Mana Nak Cari Yek?ermmm

Salam semua...

Salam 5 Ramadhan bt semua, apa kabar? harap sihat2 la yek, pose ke hrni? ehemmm ada tu yg dh nampak anak bulan, tp bukan color putih, color merah,hahahahaha...
So mcm biase la yek, pg2 ni mesti ramai suriruman dok mikir nak masak apa kan? funing kepala nk fikir masak apa, ala tak kira la menu apa pun, yg penting konyang udah ler...
Ha, pernah ke korang nampak makanan kt atas tu? yg ni An hrtu mms kt Lin, lama dh Lin smpan gambar ni, sbb nk rujuk, kot2 kt sini ada jual ke, tp dh 5hr bazar Ramadhan ni tak nampak plk, ada sapa2 yg tahu dan pernanh nampak kt mana ada jual? sila tggl komen yek, hahahaha dh macam jejak kasih plk...miahahahaha
An kata kt Kelantan owang panggil 'Nasi Tumpang'..kt sini ntah le, dok tercanggak tinggi je tu...heheheheheh..




P/S: Pg td sahur spageti, sampai tak cukup makan, sian anak2, berselera walaupun ngantuk...


10 comments:

  1. sis, dalam nya ada apa?

    mcm pnah tgok tp dah lupa ah

    ReplyDelete
  2. salam singgah..

    bestnye kalu dpt mkn nasi tumpang ni..rindu my kg...

    ReplyDelete
  3. wah sedaptu...tp blm berkesempatan gi param..huhuhu..

    spageti....sedapnyer...

    ReplyDelete
  4. nasi tumpang? nak jugak try...ni first time hazz tgk nasi cmni punya tinggi

    ReplyDelete
  5. sis...dlmny isi ap?

    klu kt kg sy..arwah nya.e(nenek) pnah wt ns masuk dlm daun pisang cm tu la..mkn ngn kari aym kg..sodappp..pergghh..windu kt arwah..huhuhu..

    ReplyDelete
  6. apakah rasanya? mcm nasi dagang ke?

    ReplyDelete
  7. Time puasa ni, nampak apa makanan pun rasa sedap je. haha..

    Promosikan blog anda di IMCurtain.com | Percuma & Mudah!

    ReplyDelete
  8. Nasi tumpang ni kalau sis nak tahu, dah masuk dalam daftar warisan negara dalam kategori objek warisan tak ketara tau..!

    " Nasi tumpang ni adalah Nasi yang digunakan agak lembik dan dibungkus bersama dengan lauk-pauk seperti ikan, udang, telur dadar dan sambal. Pada masa dahulu nasi tumpang ini disediakan sebagai bekalan kepada nelayan yang akan turun ke laut" .

    sumber dr Sistem Daftar Warisan.

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..