Breaking

Saturday, March 03, 2012

'Innama A'Malu Bin Niat'..

Assalamualaikum wbt..

Nabi saw. bersabda, "Amal yang paling dicintai oleh Allah adalah yang dikerjakan terus menerus walaupun sidikit.". (HR Bukhari dan Muslim)
Imam Nawawi rahimahullah mengatakan amal yang sedikit tetapi dikerjakan dengan terus menerus dan rutin adalah lebih baik daripada amal yang banyak tetapi terhenti-henti atau dilakukan sekali-sekala sahaja.




Dari Ibnu ‘Abbas, Rasulullah SAW. bersabda, “Sesiapa yang berniat untuk berbuat kebaikan tetapi tidak jadi mengerjakannya, maka akan dituliskan untuknya 1 kebaikan (pahala) yang sempurna, jika dia benar-benar mengerjakannya, maka Allah akan menuliskan untuknya 10 hingga 700 kebaikan, bahkan boleh lebih banyak lagi. Sesiapa yang berniat untuk berbuat kejahatan tetapi tidak jadi mengerjakannya, maka akan dituliskan untuknya 1 kebaikan yang sempurna, jika dia benar-benar mengerjakannya, maka Allah akan menuliskan 1 keburukan (dosa) untuknya.” (HR Bukhari & Muslim)






P/S:  Alhamdulilah...kesihatan beransur pulih, sesungguhnya sakit itu penghapus dosa2 kecil..Terima kasih atas berkat doa kalian semua...


2 comments:

  1. As salam Lin. Alhamdulillah dah beransur sihat. Maaf Lin, tak menjenguk awak di hospital. Semoga segera sembuh ya Lin, Amin.

    ReplyDelete
  2. Oya: Wasalam Oya...alhamdulilah ye bertambah sihat, thankx Oya berkat doa kawan2 semua..Aamiinn..

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..