HAPPY BIRTHDAY TO MY BLOG!

Sis Lin
18
HAPPY BIRTHDAY TO MY BLOG! | ALHAMDULILAH, harini dah masuk 1 Ogos 2021, ini bermakna bulan ini adalah bulan hari kelahirannya blog Sis yang ke 12 tahun sejak 2008 kemunculannya di alam maya ni. Dulu nama blog Sis adalah linmdnoor.blogspot.com, kemudian pada tahun (lupa dah), Sis bertukar dan beli domain dan Sis eri nama baru sislin76.com, sehinggalah kini. 

Kenapa tukar nama blog? Sebab nak orang lebih mengenali blog Sis dengan nama Sis Lin. Cuma entah kenapa entah, terletak pulak 76 di belakangnya (tahun kelahiran Sis) hehehe.. tapi seingat Sis tak silap, memang terpaksa letak, sebab nama domain sislin.com sudah ada yang empunya, so kenalah guna sislin76.com. 

Seingat Sis laa, masa mula Sis create blog, ada dua kali Sis delete. Dah buat cecantik then Sis delete, sebabnya... Sis pening kepala, serabut tengok blog sendiri masa tu.. lepas tu Sis 'create' balik blog baru, Sis mulalah kenal sorang-sorang blogger dan belajar 'design' dengan blogger bernama DhirFara, haaa selepas tu laaa, Sis gigih buat balik blog, dan cantikkan blog ikut kreativiti Sis. Lelama tu pandai, puashati... dan terus Sis menulis sampailah sekarang hehehehe.. 

Happy Birthday To My Blog!

Macam-macam dugaan dan pengalaman pahit dan manis sepanjang Sis menjadi penulis blog ni. Yang paling tak lupakan, kengkawan yang sekarang Sis kenal, semuanya dari alam maya yakni dari blog ni.. termasuklah blogger masakan tersohor Mat Gebu tu dan juga blogger Retna. Mereka berdua ni paling lama gilerr Sis kenal (2008) dari alam maya hinggalah dah berlaga pipi hehehehe.. 

Merekalah yang Sis kenal dulu yang di katakan blogger paling lama 'otai' ketika tu, banyaklah yang Mat Gebu kongsikan tips dan juga beri kata semangat untuk terus menulis ni. dan Retna pulak dah macam family Sis dah, ulang alik dari KL- JB kami berjumpa dan travel sesama... tapi sayang... ramai juga blogger yang ketika dulu Sis kenal, now dah 'pencen' dari menulis blog. Nak sebut satu-satu pun ramai sangat.. 

Tapi tak bermakna tak aktif atau takde blog, kita tak berkawan.. berkawan tu banyak cabang.. janji pandai jaga persahabatan tu, insyaAllah kekal laaa lama..

Ye laa sejak dah ada facebook, dah ada instagram, jadi lebih mudah nak menulis dan upload gambar. Sis dulu buat facebook pun, Retna yang suruh hahahaha. Macam blog ni, kalau nak menulis, banyak kerjanya, nak editnya, nak tengok codingnya, huiiii kalau takde kesabaran, mau 'pencen' gak Sis ko ni hahahahaha...

Tapi sebab minat... so hingga ke harini laaa Sis masih menulis dan masih lagi setia dengan blog Sis. Lagi sekarang ni, sejak blog dah jadi 'tambah' sumber pendapatan, makin menjadi-jadi Sis update hehehehe.. sampaikan sekarang dah jarang sangat bukak facebook dan instagram.. 

Since 2008 - 2021 

Terima kasih buat semua pembaca blog Sis sejak dulu lagi.. apa yang Sis kongsikan hanya sebagai perkongsian bersama aja.. mana yang tersilap, terasa hati dan terasa pedas makan cili tu, 'nasiblah ya', inilah tempat luahan Sis.. jari ni menulis ikut sukahati, so sukahati Sis le nak tulis apa. 

InsyaAllah selagi ada minat ni, selagi panjang umur, selagi ada elektrik dan wiFi, Sis akan terus menulis dan menulis.. banyak sebenarnya nak di kongsikan, tapi ONE DAY ... hari itu pasti akan datang... 

Happy Birthday to My Blog ❤


P/S: Eh, jap, blog korang masih lagi ada masaalah reading list ni? 

Post a Comment

18Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. wahhh lamanya berblogging! sy start tahun 2010..

    happy birthday blog sislin! dh besar dh blog ni.. dh remaja.. ekeke

    ReplyDelete
  2. Tahniah buat blog sislin76, semoga akan bertambah succeess dan byk lagi cerita2 dpt dikongsikan..

    Part sedih sebab x sangka ako dan ko masih kekal smp skrg.. Walau blogger yg sblm ako kenal ko pin dh lama terkubur dr dunia blogging.. Friends forever lin!!

    ReplyDelete
  3. happy birthday blg sis lin. happy blogging! =D

    ReplyDelete
  4. Happy Birthday to You! Happy Birthday to You!
    Happy Birthday to sislin76.com!
    Happy Birthday to you!

    Moga panjang umur, dan berjaya terus blog sis Lin yer... AMIN

    SAYA MASIH ADA MASALAH READING LIST tu..STRESSS!!!

    ReplyDelete
  5. Selamat ulangtahun blog SisLin. Tahniah lama bertahan, blog saya muda setahun tahun 2009 mula. keep it up sis. Semoga terus maju dalam dunia blogging. Otai berbisa ni :)

    ReplyDelete
  6. Tahniah dah 12 tahun blog sislin76.com
    Blog hebat, blogger hebat
    Teruskan kehebatan

    ReplyDelete
  7. Happy 12 Anniversary to Sis Lin Blog. Congratulations. Dah 12 years rupa nyer Sis Lin jadik blogger. Keep up the good work ya.

    ReplyDelete
  8. Wah. Dah remaja dah blog Sis. Dah boleh pergi buat IC dan mendaftar vaksin dah Sis hehe. Moga terus berkarya dan berkongsi ilmu dan info dengan semua ye.

    ReplyDelete
  9. Wahh 12 tahun... lama tu... bila baca artikel macam ni memang rasa motivated dah untuk teruskan blogging hehe..

    ReplyDelete
  10. Blog Marsha muda setahun. Happy Birthday Blog Sis Lin!! Moga sentiasa success.

    ReplyDelete
  11. Tahniah dah 12 tahun berblogging! Semoga blog sis lin semakin maju dengan konten yang lebih menarik!

    ReplyDelete
  12. Lama dah sis dengan duniA blogging.. dr tahun 2008. Lama betul yi.. byw happy birthday blog sis lin

    ReplyDelete
  13. Happy 12th Anniversary! I wish you more happy moments in blogging, keep it up ya! Lets support

    ReplyDelete
  14. Happy birthday blog sis lin. Marina mula blog tahun 2010.banyak kali buat create akaun blog tapi ke laut dalam. 2 tahun yg lepas baru aktif

    ReplyDelete
  15. Wah! congrats sis lin, steady jer 12 tahun sis update blog. Mine also coming to 10 years dah.

    ReplyDelete
  16. Tahniah sis lin, semoga terus murah rezeki dalam dunia blogging. enjoy jer baca blog sis lin santai dan sempoi jer..

    ReplyDelete
  17. happy birthday to your blog, sis lin. looking forward to reading more amazing content here! :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!