Thursday, February 06, 2014

ANGPOW LAI LAI LAI.!

BY Sis Lin IN , , 1 comment

Assalamualaikum wbt...

Inilah keluarga campur saya, 1 Malaysia hehehe
Ramai yang bertanya, Sis Lin ada darah cina ye?..Yee darah cina tu sebelah Mak, Mak asalnya adalah berbangsa Cina, tapi memeluk Islam waktu berkahwin dengan arwah Abah Lin, Mak semuanya ada 6 orang adik beradik, 3 telah memeluk Islam dan 3 orang lagi masih bangsa Cina.
Jadi sebab itulah tiap2 tahun tiba Chinese New Year, kitaorang adik beradik akan bawa mak ke rumah pak cik2 untuk beraya bersama. Yelah dan namanya pun adik beradik, darah bangsa berlainan tapi darah daging tetap kekal hingga bila2 kan...


Yang selalu kita pergi berkunjung raya rumah pak Teh di Seremban 2, dia seorang pilot Air Asia-X, so memang bizi sangat2, susah nak jumpa kecuali time raya. Yang lagi 2orang adik Mak agak jarang kita pergi beraya, sebabnya sorang di Singapura dan seorang di Yong Peng tapi sebab perempuan jadi time raya mereka ikut suami..


Inilah Pak Teh Lin, adik Mak yang no-5, Wong Kai Lai, kalau KLIA tu dah macam rumah ke-2 dia, terbang sana terbang sini, memang bizi sungguh...


Dan inilah my beautiful mum, Rosnah Wong Bt Abdullah..Mak dah tak berapa kuat nak jalan, sakit lututnya tu jadi pergerakan terbatas, muda lagi Mak Lin ni, tahun 57, so baru umur 57tahun..Mak memeluk islan umur 17thn dan kawin dengan arwah abah umur 19tahun..mudakann, agak Lin ikut jejak maklah kawin muda..hehehe alhamdulilah!

Jadi yang selalu bertanya dan tak tahu, inilah cerita kami, mohon jangan disalah anggap tiap kali kami semua beraya dan meraikan bersama tahun baru cina, sebab selagi ada mereka2 ini selagi itulah kami semua hormat dan berkunjung kerumahnya..mereka itu keluarga besar saya..






P/S: Aissssh dah 20tahun tak dapat angpau, tapi nasib juga ada 'hadiah' ganti sebagai angpou lalalalalala



1 comment:

  1. waaa..
    u look so hppy ..
    ada fmily cmpuran darah ..
    best ni..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..