Pernah makan 'Nasi Kuning'?

2/24/2009 08:21:00 AM




Salam semua...
Arrghhhh...semalam hari yg membosankn dan hari yg tension sangat, tak tau la kenapa, sejak 2 menjak ni x de air je kt Bukit Indah ni, nk ngadu kt sapa? nk bgtau sapa? pleasee tolong ar..!

Ok la, dek kerana tak de air, datang rajin lak tu, keh3...tak tau nk masak ape, tak tau nk makan ape, so dari tempe tu terbiar busuk, jd Lin dok fikir nak bt sambal tempe goreng, dah masak tempe, alang-alang tu, masak sekali nasi kuning, ape? tak pernah makan? ye la kat M'sia ni jarang jumpa, kalau jumpa pun mesti warung Indonesia, sebab makanan ni datang nye dari seberang sana la, Lin belajar dari jiran sebelah rumah ni, lauk-pauk nye terpulang la masing-masing nye citarase, tp yg mesti ada itu tempe goreng berlado, yang lain2 tu Lin buat apa yang ada je kt peti ais tu, dah rupa capcai cincai dh tu,keh3..ermm layannn...


P/S:Nak respi? Nanti la Lin masukkan en3, tengah tahap kemalasan nk mengarang..:p

11 Comments

  1. nasi kerabu selain warna biru, ada juga orang buat warna KUNING. kuning tu pakai pewana ke?

    ReplyDelete
  2. TokNabe:O ye itu nasi kerabu mcm2 color kan,tp klu nasi kuning ni guna air kunyit...sal tu color kuning...

    ReplyDelete
  3. uuu... kaler kuning ek. cm sdp jek, lagi2 ble perot ngah lapor neh..!! ehehehe

    ReplyDelete
  4. Liquid:Keh3..mmg sedap,tp ikut citarasa masing2 la...

    ReplyDelete
  5. wah.. sedap ni lin..

    nasi kuning yang saya pernah makan ialah nasi kerabu...

    yang ni ada tempe... menarik ni..

    :-)

    ReplyDelete
  6. nasi kuning eh?emppp mmg tak penah makan.rase camne tu? atau warnenya saja?

    ReplyDelete
  7. Sifu Mirza:Ini nasi kuning lain kan?mmg lauk pauk nye ada tempe goreng berlado,ssguh sedap rasenye...

    ReplyDelete
  8. Rafizah Nordin:Rase mcm nasi biase tp cuma ada rase daun limau dan serai je..colornye tu dr air kunyit Fiza...

    ReplyDelete
  9. nasi kuning..ct pernah makan ni lin..tapi lauk dia cam ada ayam cam rendang kan..emm betul ker?

    ReplyDelete
  10. Ct Delima:Lauk dia ikut suke kita,tp yg msti ada itu tempe goreng...sedap kan...

    ReplyDelete
  11. wah ada nasi kuning ek.. ermmm mcm bestjer tu.. macam pulut kuning.. tu plak macam ambang jer ek..

    ermm air takder ker.. air apa tu? lain mcm jer.. wa ka ka

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com