Monday, November 29, 2010

Jangan derhaka pada Suami..!

BY Sis Lin IN , 39 comments

Salam semua..

Huhuhu belum ada idea mau update cerita lor..jadinya macam biasa le, jom kita baca dan kongsi sebuah artikel lawak jenaka tapi realiti kot untuk kita renung-renungkan bersama..
Di petik dari Tok Wan FB..:) like..



PENGORBANAN SUAMI PADA ISTERI / LELAKI PADA WANITA



Pada akhir zaman yg serba canggih dan moden ini, ramai isteri2 telah lupa pengorbanan yg di lakukan oleh si suami. Mari kita lihat antara apa yg lelaki korbankan utk wanita ataupun isteri..



1. KAIN, kain lebih banyak ukurannya utk buat baju kurung daripada seluar lelaki. Lelaki sanggup beli kain yg banyak utk isteri.


2. MESIN basuh / mesin parut kelapa / mesin jahit / blender / oven / dan mcm lagi mesin kat dapur rumah, semuanya lelaki lebih rela tak pakai, semuanya “ikhlas” bagi isteri guna.

3. SABUN, BERUS, PENYAPU, sekarang ni anda semua tahu harga barang semuanya naik. Lelaki sanggup beli setiap bulan utk isterinya sedangkan lelaki tak pernah gunakannya.

4. TUALA, lelaki Cuma pakai sehelai saje tuala sedangkan setiap bulan wanita bertukar- tukar tuala..

5. BAJU, lelaki Cuma pakai sehelai saje baju dlm satu masa, tp wanita pakai dua…..(baju dalam)..

6. BARANG KEMAS, lelaki tak pun pakai rantai emas, subang emas, gelang emas…..tp beli jugak utk isteri….

7. ALAT SOLEK, lelaki rela tak pakai gincu, maskara, eye shadow dan bagai2 lagi alat solek tapi Sanggup beli utk isteri.

8. KASUT, lelaki lebih rela pakai kasut yang tumitnya rendah demi isteri dia sanggup beli yg bertumit tinggi…

9. REHAT, 60 hari wanita di beri rehat slps melahirkan anak sedangkan lelaki mungkin akan diberhentikan Kerja kalau rehat sebegitu lama….

10. AMBULAN, setiap kali nak melahirkan anak, wanita dapat merasa naik ambulans sedangkan lelaki, Cuma ikut dr belakang dgn kenderaan sendiri.





P/S: Bila di baca dan faham-fahamkan..ada betul jugak yek..betul tak? heheheh
Terima kasih suami ku yang tercinta..hehehehe

With Love

39 comments:

  1. sis lin..
    ayu baca pun agak terfikir panjang..

    setujulah...hehehe

    ReplyDelete
  2. Ayu: Kannnnnnnnnn...bila di baca2..betul jgk kan..hehehe :)

    ReplyDelete
  3. Lin,

    1. Dia sanggup beli kain sebab nak tutup aurat isteri. Kalau terbukak nanti, orang lain tengok sama hak dia, mana boleh!!!!

    2. Memang ikhlas beli semua mesin, sebab isteri pun ikhlas basuhkan baju suami, masakkan makanan suami dan sebagainya untuk suami.

    3. Kalau tak dibelikan sabun, berus, penyapu bagai, gamaknya berlumutlah rumah. Tak geli ke suami nak memijak lantai sedemikian?

    4. Hish, kalau tak pakai tuala wanita, kalau berjejes atas lantai, tak ke asik kena basuh. Dah tinggi bil air plak!

    5. Kalau tak pakai baju dalam, apa plak ropanya tu! Siksa mata memandang! Hahahaha... astaghafirullahalazim!

    6. Rantai segala bagai tu, beli untuk isteri...kira investment tu. Kalau terdesak, leh jual balik.. hahaha... Hish jahatnya molotttt.. nak kena cili nih!

    7. Nak ke lelaki pakai gincu? Kang jadi apa plak?????? Auwwww...

    8. Lelaki tak leh pakai kasut tumit tinggi. Diorang berat, nanti tumit patah!

    9. Kalau nak rehat sama 60 hari, cubalah beranak.. hehehehe...

    10. Eee ada ke orang nak naik ambulan? Mama nak bersalin pun tak naik ambulan!

    Apa-apa pun....SAYA SAYANG SUAMI SAYA! Hehehe...

    ReplyDelete
  4. give and take la kan sis lin... baru rumah tangga aman bahagia.. tak gitu... semoga sis lin bahagia selalu disamping en hubby terchenta... dan anak-anak tersayang...

    p/s: ade entry baru di thetimelines.. jom jenguk2...

    ReplyDelete
  5. sisLin, ada yg kita setuju ada yg tak setuju. sbb kebanyakkan yg di atas, kita beli sendiri, duit sendiri, guna sendiri. hehe.

    ReplyDelete
  6. Mama: Jawaban yg bagus cuma sikit derhaka jek..hahahahahaaaaaa
    Btw Ma..mmg ada betulnya jawaban mama tu..ishh susah melayan EGO lelaki nie..huhuhu

    ReplyDelete
  7. SMBenjamin: Betul tu..Give n Take..moga rumahtagga kita semua aman harmoni kekal bhgia hgga ke akhir hayat..Aminnn

    ReplyDelete
  8. Cha: Sian Cha..xpe Cha, berkongsi dlm menikmati kepuasan dn berkongsi utk kepentingan diri xpe..mgkin nanti Cha dpt apa yg Cha korbankan yek.. :)
    Ada bende pun Sis sendiri jugak beli sendiri.. :)

    ReplyDelete
  9. buy diazepam online can buy diazepam online usa - diazepam 5mg dosage dogs

    ReplyDelete
  10. order valium valium side effects mayo clinic - valium dosage for adults

    ReplyDelete
  11. buy diazepam cheap diazepam pakistan - buy diazepam australia

    ReplyDelete
  12. diazepam 5mg buy valium online topix - can i buy diazepam in spain

    ReplyDelete
  13. diazepam 10mg buy valium online no prescription canada - drug interactions lorazepam diazepam

    ReplyDelete
  14. diazepam contraindications quickly does 10mg diazepam work - treatment diazepam withdrawal symptoms

    ReplyDelete
  15. ativan for anxiety online purchase of ativan - ativan for children

    ReplyDelete
  16. alprazolam drug order xanax paypal - xanax and alcohol webmd

    ReplyDelete
  17. buy ativan antidote for ativan overdose - ativan 2 mg street value

    ReplyDelete
  18. buy xanax online zolpidem xanax overdose - xanax good recreational drug

    ReplyDelete
  19. alprazolam drug xanax withdrawal rage - xanax and alcohol behavior

    ReplyDelete
  20. zolpidem online how many 10mg ambien - buy real ambien online

    ReplyDelete
  21. soma pharmacy can you buy soma over the counter - carisoprodol xanax

    ReplyDelete
  22. buy valium online valium drug test how long - buy valium online europe

    ReplyDelete
  23. buy ambien online sleep walking from ambien - generic ambien side effects

    ReplyDelete
  24. ambien for sale ambien high fat meal - ambien generic 74

    ReplyDelete
  25. carisoprodol drug soma online ship to texas - soma 12 panel drug test

    ReplyDelete
  26. cheap ambien no prescription ambien sleep diary - ambien benzo drug screen

    ReplyDelete
  27. valium anxiety valium great anxiety - valium effects with alcohol

    ReplyDelete
  28. buy generic ambien ambien side effects hunger - side effects of ambien sleeping pill

    ReplyDelete
  29. valium depression long half life valium - valium vs generic

    ReplyDelete
  30. buy ambien online ambien drug information - buy generic ambien online no prescription

    ReplyDelete
  31. soma online generic soma capsules - buy soma online fedex

    ReplyDelete
  32. generic ambien online drug interactions between xanax ambien - sanofi aventis generic ambien cr

    ReplyDelete
  33. buy valium online medication prince of valium - valium 10mg street value

    ReplyDelete
  34. valium purchase valium klonopin together - buy valium 20mg online

    ReplyDelete
  35. Right here are some that make me roll my eyes:

    My blog post dating tips for shy guys

    ReplyDelete
  36. Lemon's acidic properties also help rid in the yellowish enamel coat and helps improve our gum's health and
    alleviate us from bad breath.

    Also visit my web blog; teeth whitening strips hurt my teeth

    ReplyDelete
  37. Not simply, fruit also has sugar in it.

    Feel free to surf to my web site - mike chang monster mass workout

    ReplyDelete
  38. Russruggles, you forgot to add the super-heroish flog-you-to-death (but hugely favorite) babe string I am blonde'!!

    Here is my weblog - facebook dating

    ReplyDelete
  39. An intriguing tidbit I discovered numerous years ago is that the pain of the burn up may be eliminated swiftly by utilizing a combination of flour and water.
    Once more, it's most likely the starch that does it.

    Here is my blog post :: precision nutrition recommended books

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..