OLE-OLE DARI KEDAH DAN HATYAI

Sis Lin
4
OLE-OLE DARI KEDAH DAN HATYAI | MASIH terbayang-bayang percutian Sis dan kengkawan semua ke Hatyai awal tahun beberapa bulan lepas. Seronoknya, itulah Sis pestime bawa Suami naik ETS dari KL Sentral ke Padang Besar. Rasa macam tak puas dan tak explore habis, sebab ye laa kami pertama kali pergi so banyaklah yang kami tak tau tempat dan apa-apa yang menariknya di sana. 

Kalau dah pergi sekali, haa barulah tau apa yang nak di buat, dan apa yang perlu sangat buat. Yang utamanya kalau ada rezeki pergi ke Haytai lagi, Sis taknak soping tapi nak makan ajaaaa.. hahahaha sebab dah tau banyak tempat port makan yang best kat sana, so kalau korang ke sana, tak payahlah soping, sebab rata-rata barang yang menarik tu, ada je kat Malaysia. Kalau nak beli, beli yang rasa berbaloi. 

Ole-Ole Dari Kedah Dan Hatyai

Dan beberapa hari baru ni, adik Sis,Mama Mia sekeluarga pergi ke Hatyai. Yang bestnya mereka pergi menaiki kereta, so memang santai-santai laaa adik tu pergi. Kalau nk soping pun, banyak boleh bawa kann, tak payah fikir nak sumbat mana dan susah-susah heret bag kan. 

Adik Sis naik kereta dari Johor lalu Bukit Kayu Hitam terus ke Hatyai. Kata adik Sis, senang betul naik kereta dan urusan semua lancar, janji menepati semua syarat apa yang perlu di bawa dan di sediakan. Okay, nanti nak ajak Suami ke Hatyai lagi, bolehlah pergi bawa kereta pulak ke sana 

Bila kata adik dah bawa kereta, apalagi, dia belilah memacam makanan dan ole-ole untuk Sis adik-beradik, alhamdulilah. Kopi Gantang tu memang dah pesan dengan dia, kalau singgah Kedah belikan hehehe.. dan semestinya Gula-Gula Tarik tu. Ishh sedap betul.. 

Ole-Ole Dari Kedah Dan Hatyai

Yang ini kalau korang tengok mesti akan kata, 'Alaa kat Johor pun ada' hehehehe gasaklah yang penting Buah Berangan Hatyai ni memang sedap. Bagi tekak Sis, tak sama dengan yang di AEON jual tu haaa.. sebab tu memang Sis kirim adik Sis belikan sebungkus. Tak tau pulak dia belikan yang besar sekali hehehe.. makaseh Moksu. 

Ikutkan nak kirim adik Sis buah anggur, kat sana buah anggur dia besar giler. Masa tu dapat cuit makan buat raso-raso, konon nanti nak pusing balik beli, tapi bila dah ke sana sini, memang tak laa nak pusing balik kan hahahaha.. memasing penat jalan perut ke depan, letih makan.. 

Apa-apa pun jadilah kann, dapat juga ole-ole dari Kedah dan Hatyai ni buat raso-raso. Moga di murahkan rezekinya Moksu. Next bolehlah kita plan pergi lagi yaaa.. tu pun katanya adik, macam taknak balik hahahaha.. bestkan, makan sedap tapi harga murah gilerr... 


P/S : Terus terbayang udang galah dan sotong bakar, arghhh sedapnyaaa... 

Post a Comment

4Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. kannn..kalo aku pun suka nak repeat ke sana sebab nak makan je...best rasa jenjalan makan2 kat sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann Sun, jom laa kita plan kita drive je ke sana hehehehe

      Delete
  2. Alhamdulillah
    Rezeki
    Lepas ni kena pegi lagilah ke sana bawak keteta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa Wak, kena ulang lagi ni, tak puas rasa pergi haritu heheheh..

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!