Rahsia tahi lalat aku..ahakkz

3/14/2011 10:50:00 AM

Assalamualaikum wbt..

Bila ada yang kata Lin ni banyak molot, memang Lin tak nafikan, kalau nak bercakap memang payah nak berhenti, cakap selagi mau bercakap, ramah tu satu hal, tapi mulut ni ada je yang nak bercakap, ketawa jangan cakap le, satu kampung satu taman boleh dengar, sampaikan si Ben Ashaari tu pun takut nak tengok wayang dengan Lin..hahahahahahaha
Takpe, banyak cakap janji hati mau baik oke, cakap biaq terang, biar jelas sikit, taknak cakap belakang2 punya ok, nak cakap, cakap depan2, cuma Mat Gebu je yang cakap belakang oke! kekekeke
Dari yang tak reti ketawa dah pandai gelak, dari yang pendiam dah mula senyum, jadi dah macam Puteri Lawak le Lin ni yek, tu si Ady Budika tu, memang nak kena dengan aku, dia katanya kalau gambo kat blog ni bercakap, mau tak cukup satu entri, ada ka patut??? Cuba ko belek2 tahi lalat kat badan tu, kot2 ada yang terkena!..hahahahaha


Masyarakat pada zaman dahulu mengenal seseorang dgn melihat tanda pada badannya. Diturunkan di sini firasat tentang tahi lalat. Sejauhmana kebenarannya tidaklah diketahui dgn jelas. Namun begitu, ia biasa diajarkan di kalangan Masyarakat Melayu. Hanyalah sekadar menambah pengetahuan. 


bibir atas kanan - banyak rezeki, pandai
bibir atas kiri - ramai kawan, baik hati
bibir bawah kanan - disegani orang, ramai yg suka
bibir bawah kiri - pandai bicara, tak mudah kalah

leher kanan - cerdas, jujur, berani menderita
leher kiri - cerdas dlm segala hal dan banyak
pengetahuan
leher di tengah - tercapai cita-cita
biji mata kanan - suka serong dan pembohong
biji mata kiri - pembohong tetapi baik hati
hujung mata kanan - baik hati, sopan santun, cerdas
hujung mata kiri - baik budi, murah rezeki
betis kanan - suka berhibur, boros
betis kiri - rajin, tidak suka menganggur
lutut kanan - bersikap tidak peduli dan tak mahu
berusaha
lutut kiri - kurang kuat berusaha
kepala sebelah kanan - terkabul cita-cita
kepala sebelah kiri - sering menemui kesusahan
kepala sebelah belakang - jujur, sabar dan tekun
kening kanan - cerdas dan cekap
kening kiri - cerdas, sopan santun
tengah kening - keras hati, berani segala hal
hujung mulut kanan - kecil rezeki, tak mudah kalah
hujung mulut kiri - suka berpoya-poya
ketiak kanan - dapat menyimpan rahsia
ketiak kiri - jujur, banyak yang cinta
pergelangan kaki kanan - suka berpergian (keluar
rumah)
pergelangan kaki kiri - kehendak kuat
batang hidung - banyak dicintai orang dan dapat
menjadi kaya
pada hidung - banyak rezeki
dagu bawah kanan - jujur dan baik hati
dagu bawah kiri - bijak sana dan berbudi luhur
kemaluan kanan atau kiri - baik, suka senggama
di kepala kemaluan (lelaki) - bakal beristeri 2
tumit kanan - jujur dan banyak kawan
tumit kiri - baik budi
alis kanan suka - menolong, baik hati
alis kiri - ramai yang suka
pangkal peha kanan - kemahuan kuat
pangkal peha kiri - suka kerja apa pun
telapak kaki kanan - tak mudah mengeluh
jari kaki kanan - suka menolong
jari kaki kiri - berbudi, suka berbuat baik
bahu kanan - cermat dlm membuat keputusan, banyak
tanggungan
bahu kiri - suka kerja keras, banyak tanggungjawab
lengan kanan - setia dan taat pada atasan
lengan kiri - menepati janji dan rajin
pipi kanan - ramai teman
tengah-tengah pipi kanan - ramai yg suka
tengah-tengah pipi kiri - ramai teman

ubun-ubun - kurang jujur
pusat - cerdas, tangkas, tekun
pusat bahagian kanan - sejahtera dalam hidup
pusat bahagian kiri - beroleh kemliaan
pinggang kanan - sayang pada pas! angan hidup
pinggang kiri - disayang pasangan hidup
dada kanan - dapat mengatasi masalah
dada kiri - berani, jujur dan sabar
telapak kaki kanan - tidak mudah mengeluh
telapak kaki kiri - baik budi pekertinya
siku tangan kanan - kuat ingin memiliki kekayaan
siku tangan kiri - baik hati, suka menolong
jari tangan kanan - serba beroleh keuntungan
jari tangan kiri - serba baik bekerja
jari telapak tangan kanan - banyak rezeki tapi boros
jari telapak tangan kiri - banyak rezeki dan cermat
perut bawah kanan - banyak rezeki, suka memberi maaf
perut bawah kiri - baik hati, tenang hidupnya
sudut mata kanan dalam - disayang suami atau isteri
sudut mata kiri dalam - tidak mudah dilupakan pasangan sudut mata kanan luar - baik budi, ramai yg cinta
pelipis kiri - murah rezeki, dpt jadi kaya
pelipis kanan - serba berhasil dalam usaha
kelopak mata kanan atas - baik hati, ramah, berjaya
kelopak mata kiri atas ! - baik budi, ramai yg suka
kelopak mata kanan bawah - agak malas
kelopak mata kiri bawah - agak bodoh, kurang bijaksana




P/S: Tak kesah le apa rahsia tahi lalatnya, Lin fikir positif aje, tu semua kurniaan Tuhan, buruk datangnya dari Lin sendiri, baik datang dari Allah SWT...alhamdulilah...


With Love

6 Comments

  1. sambil baca n3 ni sambil telek2 tahi lalat yg ada kat muka ni...ngeh2.. good info ni kak..;)

    ada tahi lalat kat bibir atas kanan - byk rezeki,pandai..wahhhh..suka2 tang byk rezeki tue...;)amin

    ReplyDelete
  2. Mama: kannnnnn...kirakan tahi lalat ni bwk rezki kan..betul atau tidak wallahualam..
    Cuma info saja untuk pengetahuan..aminnn

    ReplyDelete
  3. tahi lalat kan macam lesung pipit. cacat cantik. :p

    ReplyDelete
  4. kak lin...
    kalo blkg bahu kiri pun smer mcm bahu kiri gak ker?
    hehehe

    ReplyDelete
  5. Cha: Yup...tahi lalat dan lesung pipit..pemanis dlm senyuman dan wajah..:)

    ReplyDelete
  6. Pai: ye Pai..sama ar..janji namanya Bahu..hehehehe

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com