maha Pengampun...
Syaitan: Ala lain hari boleh bertaubat,bnyk masa lagi(kalau la sempat)..

Manusia: Kalau pergi mesti seronok..
Malaikat: Wahai anak Adam,kaki mu ingin melangkah ke jalan yg di murkai oleh Allah,berpaling lah dari jalan itu..
Syaitan: Jangan bimbang,x de sapa yg tahu...

P/S: Renung-renungkanlah..kita antara yg mana jadi pilihan Allah....:love:

5 Comments

  1. yang penting aku bukan syaitan... hahaha

    ReplyDelete
  2. Syaitan sentiasa berlegar-legar...renung-renungkanlah kekurangan diri kita..

    ReplyDelete
  3. Ya Tuhan...jauhkanlah aku dari godaan syaitan yang direjam...amin...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah... suka ilmu2 mcm ni...

    ;p ;p

    ReplyDelete
  5. Pastikan diri kita tidak diresapinya kerana syaitan boleh memasuki hatta dalam aliran darah dibadan kita sekali pun. Mudah-mudahan semua kita dijauhinya

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com