Thursday, September 16, 2010

Raya ke-4 di rumah Cik Mat Gebu.

BY Sis Lin IN , 15 comments

Salam semua..

Jeng jeng jeng..mmg tak sah raya klu tak sggh ke rumah Chef Blogger terkenal Ah Mat Gebu(CMG) kita yg tgh meletopsss U ahakkkssss...:p
Dr rumah Lin, kitaorg konvoi ke rumah CMG, Lin, Kak Ct, Kasawari dan SueJoshua, masing2 dgn family masing2, mgkin sbb dek seronok sangat, haa tup2 dgn tak semenanya kete hubby bt hal, ntah apa yg prob pun x tau, 2-3x berhenti isi air, check punya check rupanya radiator bocor, adeii time ni la dia bt hal tak tentu pasal, dugaan cobaaaan....
Nasib baik jugak la di sejukkn dgn menu CMG kita Mee Soto spesel, kek lapis jgn ckp la, mmg berlapis2, naik berlapis babat dgn lemak aku di buatnya, air kopi plk ha ko 1 balang jug di hidangkan, ishh mmg tak henggat donia klu makan dn minum kat rumah CMG nie, tambah2 klu dah berborak, hilai tawa gurau senda mmg naik pecah dapo CMG kita tu...hahahahahaha
Tp ingt klu ketawa tu, jgn terover sangat, kang ada terkucil plk mcm kes2 dolu-dolu*syhhhh*, mmg mengalir airmata la klu berbual tu, bukan airmata sedih tp airmata gembira, 
Jap2 nak gelak2 jap..muahahahahahahaha


*Ini mgkuk tgkat, klu sapa2 dtg, mmg tak sah klu tak bergambo dgnnya, glamer U mgkuk tue.. :)


*Jgn jelesss..balik2 muka 4 Mak Dara nie..hahahahahaha


*Haa klu kowang nak tau, ini lah Pak Tua Mat Gebu tue...hehehehehehehe


*Aksi Mak dan Bapak bunga..hahahahahaha


*Gini le suasana 4 family menyembang dan lepak kekenyangan di rumah CMG..nsb xde tetamu lain yg dtg..hehehe borak sakan kitaorg..


*Gambar kenangan beramai2 AidilFitri 2010 di Teratak Cik Mat Gebu, Sedenak.


*Hehehe ni Duta Tiffin Biru gak..Kak Ct Delima..kuang3x.... :)


*Camne la boleh berjanji plk baju sama ni..Naz dan Kasawari.. :)


*Tiba masa untuk pulang yokk...waktu pulang tu hujan panas, pastu ditgh jalan pelangi petang muncul, rezki bt Cik Mat Gebu sekeluarga.
Terima kasih ye CMG atas layanan dan hidangan yg di hidangkan, Insya'allah panjang umur kita jumpa di Syawal akan datang.. :)
Lin terus balik, sbb anak sedara hubby dr KL dh nk sampai ke rumah, so mmg kelam kabut juga kemas rumah blk tuh..




P/S: Kenangan yg pasti semua orang inginkan, mgkin pertama, kedua atau kali ketiga dtg beraya..hahahahaha ni bru beraya kali pertama ni, ada ke yg kedua ketiga ek? ermmm..hahahahaha


With Love

15 comments:

  1. besntnya

    actualy...pak tua tu mmg hensem ko..tapi tak gebu lah...hehehehe putih jer.

    ReplyDelete
  2. wahwah
    sronok ni jumpa cmg ni
    nak pergi culik dia gak nanti

    ReplyDelete
  3. Ayu: hahaha tau xpe..mmg dh tua tp kuat dn encem lagi U..ahakksss
    klu gebu tu dh kat tang lain..turun kat anak plk..kikikiki

    ReplyDelete
  4. Joe: apalagi..jom terjah! sebelum tggal serdak biskut...hehehe

    ReplyDelete
  5. HENSEM ANAK PAK TUA TU...

    nak jadikan bakal menantu lah..sure pandai masak juga...

    tak gitu????

    ReplyDelete
  6. Ayu: Amboi3x..dh masuk tender ke? hahahaha
    Nsb bakal menantu..klu bakal madu..mmg jauh skli..muahahahahahaha

    ReplyDelete
  7. Erkkk....joe..mcm mana boleh sesat kat sini...haha, nak culik anak dara mat gebu?...aiseyy..koo tahan ke, dia teakwando sama taraf mcm zila is3 ben...kalau apa2 jadi guaa tak jamin....

    ReplyDelete
  8. Ayu...joe kenan dengan anak dara pak tua laa, yg kat blog tiffinbiru tuu, tapi takut2 mereka je yg tak tahan, maklumlah mentanen tinggi..kan linn..

    ReplyDelete
  9. Mat: Tu le..aku dh kata anak Pak Tua mmg pandai masak tp lg pandai karate ko...
    tahan x tahan kena tahan jgk...hahaha beli insuran byk2 dulu sebelum msk meminang..hahahah

    Bab mentanen tu lg teruk..sebulan skli kena beli set pinggan cawan baru..hahahahahah

    ReplyDelete
  10. Linn...esok shai singgah sedenak..ko tak ikut eks?..

    ReplyDelete
  11. gambar 2 dari atas, ingatkan anak dara tapi mak dara.

    ReplyDelete
  12. Mat: rasanya tak la Mat, Shai naik motor merempit, aku plk dh dkt seminggu ko ngidam rendang, so hrni ingt nk main masak2 kat dapo..hehehehe

    ReplyDelete
  13. Masa: huahuahuahua wah nmpk mudo ka? hehehehe

    ReplyDelete
  14. whoaaa... happening siot... masing2 pasang badan... ;-p

    ReplyDelete
  15. Hazman: hehehe setahun skli pasang bdn..kang lps raya lemak plk yg memasang..huhuhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..