Friday, August 12, 2011

Setelah 12 Ramadhan.

Assalamualaikum wbt..

Masa cepat benar berlalu, terasa seakan tak rasa ianya memintas lalu, tapi percaya pada hukumNya, bahawa masa tidak akan menunggu kita..Subhanallah memang terasa sangat2 pantas masa berlalu...
Persiapan raya? ermm ada la juga dah siap 40% beli untuk anak2, mr.hubby dan juga diri sendiri, yang lagi 60% memang selalunya last minit le siapnya, mana nak buat persiapan rumah lagi, kuih muih lagi, menu raya lagi, semua tu kemudianlah baru fikir..
Sale? sana sini ada sale, murah memang murah, tapi kena ikut budget, bukan tengok murah main beli jek, nanti dah beli, balik rumah menyesal, sebab sampai hujung bulan, duduk termenung duit raya dah habis..huhuhuhu selalu macam tu kannnn...
Puasa camne? ohhh alhamdulilah buat masa ni belum lagi cuti puasa lagi, mintak2 tahun ni penuh le hendaknya, insya'allah, tapi kalau dah masaalah kesihatan wanita kan, kena akur gak, terima dan haram untuk berpuasa..hehehehe

Image search dari en.google

Perasaan? Ramadhan tahun ni terlalu banyak emosi, terlalu banyak perasaan menyelubungi diri, nak luah? takut ada yang tak boleh terima, dendam? mintak dijauhkan, sakit hati? itu sudah semestinya, sedih? hampir bila difikir menitis airmata.....hu hu hu hu
Apa dia? biarlah menjadi satu rahasia peribadi buat diri ini, sukaar nak bayangkan perasaan ketika ini, setelah hampir 12 Ramadhan berlalu, aku masih mencari ruang dan renung kesilapan sendiri, biarlah aku mendiamkan diri buat seketika memerhati dari jauh..tapi bukan skodeng..
Motif dan timbul isu? masih menjadi tanda tanya buat diri aku...Insya'allah jika Allah bukakan hati aku dan tunjuk apa dan siapa juga kebenarannya, mungkin aku akan jadi seperti dulu lagi, jika tidak...inilah AKU...
Yang penting sekarang aku 'Senyum tak perlu kata apa-apa'..:p




P/S: Guna pakai pepatah orang2 tua dulu..'Kalau takde angin, takkan pokok bergoyang' lain le kalau ada yang tukang 'jolok'..hu hu hu


13 comments:

  1. betul cepat masa berlalu...pejam celik pejam celik dah 12 hari dah

    ReplyDelete
  2. COPY&PASTE Perasaan? Ramadhan tahun ni terlalu banyak emosi, terlalu banyak perasaan menyelubungi diri, nak luah? takut ada yang tak boleh terima, dendam? mintak dijauhkan, sakit hati? itu sudah semestinya, sedih? hampir bila difikir menitis airmata.....hu hu hu hu
    Apa dia? biarlah menjadi satu rahasia peribadi buat diri ini, sukaar nak bayangkan perasaan ketika ini, setelah hampir 12 Ramadhan berlalu, aku masih mencari ruang dan renung kesilapan sendiri, biarlah aku mendiamkan diri buat seketika memerhati dari jauh..tapi bukan skodeng..
    Motif dan timbul isu? masih menjadi tanda tanya buat diri aku...Insya'allah jika Allah bukakan hati aku dan tunjuk apa dan siapa juga kebenarannya, mungkin aku akan jadi seperti dulu lagi, jika tidak...inilah AKU...
    Yang penting sekarang aku 'Senyum tak perlu kata apa-apa'..:p


    Sis...salam ramadhan yg ke 12...alhamdulillah kita masih diberi peluang untuk minikmati Ramahdan yg ke 12.. copy&paste entry sis tu...sungguh ramadhan kali ini juga buat saya bermain dengan emosi..adakalanya ianya sukar untk diungkapkan..apapun sebagai hamba ALLAH yg banyak kekurangan dan kelemahan saya sentiasa muhasabah diri untuk jadi hambaNYA yang baik...jujurnya bukan mudah nak jadi baik.ianya perlukan mujahadah dan pengorbanan yg tinggi untuk melakukannya..tapi untuk kebaikan diri dan org2 yg tersayang,sama2 lah kita bermujahadah membaiki kelemahan diri


    p/s:sis komen kali ni lain sikit..wah...apapun dengan jujurnya hepi berkenalan dengan sis,suka dengar setiap butir bicara sis dan suka gak dengar sis gelak dan harapnya perkenalan ni kekal dunia akhirat... :) take care sis..always for us ya... :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. *always pray for us ya...(lupa perkataan pray lah sis..)

    ReplyDelete
  5. Qaseh: Kann..masa mengejar betul rasanya....
    Selamat berpuasa Qaseh...:)

    ReplyDelete
  6. Nazuha: Insya'allah....
    mudah2an kita sama2 mendapat petunjuk dan kebenaran dengan tanda tanya kita dan emosi yg bermain di fikiran...

    Sis juga doakan moga N & S kekal bhgia hgga ke jinjang pelamin dn bhgia dunia akhirat..

    *jgn majuk2 ler.... :p

    ReplyDelete
  7. akak pon join

    wah ramadhan da ke 12 rupenye

    ReplyDelete
  8. Iffah: hahahah emosional le huhuhuhuhu

    Lor..tak tengok kalender ke? hahahaha

    ReplyDelete
  9. he he sis tak majuk pun... sis tq :)

    ReplyDelete
  10. selamat menyambut Ramadan :)

    *nanti bila dah 15 hari, laagiii la terasa cepat Ramadan ni..

    ReplyDelete
  11. Nazuha: hehehe...

    *td col eh..sis dlm toilet..ni OFF jap nk kuar beli brg..

    oh ye..entry tu x jd kuar 11.11am tp kuar jam 12.30pm..kekekekekeke :p

    ReplyDelete
  12. Aida:Selamat menyambut Ramadhan juga...

    Betul tu, nnti bila tiba lailatul-qadar lagi cepat terasa..huhuhuhu

    ReplyDelete
  13. siapa yang merajuk? ooo.. kes minta di pujuk kot! dengan ini saya menujukan lagu relaku pujuk kepada yang berkenaan.

    boleh mcm tue?

    :p open house raya jgn lupa jemput
    x kira nak nasi serai juga.he3

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..