Friday, February 27, 2009

Jemputan Tahlil - Esok

BY Sis Lin IN , 24 comments



Salam semua...
Dijemput semua beramai2 bagi menjayakan majlis Tahlil yang akan di adakan pada:-


Tarikh: Sabtu 28hb Feb 2009.
Tempat: No 30, Jalan Pelangi 2, Taman Pelangi, 81100 K.L (rumah Retna*Ako*).
sila lihat sini utk melihat peta ke rumah Retna.
Masa: 3 petang.
Niat: Tahlil bg Arwah ibu&ayah Retna, Arwah ibu CT, Arwah ibu Sodep, Arwah ibu Shai, Arwah ayah dan adik Sis-Lin dan Arwah ibu Chemot, juga kepada sesiapa yang berkenaan..


**Tahlil tersebut akan di pimpim oleh Uncle Che Mat(CM), dan jika masa mengizinkan, boleh la kita solat Asar berjemaah beramai2...insyallah.
Semuga apa yang kita niatkan akan diterima oleh nye...Amin.

Untuk maklumat lanjut majlis, sila lihat di sini.

P/S: Lin akan ke K.L untuk bersama di majlis Tahlil itu dan akan *offline* selama 2hr bermula esok pg, segala pesanan sila tggalkan di kotak MSJbox..sekian.


Dari Fiza Nordin untuk Lin

BY Sis Lin IN , 1 comment


Salam semua...
Maaf bebanyak ye Fiza, keh3..baru ni la Lin nk tepek gift dari Fiza ni, masa tu bz dgn sakit tangan, ingat2 lupa, Fiza dtg baru teringat, hehehe...Lin dah ok dh Fiza, don't worry ok, thankx. Fiza ni adalah salah seorang blogger chef jugak, blog dia kebanyakan nye semua respi2 dan masakan, ermm sekarang mmg dah ramai ek bukak blog masakan, elok tu tp kita yang dok lihat mesti nak cuba, jawabnye bertambah2 la berat badan ye, asyik masak sedap2, pastu makan tak henti2,muahahaha.
Terima kasih ye Fiza, ini juga sebagai tanda kenalan kita di alam maya..muah3x


P/S:Kalau Lin lak yg buka blog masakan, ermm jawabnye semua respi masakan Indonesia je la,wakakakakah.

Thursday, February 26, 2009

Wah! Pelangi petang

BY Sis Lin IN , 19 comments





Salam semua...
Sungguh menakjubkan, ye la, bknnye 'jakun' tp belum pernah lagi nampak pelangi tiba2 muncul betul2 depan rumah Lin waktu ptg smlm selepas hujan panas renyai2, semua jiran2 keluar tengok pelangi, ada jiran cina Lin tu siap sembahyang la pulak depan rumah, yang ada tu siap bergambar, macam Lin ni le,keh3...cuma gambar Lin ni x berapa terang, ye la guna Hp,hehehe...
Ada dongeng kan di sebalik kemunculan pelangi? tp lain orang lain cerita, lain orang lain pendapat, so x yah cerita la...muahahaha


P/S: Kot2 selepas nye kemunculan si Kasawari smlm yg ala2 orang bulan angkasawan tu x? wakakakah..syhhh

Wednesday, February 25, 2009

Kenapa lak nih? Adeh sakit!!

BY Sis Lin IN 12 comments


Salam semua...
Adehh gatal nye, garu punye garu jd bengkak, eh! nape lak ni, tiba2 ni rase bisa, arghhh tolong! sakit nye! sabo, sabo, dial 012-******* tut tut tut tut..
Hubby: Heloo
Lin: Bz x?
Hubby: Sikit je, nape?
Lin: Dolly punye tangan bengkak lagi, tp kali ni bisa gatal2..*sedih*
Hubby: Kena lagi? ok gi klinik check dulu, ubat yg lama ada lg?
Lin: Ada sikit, dh makan, cuma bisa ni.
Hubby: Ok rehat dulu, nnti balik gi klinik ok.
Lin: Ok.
Hubby: Ha tu la chat lg byk2 kan tangan dh sakit..*gelak2*
Lin: Ala saje je tau..*geram*
Hubby: Ok ye, bye.
Lin: Bye.


P/S: So ok nk rehat sat *Offline*

Tuesday, February 24, 2009

Arghhh! Buhsan!Bowink!Tensen!

BY Sis Lin IN , 19 comments







Salam semua...
Sori..tahap kebosanan, keboringan, ketensionan, melanda...tak tau nak cakap camne no idea..
So sori, jangan banyak tanye!...*Offline*


P/S: Apa? Kenapa? Mengapa? Bagaimana? Macammana? Jadi tanda tanye...

Pernah makan 'Nasi Kuning'?

BY Sis Lin IN , 11 comments




Salam semua...
Arrghhhh...semalam hari yg membosankn dan hari yg tension sangat, tak tau la kenapa, sejak 2 menjak ni x de air je kt Bukit Indah ni, nk ngadu kt sapa? nk bgtau sapa? pleasee tolong ar..!

Ok la, dek kerana tak de air, datang rajin lak tu, keh3...tak tau nk masak ape, tak tau nk makan ape, so dari tempe tu terbiar busuk, jd Lin dok fikir nak bt sambal tempe goreng, dah masak tempe, alang-alang tu, masak sekali nasi kuning, ape? tak pernah makan? ye la kat M'sia ni jarang jumpa, kalau jumpa pun mesti warung Indonesia, sebab makanan ni datang nye dari seberang sana la, Lin belajar dari jiran sebelah rumah ni, lauk-pauk nye terpulang la masing-masing nye citarase, tp yg mesti ada itu tempe goreng berlado, yang lain2 tu Lin buat apa yang ada je kt peti ais tu, dah rupa capcai cincai dh tu,keh3..ermm layannn...


P/S:Nak respi? Nanti la Lin masukkan en3, tengah tahap kemalasan nk mengarang..:p

Monday, February 23, 2009

Award dr Mak Buyung?

BY Sis Lin IN No comments


Salam semua...
Hahahaha, ape? sape Mak Buyung? o sapa lg kalau bkn si cntik manis Kika tu, dia tgh sarat mengandung ank yg sulung skrg, dh masuk 8bln lebih dh tu, kira tggu hari je nk meletop, ye la klu org dulu2, tp kira kan sampai skrg la, bila pompuan mengandung je derang gelar Mak Buyung, betul x? keh3..tp kenapa ek? mgkin sbb perut tu mcm Buyung ke? ape Buyung ek? muahahaha..
Terima kasih Kika, Sis doakan Kika selamat semuanye bersalin dan dpt baby cute mcm mak dn
ayah nye..sian Kika tgh dok risau dn mcm2 ragam bila tgh mengandung tu, biase la pembawa budak, kali per-1 kan, byk2 rehat aje ye Kika..muah3x


P/S:Lin dulu masa ngandungkn Amat siap angkat TV 29inch lg, tp skrg nk angkat, x larat, pembawa budak la tu..hehehe

Sunday, February 22, 2009

Award dn Award

BY Sis Lin IN No comments

Terima kasih bt Anatahir di atas anugerah award ni, 'Your home Superb too'..keh3..Thx ya, ha klu korang k jgk pi kenalan2 dgn dia dulu yer (mula2 kenal Ana bercerita hal ketam) kan Diva?..keh3.


Award yg ke-2 lak dtg dr kenalan baru yg sggh ke blog Lin, nama tuannye D@us, blog dia ni mcm2 tutorial ada, korang x caya, pi la sggh sendri, kt situ ada tutorial tentang code2 nk mncantikkn lg blog korang..Terima kasih bt Daus atas award ni sebagai tanda kenalan kita bermula..


P/S:Dh lama x dpt award,keh3..bila la nk dpt jln red carpet real ek? ermmm.

Saturday, February 21, 2009

Upin/Ipin punye pasal la..

BY Sis Lin IN , 10 comments

Salam semua...
Ha ini angkara Upin / Ipin punye hal la, hrni Lin jd kelam kabut makan di btnye, pg td 7.30am hntr Amat gi sekolah ada latihan sukan, pastu dlm kul 11.30am Lin gi hntr baju taekwondo nye lak, blk rumah dok kemas2 dulu, abg balik awal lak hrni so x masak, mkn luar..keh3, pkl 1pm Lin kuar amik Amat blk salin baju bru terus gi Jusco Tebrau City, fuyoo ramai nye manusia, semua nk tgk cite Geng tu, so kena la beratur, Lin target klu tiket x de kul 3pm, tgk kul 5pm, sampai giliran dpt tiket kul 3.20pm, plk tu tnye abg dulu nk ke x nk, sbb tmpt sit nye D, kira 5 dr bawah tu, tp ank2 semua kate x pe, ye la excited, so beli la 5 sit rm45..hehe.







Tgk jam bru pkl 2.30pm, so ada dlm 1jam lg bru masuk panggung, perut lapar, apalagi klu dh kt Jusco tu tmpat tuju makan Lin&family di Johnny Steamboat tu, org klu tgh diet2 ni mmg elok la ke sana kan..keh3, Lin mmg dr hrtu nk mkn steamboat ni so bila dpt mkn td, ha skli Lin amik set besar punye, ank2 x mkn sayur2 tu so Lin dn abg yg mkn byk td, tp yg x best nye tu, mcm kena kejar masa nk mkn, apa nye x, si Amat tu sibuk tgk jam, sikit2 dia ckp jam berapa, sikit2 dia tnye jam berapa, ishh fedup betul!! nasib sempat nk abskan semua, nasib x tercekik, ni angkara Upin/Ipin la nih...huh.



Wakakah, muahaha, keh3, hehehe, hahaha, lawak mmg lawak cite Upin/Ipin & The Geng tu, rase mcm suara ketawa Lin je yg besar kt panggung tu, nasib le sape yg dok sebelah aku tu, keh3, jom tgk, rugi x tgk, lps ni rase nk beli DVD nye lak, mmg enjoy ank2 semua, 5 star Lin bg utk filem animasi nih...ok lps je abs menonton, abg ajk gi tgk Festival Layang2 tu kt Pasir Gudang, cuaca pun baik redup je, smpai sana uii jem giler2 jln masuk ke park kete, sbb hrni hr perasmian nye yg di rasmikan oleh Sultan Johor, tp rupanye semua layang2 dh turun ke darat dh..keh3, mana la kita tau kan, frust le jgk td, apalgi terus blk je la, abg kate esok je la bru kita gi, tp msti ramai kan, lgpun esok hr terakhir tu, ape2 pun tggu je la esok, kena tgk keadaan, cuaca, kerajinan dan kesabaran nk mengharungi jem tu..keh3.



P/S:Naik gelak jgk kt panggung tu, sbb ada atok yg pakai tongkat jgk dtg nk tgk Upin/Ipin ni, itu la dia penangan si betui betui betui..hehehe

Friday, February 20, 2009

Eh!Korang pun hantu jgk tau!keh3

BY Sis Lin IN 10 comments

Salam semua...
Ha hrni Lin nak kongsi cerita jenis2 hantu pada masa sekarang..keh3..bukan nye ape, kot2 kalau korang terserempak dgn hantu2 ni, senang la nak bukak langkah nnti..
So mari kita AFUNDI hantu-hantu di bawah ni..hehehe


Pocong

Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu kerana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya itu.

Langsuir

Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.

Pontianak

Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.

Hantu Raya

Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Hantu Galah

Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada di situ.

Jerangkung

Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja,dan paling mudah untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.

Toyol

Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni.. nanti dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya... lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya

kerana mana nak tukar duit satu sen banyak2 tu...

Hantu Web

Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang lerrr.. lepaih tu nengok web ni .. macam sekarang nih.. sah-sah tengah baca artikel nie.. macamana nak jawab.. korang sendiri gak jadik hantu.. jadi

bawak-bawaklah buat kerja ..... kui kui kui



P/S:Jangan mare ha....wakakah

Thursday, February 19, 2009

Surat Reject dr Isteri!!

BY Sis Lin IN , 9 comments

Salam semua..
Ha ingat lagi x dgn en3 Lin bertajuk 'surat rasmi nak kawin lagi' dr suami tu? keh3, Lin ada mintak tolong Cik Lawa tolong jawabkan bg pihak si isteri, so ni ha jawaban nye...



Tengku Minachi bt Raja Melewar
Kedai Bundle India ,
130 Jln Masjid India Kuala Lumpur.
19/2/2009

Tuan,

Perkara: Permohonan kawin satu lagi atas biaya sendiri.

Daiiii...kanda...ayoyo dinda ada terima surat permohonan kanda mau kawen satu lagi.Biarlah dinda list out bawah ni.Syarat syarat untuk berbini dua ialah seperti:

1.Kanda sebagai suami mesti kuat menipu dan bohong.
2.Mesti berat sebelah,lebihkan bini tua dalam segala hal.
2.Mesti selalu cakap susah, mesken dan tak der duit dgn bini muda supaya dia tak boros perabih duit kanda!
3.Kereta dan rumah adalah atas biaya bini muda sebb nak seksa dia!
4.Malam dan siang mesti ada di rumah bini tua.Rumah bini muda jika pandai putar belit alasan munasabah adalah di benarkan!
6.Sengsarakan bini muda!
7.Tingkatkan stamina kanda!terutama ketika di rumah dinda!Dinda dah order satu lori tongkat Ali ni!
8.Hari Raya adalah bersama bini tua biarkan bini muda Raya sorang sorang!
9.Bini muda biarkan ada pekerjaan tetap!Senang support kanda jika sesak!Tak payah hutang dgn bank dah!
10.Segala kesulitan dan keserabutan mental dan fizikal tidak boleh rujuk bini tua.
11.Semasa sihat fizikal sahaja dibenarkan berada di rumah bini tua.Sakit kronik ke hanya di rumah bini muda.


P/S: So amacam suami? keh3, tp syarat yg no-7 tu isteri leh guna pakai eh..keh3

'Selamat Hari Jadi MAK'

BY Sis Lin IN , 7 comments


Salam semua...
Hari ini 19hb Feb..oleh itu hari ini adalah hari jadi mak Lin yg tercinta yg ke 52thn, sememang nye tiap2 tahun harijadi mak, kitaorang adik beradik tak pernah nk sambut2, mak tak suke dan x kisah sebab masing2 sibuk anak sekolah, cuma selalunye Lin dtg belikan mak kek atau bawakkn mak hadiah, sejak arwah abah meninggal mak tinggal dgn adik Lin yg bongsu berdua je, bila adik kerja, mak tinggal sorg2 kt rumah, nasib dia pandai drive, so x la bowink je kt rumah, uii mak Lin tu kaki rayau gak tu weii...
Ok mak, tunggu kitaorg sampai nnti oke, kalau mak rajin, mak dtg sini aje lah, keh3...

"Selamat Hari Jadi bt Mak-Rosnah@Wong Kian Lian Bt Abdullah tercinta, yg ke-52thn, semuga Allah panjangkn umur mak, di berikan rezki yg melimpah, dan hidup di berkati olehnye, bahagia sepanjang masa."

Mak,
Kasih sayang mu membuatkan aku mengenal erti kasihmu,
Airmata mu telah menyedarkan ku erti kasih sayangmu,
Gembira mu mengejutkan aku betapa aku lah penghiburmu,
Tanpa mu di sisi membtkan aku hilang petunjuk hidup ku.

Mak,
Terima kasih di atas kasih sayangmu,
Terima kasih di atas airmatamu,
Terima kasih di atas kegembiraanmu,
Semuanye mmbtkan aku lebih mengenalimu.

Mak,
Akan ku curahkan kasih sayangku selagi mampu,
Akan ku hapuskan airmatamu selagi hidupku,
Akan ku gembirakan hati mu selagi kau perlukan ku,
Itu saje yg mampu ku berikan sebagai pengorbananmu terhadapku.


P/S: Sori la gambar x berapa elok, mak Lin tu susah nk bergambar la..muahaha.


Wednesday, February 18, 2009

Surat Rasmi Nak Kawin Lagi?

BY Sis Lin IN , 17 comments

Salam semua...
Pagi ni Lin dpat email dr seorang kawan, tajuk email tu agak pelik sikit, biar x betul ni, ok meh kita baca sama yer...keh3



Surat Rasmi Nak Kahwin Lagi

Posted:
Suami bin Lelaki 17, Jalan Angkasa, 24300, Kemaman Terengganu.
Isteri binti Perempuan 17, Jalan Angkasa, 24300, Kemaman Terengganu.

28 Ogos 2008

Puan, PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI


Perkara di atas adalah di rujuk.


2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin
melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini
kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan,
eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu
kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Intan Baizura binti Mohd Harisyang
merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau
tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama
kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di
isi di masa akan datang.


3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya
fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis, terpaksalah
saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan
untuk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan
kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya
yang telah hilang selama ini.


4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia
menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini hidup
kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi seperti
sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar,
rumah besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan
seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya
dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.


5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini
kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang
dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan
iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya
akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah
waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku
Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu
saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?


6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima
kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini
kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini
bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan
senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas
kertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk,
ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk
melakukannya.


7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu
sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam
keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan masa
kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun
yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi
kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan
oleh saya sepenuhnya.


8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat
mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat
melaksanakan program ini dengan jayanya.


Sekian, Terima Kasih.


BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA


Yang Ikhlas Memohon,
Suami bin Lelaki


Tuesday, February 17, 2009

18sx-Dia buat 'keje' pulak!

BY Sis Lin IN , 12 comments


Salam semua...
Opss..sori sori..nak cerita sikit...keh3, adik2 tutup telinga yer,keh3..ntah apa kena dgn kucing Lin tu, meow meow je dari semalam, sakit telinga di buatnye, tapi dh 2 hari ni ada seekor kucing hitam betina datang, Lin bagi la dia makan, so dh 2 hari ni dia dok lepak kt rumah ni, mula2 semalam, dia takut dengan kucing Lin tu 'Colat' tp hari, bukan main lagi dia dok meleser2 dengan Colat tu..
So malam ni tadi, sebelum Lin nak keluar tu, Lin perasan dia 2 ekor tu dok senyap je, risau gak, mana lak dia pergi, sekali Lin kluar dari bilik, alamak!!! Colat!!! ko dok rogol anak dara orang tu!!! alahai nasib baik anak2 Lin semua dalam bilik, kalau x, mau nak jawab ape ek??..
Kurang asam betul tau 2ekor tu, tp sempat gak Lin snap gambo derang, pastu belum abs derang bt keje, Lin halau kluar,keh3..mesti si Colat dok frust tertonggeng...wakakakah...


P/S:Bukan main lagi si Hitam tu, mula2 malu, tapi mau...Sheiro meh la sini..he3x.

Monday, February 16, 2009

Mee Pangsit! bukan Pelesit ok!

BY Sis Lin IN 10 comments


Salam semua...
Mee Pangsit? ye la, nape? x pernah dengar ke? pelik kan namanye, memang pun, mee ni asal dari Indon, klu kita di M'sia ni panggil mee ayam la, mula2 malu gak nak masukkan dalam en3 ni, ye la tgk le tu, deco orang malas, tp sokongan dan dorongan Cik Mat Gebu tu, so Lin masukkan gambonye dan respinye..korang buat dan rase sendri je yer, tengok cam mee biase, tp kuah dia tu rase memang luar biase,keh3..:p

Bahan utama:
*Mi wantan (tp Lin guna mee kuning sbb hrni isnin x de pasar).

Bahan untuk kuah:
*1/2 ekor ayam (dipotong kecil-kecil).
*10 ulas bawang merah.
*10 ulas bawang putih.
*seketul halia(ikut ler besar jari kaki korang tu).
*1 paket rm1 lada putih.
*10 biji buah keras.
-Semua bahan2 di atas dikisar halus kecuali ayam.

Cara membuatnye:
*Panas minyak, tumis kesemua bahan kisar hingga wangi dan garing.
*Masukkan ayam bersama air (ikut la besar mana periuk tu,agak2 la yer).
*Biarkan didih mereneh.
*Masukkan garam dan perasa.
*Sediakan mi wantan yg telah di celur ke dalam mangkuk.
*Tuang kuah dan hidang ikut suke korang la.


P/S:Paling senang dan mudah, si bujang dan dara pun boleh bt tu..Selamat mencuba!

Sunday, February 15, 2009

X sangka dapat bunga!!!

BY Sis Lin IN , 20 comments




Salam semua...
Semalam 14hb Feb, Hari orang2 yang tertentu menyambut nye, iaitu hari 'Valentine's Day'..bg Lin mmg x pernah la nk menyambut nye, sebab bercanggah dr akidah, rasenye x payah tunggu 14hb Feb tu, bagi Lin hari2 kita boleh tunjukkn perasaan kasih dan sayang pada sesaorang yang kita sayang, betul x? so mcm tahun2 lepas juga, bila tiba Hari Kekasih ni, macam biasa aje le Lin, tp tahun ni agak terkezut sikit, hubby blk awal sikit semalam, penat katanye, kitaorg pun x jd nk kuar, so mlm td Lin dok YM dgn Retna, tiba2 hubby kate nk gi kedai sat, ok..dlm Lin chat2 dgn Retna tu, hubby blk, tp dia ketuk pintu, ishh ingat kan saje la tu dengki Lin dok tenet, suruh bukak pintu, tup-tup Lin bukak pintu, sejambak bunga depan mata, "eh apa ni?" tanye Lin..hubby kate, suku dari kasih sayang dia, wakakah...memang teruja, Lin gurau2 lak tanye, "mana lagi yg separuh kasih sayang tu lagi?" hubby jawab.."ada dok dalam hati"..keh3..
Dalam pada tu, teringat Retna kt Ym, terus bgtau dia yg Lin dapat bunga, Ret suruh bukak webcam, tp dok belek2, x reti nk on kan...keh3, pastu terus off je, sebab abg beli sate nk hidang kan la, nk makan, terus offline..keh3..sori Retna..
Walaupun bunga tu yg biase2 aje org beli tu, tp ikhlas dr hubby tu membuatkan diri ini di hargai dan di kasihi...(malu gak dgn ank2, si Naz dok gelak2 kan jer bunga tu).


P/S: "Aku kasih kamu".."Aku sayang kamu".."Aku cinta kamu"..

Friday, February 13, 2009

Air x de!! Makan luar aje!

BY Sis Lin IN 7 comments



Salam semua...
Menciii!!! X de karen la, x de air la, nape la sejak2 ni kt Bukit Indah x de air ni, tp x de la terus menerus cam kt Sedenak tu, jgn mare Mat..keh3, dek kerana x de air td dr pg sampai ke tghri, jd nye x masak la kt uma tu, lepas je hntr Yana dan Amat Sekolah tu, Lin dgn Naz gi jalan2 cari makan kt Jusco Bukit Indah tu, lgpun si Naz nk cari barang dia, sekali jalan je la...
Nak makan ape ek? pusing punya pusing, akhirnye kita makan kt *******...keh3, bkn nye ape, takut jd isu sensitif...heheh3, ok2 x moh cite lagi, jom makan, dr pagi sampai ke td tu tau, baru nak makan, kalau x kurus jugak x tau la...muhahaha.


P/S: Sekali buang **** apa yang patut kt Jusco..wakakah.

Wednesday, February 11, 2009

Kad Jemputan 'CEMUT'.

BY Sis Lin IN , 8 comments



Salam semua...
Pon Pon Pon...posmen dtg, ada surat register Lin la, tp ada satu ni surat utk Lin, tgk setem dtg dr Kuala Terengganu, o dh dpt agak dah mesti kad jemputan kawin Cemut, sbb smlm dia kate dh pos dah...jeng,jeng...yea betul tu, walimatul urus rumah Cemut nnti, yeh yeh Cemut nk kawin..keh3, jauh tu memang jauh, tp kalau ada rezki ada umur insyaallah sampai la Sis nnti ye Cemut...
Cantik kan, simple, cute, cool, terang dan jelas susunannye, yg menarik sampul surat tu, ntah ek.suke lak Lin tengok...Terima kasih Cemut@Family...semuga semuanye berjalan lancar..Amin.


P/S: Musim cuti dh dekat, jd dh mula la musim mengawan..muahahaha...

Monday, February 09, 2009

Laksa Johor Linn..

BY Sis Lin IN , 14 comments





Salam semua...
Blurpp..he3, kenyang nye la hrni, cmne la nk diet ni adehhh, lps je blk dr uma Kasawari tu, kita org terus gerak ke rumah Linn yg terletak di Kangkar Pulai, Linn ni baru pindah rumah, dulu dia dduk Kota Tinggi, tp bekerja di Taman Perling, dekat je dgn uma Lin, tp x prnah lg Lin jumpa dgn dia,keh3..x susah jgk nk cari rumah dia, sampai je sana suami dia yg sambut kitaorg semua, Linn kt dlm bz di dapur, rupanye dia siap masak Laksa Johor tu,keh3..baru mkn smlm, he3...yg ank dia Shahirah, tido lak, kita duduk sat kenal2, borak2, sambil tnye rumah baru dia tu,besar jgk ruang rumah nye, ada 4 bilik, tp Linn tggl ber3 je, mgkin bising agknye, jd si kecik tu sampai bngun lak dh,mula la meragam nk berdukung, suami Linn la yg siapkn hidangan, keh3...

Bila di jemput makan, ha apalagi terus ke meja la kita, keh3..mkn jgn x mkn,heh3...fuyoo power jgk Laksa Johor Linn nih, leh lawan Lin nye ni, keh3..abis mkn kita dok sembang2 lagi,yg Linda sibuk melayan si kecik Shahirah menulis dan mewarna, la cute nye dia kan, sambil tu Linn bz di dapur menggoreng kropok lekur, dan bt air kopi, wah bikin hilang mengantuk semua, keh3...biase le, perut dh kenyang, mula la mengantuk mato tu, lebih2 lagi si Kasawari dgn Linda tu, keh3...dok menguap je dia...:p

Oleh kerana semua dh keletihan kekenyangan, so kita pun berangkat balik la, terima kasih Linn ats layanan dan sajian yg di sediakan, siap bwk blk bekal Laksa lagi tu, mmg rabak sehhh...keh3..



P/S:Linn org nye pemalu, pendiam, rasenye mulut tetamu lebih kuat dr mulut tuan rumah..wakakakah..

"Selamat Pengantin Lama".

BY Sis Lin IN , 8 comments



Salam semua...
'Selamat Penganti Lama'..keh3, nape? x prcaya ke? iye.. si Kasawari dan Linda la tu, hrni mmg dh berjanji dgn Kasawari nk dtg uma dia, bkn nye ape, suami Lin belum pernah lagi sampai sana jd hrni kan cuti so kita pun pi serang le ke sana, wah bkn main lagi tu, siap import mak mertua utk memasak lg tu, Lin di jemput makan tghri di skli, adik2 Linda pun ada dtg juga sekali td, rupa nye mmg Linda dn adik2 tu kuat ketawa la,keh3..menu tghrinye siput sedut masak lemak, ikan mayung masak asam pedas, ikan greng, sayur bayam air, dn air bermacam perisa..keh3, mmg power giler sehh, air tangan Linda dn di bantu oleh mak mertua Kasawari, keh3..

Lps mkn je, kita dok lepak2 sembang, x di sangka si Kasawari tu dok bkk rewind CD video majlis perkahwinan dia dgn Linda tu, wah bkn main lg tu, tp kurus la si Kasawari dgn Linda tu, malu2 lak tu, mmg cntik pasangan pengantin tu,mcm hero Hang Jebat dh tu, yg Linda mcm Putri Hang Li-Po,..keh3, cuma x sangka lak Lin blogger per-1 yg tgk CD video perkahwinan dia tuh...keh3..dlm kul 2pm kitaorg bergerak ke rumah baru Linn di Taman Kangkar Pulai, Linn jemput dtg ke rumah dia, ni baru 1st time nk jumpa Linn nih, mak Linda dn adik2 nye pun keluar bersama nk blk ke Sibol..


P/S: Terima kasih bt Kasawari dn Linda, sedap2 masakan nye tu, mmg favorite Lin ikan mayung tu..TQ

Sunday, February 08, 2009

Geramnye Mak Long..!!

BY Sis Lin IN 6 comments


Salam semua...
EE geramnye Mak Long tgk ko Azza uii..sampai nngis di keje kn dgn Lin td, yg tu ank sedara Lin, namanye Nur Azzarina, cam nama artis lak ek, lama jgk x tgk si tembam ni, tup2 dh makin montel ko ye, Lin x leh tgk bdk kecik, mau di keje kan selagi x melalak, dh nangis bg kt mak dia.. wakakakah..

Tadi tghri mak Lin dtg, dr smlm lg mak dh sms Lin nk dtg dgn adik2 semua, kebetulan ada org nk pasang aircond lak kt uma, jd x dpt ku bayangkn kekecohan yg berlaku tu td, x cukup tangan kaki di btnye Mak Long tau, nasib abg Lin x keje ada kt uma, sampaikn nk snap gambo pun x sempat2, yg ni pun mula2 dtg Lin dh amik, pastu Lin masuk Sgpore jap dgn adik ipar tu,dia nk hntr brg tp x tau nk ikut Tuas second Link sini, so Lin bwk la sat..

Intan call nk dtg sggh uma pun, Lin masih kt Sgpore lg td, sori ye Intan, klu x, dpt jgk Intan rase Laksa Johor Lin tu,keh3..sampai x cukup2 mkn td, rasenye dh byk dh td, tp angin ape ntah, ank2 sedara semua mkn bertambah, tu yg jd abs itu jam jgk..keh3, senang Mak Long cuci periuk..keh3.

Bila semua dh clear, dh blk, apalagi Lin dok kemas le dulu, pastu td kuar sat, gi cari buku sekolah ank2, kjp je terus blk, sori le semua mlm ni x de mood nk chat la, dok update je nih dulu..


P/S:Mood hilang dgn tetiba, nk kena nyorok dlm lemari jgk mcm Ret smlm la..huk3x

3 Bujang Teruna.

BY Sis Lin IN , , 2 comments


Salam semua...
Ada sapa2 nk berkenalan?? Sila isi borang dulu yer...keh3, Cute2 je kan, dr kiri: Ammar, Ridzuan, Aiman, yg Ammar&Aiman tu ank2 Kasawari, smlm kan derang dtg uma Lin lepak, tghri kita gi mkn Nasi Ayam Penyek kt Bestmart tu, sampai uma Lin, Kasawari ikut abg Lin gi hntr TV repair, so Lin dn Linda lepak le kt uma, ank2 semua sronok semua main PSP game tu..

Sampai je Abg dn Kasawari dgn TV yg dh repair tu, Lin dn Linda gi beli roti canai kt Res Sabiha, uii Aiman suke betul dgn roti telur, yg kelakar tu siap bercerita2 nk kawin kn kucing Sheiro dia dgn kucing Lin si Colat tu, mmg gelak dgn cerita dia tu, ada je idea dia..keh3..Kasawari dgn abg sibuk membetulkn speaker TV tu, sekali Lin suruh Kasawari tgk kn laptop Lin tu,keh3, mlm tu plk channel Astro Boxoffice tgh main cite hantu, 'Tali Pocong Perawan', ha time ni si bujang 3 org ni dok nyorok kt belakang dinding tu, takut rupanye..adehh mmg kelakar betul aksi derang nih...

Jgn kate budak2 tu, mak bdk pun takut jgk, lg2 si Linda dgn Yana, keh3 aku pun sama jgk, wakakah..ee seram la cite nye, dok terkezut2 di bt nye, mau x leh tido mlm kang...x abs lg cite tu, Kasawari dn Linda semua beransur pulang, terima kasih ye bt Kasawari dn Linda, free nnti kita jumpa lg..


P/S:Klu x de Kasawari tu, mgkin Lin kut jd mangsa angkt TV yg gedabak berat tu, keh3..

Kau lah KAWAN ku...

BY Sis Lin IN No comments


Salam semua...
Terima kasih As-MyNurKasih...org jauh tu dr New Zealand dtg nye, hntr guna belon...keh3, lama dh award ni dok bertapa dlm file tu, ni bru nk upload masuk en3...jgn mare yer As, nnti lekas kedut2 muka tu...wakakah..Terima kasih jgk bt As, kerana sudi menjd kawan dan sahabat dgn Lin, mmg dulu kita dekat tp jauh di mata, tp dh jauh terasa dekat pula di hati..Lin akan tggu As blk dan boleh la kita bersembang panjang2 yer...muah3x..


P/S: As, nnti tgk2 kan kt NZ tu, ada x coklat color purple...keh3 ahaksss

Award yg bersawang..keh3

BY Sis Lin IN No comments


Salam semua...
Keh3..maaf la pd tuan punye anugerah ni Cik Mat Gebu,sbb bru ni la Lin nk masukkn dlm en3, tp belum gile lg cam dlm award tu..keh3, adehh la Mat,aku ni gile ke hah?? wakakah....tp yg pasti mmg sedikit2 aje ada time dtg giler tuh...Terima kasih ye Mat sudi nk bg award nih kt Lin..I Lap peluh U..muah3x...
Dan utk memanjang kn syarat2 dibwh ni, so penerima award giler yg seterusnye ialah...jap2 tgh dok fikir, sapa yg giler2 ek...keh3


1.Sodep- Ha dia ni mmg happening betul, asyik bt lawak je tau, punye karektor yg mmg bt org suke dgn nye...

2.Bondarock- Yg sorg ni mmg kepala giler2, sama mcm Lin, kita bru kenal tp rase mcm dh lama je kan, betul x Dilla? Wa caya sama lu!!.

3.Ct&Cm- Mesti korg dh kenal kan, mmg betul tu, klu tgk org nye mcm diam je kan, tp klu dh berborak, agk gile2 jgk la, lebih2 lg si Cm tu, suke dok skodeng..keh3

4. Ryan- Ape? Cantik? Mmg pun lawa org nye, tp bila bkk suare, waduh mcm suara Stacy lor, yg ni bru je jumpa 1x, tp dh tau mmg, kepala dia giler2 sikit, cam aku jgk...wakakah.


P/S:Klu sape2 yg agk rase dia giler..amik le award tu gak ye...keh3.

Friday, February 06, 2009

Akhirnye dapat jugak....

BY Sis Lin IN , 12 comments



Salam semua...
Yes! Yes!..Akhirnye dpt jgk Lin nk kan laptop bru utk gantikan yg lama tu,yg lama tu boleh guna lg,cuma model lama la,kelabu asap dh tu,x de ape function...tp yg ni,semua complete,lengkap,leh la aku YM dgn Kasawari nnti guna webcam...keh3...Windows Vista,Brand Acer Aspire4530 yg guna kan signal up wireless,Lin bkn tau le ape2 benda tu,jnji dpt bkk tutup blog tu yg penting...wakakah..
Dan sudah semstinye agak jakun mula2,x abs2 godeh benda ni,agk teruja la kan...*apa aku kisah..*...sebonarnye,ni la hadiah yg tertangguh2 dr abg tu,Anniversary yg ke-15thn aku...al-maklum,thn ni tggu bonus,sbb hrga melebihi had,btw thanks ye yang,I Like it!! ..wakakakah..RM?...yg tu biarlah rahsia...keh3,korg gi je la survey sndri...sori agk excited sikit...bluwekkk


P/S:Juga terima kasih jugak kt An-Wardrobe,utk hadiah dr dia..syhhh rahsia..hehehe.

Wednesday, February 04, 2009

Perpisahan & Pertemuan.

BY Sis Lin IN , 4 comments


Salam semua...
Isnin 2hb Feb..Seawal jam 3.45am kita org dh bngun utk bersiap,Ret dh call Sodep utk teman dia nnti,dh bngun pun Sodep tu,keh3..Lin dan ank2 kemas2 brg,packing semua apa yg patut,dan terus melangkah kluar dr tmpat penginapan,huwaaa sedih nye,saje je x nk tunjuk,kang nangis lak,huk3..kitaorg amik Sodep dulu,pastu terus ke LCCT Sepang,flight Lin kul 7.55am,so kena la awal check in,tp sebelum kaunter bkk,kitaorg sarapan dulu,ha masa ni la 1 kejutan berlaku,nk tau apa? jap eh...
Kan semua tau Ryan ada di K.L,dan Lin x berkesempatan nk jmpa dia hrtu waktu terjah uma kak Ct,tp dh kate jodoh,akhirnye kita berjumpa jgk kt restoran mkn tu,Ryan sedang borak di meja bersama dgn ank Lin,Naz,Yana dan Sodep..wah apalagi sesi peluk cium la..jgn jelezzzz,..Lin tnye cmne leh tegur kitaorg,Ryan kate dia perasan cam kenal muka Naz dn Yana tu,itu yg dia tegur tu..'ini ank Sis Lin ke'?ha cmtu la bunyi nye...keh3...

Memang cntik cun melecun si Ryan ni,mcm model pun ada,tinggi dia dr Lin,kurus dia dr Lin,putih dia dr Lin..semuanye dia la...muahaha,o Ryan,nasib le Lin x de adik lelaki,mau nye aku rekmen..muahahaha,Ryan pun nk terbang blk ke Labuan jgk,x sangka leh jmpa gak dia,terima kasih cenderahati nye Ryan,lupa la nk amik gambr..keh3..sesi bersalaman bermula,x lupa jgk sesi posing2,keh3..adehh x leh lelama la,sedih tgk muka Ret,nnti msti rindu kan..Bye!!
Masa kt dlm menunggu tu,tup tup ternmpak 1 org mamat botak ni,dok pandang2,rupanye si penyanyi Amy Search tu,Lin pun fewitttt,dia kate nk gi Labuan..sambil melambai lg tu..keh3..
Oke...sudah tiba masa check in masuk,adehh sedih betul la nk berpisah,Lin kawal je td waktu dgn Ret dn Sodep td,pastu kt dlm tu bru nangis..syhhhh,huwaaaa..Selamat tinggal semua,terima kasih yg x terhingga bt kalian semua...I Luv U All...muah3x....

:cry:

P/S:Terima kasih bt semua,kerana sudi meluangkan masa bersama Lin dn ank2 semua selama berada di sana,I Miss U All...muah3x