PRAY FOR PANTAI TIMUR

12/28/2014 12:00:00 PM

Assalamualaikum wbt..


Petikan teks dari fb Ustaz Ahmad Dasuki Abd Rani
#SelfNote


Saat teruji dengan ujian ini, hati semakin rapuh, dirempuh dengan bilah bilah ujian yang tajam ini, di antara lelahnya jiwa, dalam resah dan airmata.. kurapatkan jari jemari ini.. menyebut namu Mu..
Ya Allah, kesempatan di saat bersimpuh kepadaMu, kami memohon dalam dakapan doa, maafkanlah kesilapan lalu kami, bila pernah terbuat dosa, menyebabkan hilangnya kasih sayangMu ya Rabb, kembalilah ketenangan dan kebahagian kami, maafkanlah kami ya Rabb, tidakkah kamu sering berjanji kepada hambaMu, berdoalah kepadaKu nescaya kan diperkenankan doamu.. kami hambaMu yang lemah.. kami mengakui kesilapan lalu.. ampunilah kami, maafkanlah kami, surutkanlah air yang bergerak deras itu 
Ya Rabb.. tangisan anak kecil itu, Ya Rabbi, orang tua yang tak bermaya itu.., suara yang tenggelam dalam arus yang deras itu.. Ya Rabbi..detik waktu yang berlalu itu.. 
Semua berada di dalam gengaman kekuasaan Mu.. untuk mengakhirinya...maafkanlah kami wahai pencipta sekelian alam ini..

Allahumma Ya Aamiinn ...



Berat mata memandang berat lagi bahu memikul..
Tak tau nak kata dan komen apa, sebak, pilu dan terasa sedih sangat melihat keadaan mangsa-mangsa banjir sekarang ni. Anak yang menangis kelaparan, ibu yang sedang uzur sakit, ayah yang tak berdaya, saudara mara yang merayu dan juga sahabat handai yang perlukan semangat juga kekuatan. Tiada daya nak berkata, hanya Allah saja yang Maha mendengar lagi Maha mengetahui..
Bersabarlah wahai hati semua. Mungkin semuanya ada hikmah di sebaliknya..
*Teringin nak ikut sukarelawan mangsa banjir tapi apakan daya, tanggungjawan kepada rumahtangga lebih di utamakan..huhuhu. 
Moga semuanya di permudahkan hendaknya..InsyaAllah..
Aamiinn..
#PrayForPantaiTmur #PrayForMalaysia






P/S: Innalilahiwainnailaihirojiun..


0 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com