Apasal la Goblok sangat!

Salam semua...

Aishh pagi2 dah buat aku bengang, tp ko yg bangang...lama2 boleh bengong kepala aku..huhuhu
Tadi pagi waktu sapu2 kat luar tu, ada sorg cina lalu depan rumah, jiran Lin yg duduk rumah bawah tue, Lin kenal gitu2 aje la, waktu dia lalu tu mmg Lin tgh menyapu, bila nampak je dia, Lin pun senyum la, pastu dia berhenti depan Lin, terus dia tegur..

Cina: Sapu jalan ahh?
Lin: (dok fikir jap) sapu jalan? ermm terus Lin jawab..a'ah sapu.
Cina: Lu sapu daun manyak ah, itu pokok daun jatuh2 maa..
Lin: (tgk pokok) Ye la, mau potong la.
Cina: itu kereta sapa punya? *sambil tunjuk kereta putih MyVi kt tepi jalan depan rumah Lin.
Lin: Tak tau la, mungkin kedai cina itu punya.
Cina: susah ma mau jalan, itu kereta parking situ saya mau corner susah lor.
Lin: (dok fikir,dia bwk lori ke) Iyo la, bas sekolah pun susah mau masuk simpang.
Cina: Bikin orang susah lor, lu kasi cakap sama dia lor, kalau dia tak mau ahh, lu kasi angkat itu kereta letak tepi lor..
Lin: ????? *angkat? apa giler ke cina nie..
terus Lin senyum dan malas nak jawab.
Cina: Terus jalan berlalu ke kedai..
Lin: Goblok punya cina...ko ingat aku badang ke mau angkat kereta..
*ke lain dia cakap, lain Lin faham? ermmmm *garu dagu*.



P/S: So sapa yg goblok...?  baik minum CoolBlog dr jd Goblok..!

With Love

6 comments:

  1. memang tergelak gak bacanya...kak lin sudah kasi angkat itu kete ar ???...kasi angkat itu cina sekali kasi buang sama dia....hahahaha

    ReplyDelete
  2. Haiyaa amoii..eh koo dah kawen masih amoi kee..ke kena panggil nyonya..luu makan tongkeng waa lasee luu mesti kuat punya olanggg..kasi angkat laaa....haha keji kan...

    ReplyDelete
  3. haha..lama tk denga perkataan goblok ni..arg kt sini ajrang sebut..cina tu tak pass BM la sis :)

    ReplyDelete
  4. Lady D: mau x gelak, org bc mmg gelak, tp sis sndri rasa mau telan je apek tu..huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. Mat Gebu: alo alo..klu mkn tongkeng, wa rasa bkn kuat lg loo, terus jd itu hulk hogan,cuma muntut besar sikit maaa..hahahahaha

    ReplyDelete
  6. Tihara: sis klu bende2 hal cmni, mmg goblok le yg kuar dr mulut nie..bengoong betul itu apek...

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..