Gemuk ke aku ?

Salam semua...

Jap2 tgh nak belek kat cermin nie...huhuhuhu
Pusing tepi kiri rasanya oke, pusing tepi kanan pun ok jgk, pusing depan..ermmm rasa kembang sikit, pusing belakang....woooo tak nampak lor...ha ha ha ha
Ishhh gemuk ke aku? bila timbang jarum tu turun, seluar baju dalam semua masih muat lagi, tp apa yg bt aku nmpak gemuk ek?..*garu hidung...
Ye ye muka aku, muka dan dada aku mmg nampak tembam/chubby dan kembang, alaaa Dato Siti tu pun badan kurus tp muka tembam gak, tp ada kowang kisah? huh...klu tang aku ni, amboiii tak agak2 nak kata aku gemuk yek...psstt gemuk bukan seksi ke? hahahahahaha
Tapi...betul ke aku gemuk ni?....


Gemuk eh? ok ok..gemuk diterima, mana tak gemuk, tiap2 malam pi Marhaban makan dan makan, klu 1 mlm sampai 4 rumah, minum makan tak ke gemuk lama2..huhuhuhu
Ni dah minggu terakhir Syawal, jdnya Marhaban dah dekat nak abs, so kowang jgn tak tahu, Lin dh start berdiet nie, dh dekat masuk hrni 5 hr tak makan nasi wooo..huhuhuhu *azam kena kuat.
Makanan lain Lin makan, tp klu tekak mau le, kita ni klu dah berazam mau kurus, nampak apa depan mata pun rasa dah lalu dn tak selera mau makan tau, cuma vitamin dan susu kena minum, bt masa sekarang ni, Lin minum Anelene aje, skli utk tulang dan zat dlm badan..vitamin Lin mkn Vit-E dan Vit-C..bagus utk kulit dan antibodi..kena la seimbang klu nak diet, kang tak pasal2 aku pengsan plk gara2 nak diet...:)
Senaman plk jgn lupa, dr dulu smpai le skrg, Lin cuma amalkan senaman sit-up utk perut, alhamdulilah, Lin xde masaalah perut buncit dan punggung besar walaupun gemuk..he he he kowang cuba le amalkan..
Ikut masing2 le cara nak berdiet, cuma Lin tak larat klu nak minum teh/pil kurus diet tu, kang ada tak sempat2 mau masuk tandas nak buang air..:p
Dan juga jgn tak makan langsung itu salah..yg betulnya..kita makan byk tp dlm kuantiti yg sedikit...:)
So..selamat berDIET untuk aku..he he he..




P/S: Smlm timbang ..dr 64kg dah turun 62kg..jauh lagi nak capai target sampai 58kg..hurmmm....


With Love

8 comments:

  1. makan salad banyak la.. tgk vegetarians.. makan sayur jer tp badan fit n sihat jer..
    http://www.duitlama2u.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. orang gemuk nampak muda sis. no hal la.

    ReplyDelete
  3. lan_ax: betui3x..ni tgh belajar2 mkn salad le nie, pi kfc order coleslow..hahahaha

    ReplyDelete
  4. Cha: tau xpe..klu kita gemuk, muka x cengkung..mesti le nmpk muda kan...klu kurus sngt nnti cengkung muka.. :)

    ReplyDelete
  5. alamaakkk berat ko dah turun ker??? Ni tak leh jadi nih... ako pun nak turun gak rr camni... chaiyokk!! chaiyokk!!

    ReplyDelete
  6. Retna: tau xpe..dh over diet nie, dh msk 5hr x mkn nasik nie..azam mesti mau kuat beb..chaiyokkkk!

    ReplyDelete
  7. Erkk..koo biasa je linn, slim sikit kot...ke ada ada certain area nampak "gebu"..hahaha, keji...

    ReplyDelete
  8. Mat Gebu: hamboi3x..tang mana yg gebus tu mat? tp aku perasan gak..hahaha ko kasi diam2 udah le,kang Sedenak blackout plk..hahahaha

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..