MEE BANDUNG KERANG ADA TAUGEH KE MAK?

MEE BANDUNG KERANG ADA TAUGEH KE MAK? | Hehehe Sis gelak dulu yaa...tajuk tu kan sebenarnya persoalan dari anak-anak sewaktu Sis masak menu Mee Bandung Kerang pada hari 15 Ramadhan baru-baru ni. Ye laa betullah soalan tu, 'Mee Bandung Kerang ada taugeh ke Mak?' hahahaha..

Memang pelikkan, mana ada menu mee bandung letak taugeh, biasa hanya letak bahan yang macam mee rebus je lebih kurang, cuma mee rebus ada telur rebus, mee bandung telur pecah dalam kuah, betul tak? Tapi bab bahan tu, macam sama.

Alaaa kita makan sendiri kan, ikut aje laa sukahati kita, apa nak susah. Macam Sis memang pengemar makan taugeh, so apa-apa masakan kalau boleh nak letak taugeh, sama juga macam masa Sis masak mee bandung ni, semestinya laa nak ada, tu yang anak-anak pun pelik sampai bertanya soalan tu..hahahaha..

Kalau korang pulak macam mana? Suka ke makan taugeh? Yee ada juga orang tak suka makan taugeh, katanya geli nengok, pelik juga, apa yang dia geli ekkk hahahaha...ada plak kawan Sis tak makan taugeh sebab katanya, takut tersangkut kat tekak hahahaha...adeiii haperrr ko makan telan ke haaa? Hahahaha macam-macam je kannn...


Menu ni sebenarnya tak rancang pun nak buat masa tu, tiba-tiba je dah jam 4pm, anak sebut kata masak Mee Bandung Kerang aje laa, sebab lepas buka anak-anak nak buat Burnt Cheesecake, sempena nak bagi Hadiah Hari Ibu katanya, so nak makan simple aje kata.

Emak dengar lagi lega hati hahahaha..senangkan kerja Sis, bahan semua dah ada, tinggal masak kuah dan siapkan bahan aje. Untuk menu Suami Sis masakkannya Nasi Goreng Kampung, sebab bimbang takut Suami balik nak makan nasi plak kan, so masakkannya nasi. Tapi tup-tup balik, bawa lagi menu ketupat dan lauk semua, ermmm...

Tapi entah jam berapa belinya, balik nak makan, sayur lodehnya dah basi, mungkin lama sangat simpan letak dalam kereta, tu sebab semua basi, bazir ajeee... bebel juga Sis, Suami diam aje macam orang ada buat salah...hahahaha


Then nak taknak Suami makan laaa Nasi Goreng Kampung yang Sis dah masak tu. Satu perangai Suami yang Sis suka, macam mana lewat pun dia balik, Suami tetap akan makan kalau Sis dah masa untuknya, memang tak pernah mengecewakan dan mengecilkan hati isterinya..terima kasih Suamiku..

Untuk anak-anak memang Mee Bandung Kerang tu je laa menunya. Lelain ada lee kuih-muih dan juga buah-buahan dan jus. Paling ringkas menu kami pada hari ke 15 puasa.

Ringkas pun kenyang juga makan berbuka, sampai buat sahur juga. Alhamdulilah, janji tak membazir. Korang kalau nak resepi, boleh je mencubanya, Sis masak paling senang tapi sedap, hanya guna Pes Mee Bandung Mak Pon aje.

Sis dah beli sesiap buat stok raya, senang agak kalau adik badik ke nak datang, tinggal masak kuahnya aje, bahan dah siap sedia. Mudahkan?..

Okaylah, nanti smabung, tu pun kalau ada masa. Sibuk sikit ni mengemas dan mendeko rumah hahahahaa...maklum laaa nak raya kann...yee Sis nak raya, walaupun duduk rumah jerr...tapi rumah Sis tahun ni NO OPEN HOUSE ya...maaf laa...demi keselamatan SEMUA..

Jumpa lagi..Bye..


P/S: Akau tau kau baca! Awas ya! Diam aku diam berisi, duk perhati aje kau yang di sana tu...kau tunggu!!..

12 تعليقات

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. sekali pandang macam mee kari, dua kali pandang macam mee rebus disebabkan si taugeh tu..rupanya mee bandung. kalau macam penggemar sayur suka je letak taugeh pun dalam mee bandung. ape de hal masak sendiri makan sendiri ikut tekak sendiri. hihi :)

    ردحذف
    الردود
    1. Hahahaha kannn, jangan pandang-pandang kang lapar hahahaha

      حذف
  2. rasanya mee bandung tak pernah lak jumpa ada toge kak hehehe... tapi hentam lah yek

    ردحذف
    الردود
    1. Iyerr, memang takde Dana, Sis ko je yang suka letak taugeh hahahaha

      حذف
  3. ada taugeh lagi sedap dan berkhasiat

    ردحذف
    الردود
    1. Yaaa kan kan Cikgu, taugeh ni banyak khasit, ramai yang tak tau hehehehe

      حذف
  4. alahai sayang pulak ek dah basi..tak apa lah, takde rezeki..nanti Allah ganti dengan yang lain pulak...

    ردحذف
    الردود
    1. Yeee Sunah, lama sangat simpan dalam kereta agaknya..kena panas, basi lee...

      حذف
  5. Okyalah soalan tu.
    Jangan dia tanya "Mee bandung kerang ada kerang tak?"

    ردحذف
  6. Sis...ajarlah cane nak masak mee rebus ni..SA asyik failed jer la..x pandai2 lagi...

    ردحذف
    الردود
    1. Laaa senang aje, lagi senang pakai pes aje macam Sis ni hahahahah...tapi kena gak blender bahan lain, nak bagi lagi rasa kuahnya..

      حذف

إرسال تعليق

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment