Breaking

Monday, October 13, 2014

OKT 13: NO BRA DAY!

Assalamualaikum wbt...


Senyum tak perlu kata apa2...
Saya juga sedang senyum membacanya, tapi sebagai seorang wanita, tiada peliknya dengan kenyataan di bawah. Cuma segolongan yang berfikiran terlalu 'kotor', mereka akan fikir lain.
Tak kelakarnya wanita 'tanpa coli', apa yang kelakar? Gebeh? Londeh? Nampak punat? Sapa suruh tengok? Sapa suruh fikir ke arah itu?..
Bagi aku la kann, wanita tanpa coli itulah wanita yang ada payudara, dan wanita itulah yang sayangkan payudaranya. Cuma kat Malaysia ni dan sebagai Islam, tu semua aurat, wajib tutup dan cover, kalau jadi bahan tonton owang yang bukan muhrim, dah dapat dosa. 
Lagi satu, kadang2 aku fikir, artis ke wanita yang perabiskan duit beribu2 riban tu nak cantikkan payudara, buat apa??? Sebab dah pakai coli, dah di tutup, sapa yang nak nengok?? so bazir jeee...baik lee simpan duit tu, lain le memang buat cantik2 nak tayang tanpa coli..kann kannn..takat tayang jalan mendada besor gitu, buat apa, berat timbang dosa je adaaa...huhuhu *peringatan buat diri sendiri*


Kempen ni sempena bulan kanser sedunia iaitu bulan Oktober..
Sebab itulah di Amerika mereka memang tetapkan 13 OKT ni sebagai 'NO Bra Today' sekali dengan bulan kanser..Kalau kowang kat Amerika, haaa mesti nampak le ramai wanita2 tak berjalan tak pakai baju dalam hehehehe...




Tapi selagi ada jual coli aka baju dalam kat dunia ni, selagi tu lah aku pakai hehehehe
Kalau tiba masa semua wanita memang tak di wajibkan pakai coli, barulah aku pun sama tak pakai...
Time tu memang ramai le wanita duk rumah, rasa janggal beno nak berjalan tak pakai coli hahahahaa...


Side note:  The ACTUAL National No Bra Day is July 9th annually.  Someone had the great idea to do a braless day during October — Breast Cancer Awareness Month — to support “the cause.”  Adding insult to injury, the day they chose — October 13th — is actually the one day out of the whole year designated for Metastatic Breast Cancer Awareness.  







P/S: Entri ni sekadar peringatan, bukan tulisan 'lucah' yek...sila faham..
Lain2 info kowang search le gugel sendiri ye... :p


3 comments:

  1. Hehe.Teringat pulak ada member suka beli bra mahal2.Saya pulak jenis kedekut sikit,beli kalau boleh yang paling murah sekali.Dengan alasan,bukan ada org nak tengok pun.hahahaha

    ReplyDelete
  2. lor... bru ku tahu adà hari NO BRA yer... hihhi..

    salam kenal
    http://kakngahsihat.wordpress.com

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi .
Komen Anda Amat Sis Hargai .

Segala pertanyaan, email: linmdnoor@gmail.com
Thank You again..