Eh!Korang pun hantu jgk tau!keh3

Salam semua...
Ha hrni Lin nak kongsi cerita jenis2 hantu pada masa sekarang..keh3..bukan nye ape, kot2 kalau korang terserempak dgn hantu2 ni, senang la nak bukak langkah nnti..
So mari kita AFUNDI hantu-hantu di bawah ni..hehehe


Pocong

Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu kerana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya itu.

Langsuir

Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.

Pontianak

Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.

Hantu Raya

Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Hantu Galah

Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada di situ.

Jerangkung

Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja,dan paling mudah untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.

Toyol

Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni.. nanti dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya... lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya

kerana mana nak tukar duit satu sen banyak2 tu...

Hantu Web

Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang lerrr.. lepaih tu nengok web ni .. macam sekarang nih.. sah-sah tengah baca artikel nie.. macamana nak jawab.. korang sendiri gak jadik hantu.. jadi

bawak-bawaklah buat kerja ..... kui kui kui



P/S:Jangan mare ha....wakakah

10 comments:

  1. dkalangan manusia...
    pn ada bela antu jgk...
    nk tau...
    jari antu...
    wakakakakaka

    ReplyDelete
  2. Wow... sejak bila sis.lin jadi pakar hantu ni... he..he...

    ReplyDelete
  3. ni diva hantu mesti expert semua2 bab hantu ni.. he he..

    ada satu lagi hantu.. iaitu burung hantu.. he he

    ReplyDelete
  4. hantu yer..jaga2 mlm2 selalu dok merewang dalam ternet..sapa lagi..sis lin la..he..he..

    ReplyDelete
  5. Tak sangka Sis Lin ni pakar hantu. Tapi macamanapun saya suka divahantu.... sebab dia adalah saya.. sama seperti yang dikatakan Kasawari kat atas tu...

    ReplyDelete
  6. Dr.Araz:Hehe..bkn pakar,tp ratu hantu kot...

    ReplyDelete
  7. Kasawari:Itu Diva hantu lain,tp klu burung hantu ha species la dgn burung kasawari..keh3

    ReplyDelete
  8. Rossizam:Ishh ada ka ptut kate kita hantu tenet..ada le sikit2..keh3

    ReplyDelete
  9. Divahantu:Mana ada pakarnye,risik2 je tu,tp yg betul2 hantu 'Diva hantu' la sbb boleh berkate2...hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..