1 MEI 2023 - SELAMAT HARI PEKERJA

Sis Lin
4
1 MEI 2023 - SELAMAT HARI PEKERJA | SELAMAT Hari Pekerja buat semua warga kerja seluruh dunia. Tapi bukan kata nama hari pekerja harini semua cuti berehat, ada juga dan masih juga ada yang bekerja seperti biasa harini kan?. Ye laa kalau dah semua tak kerja, boleh 'mati' kejap ekonomi dunia ni oii hahahaha.. macam mana pun tetap juga ada yang bekerja di hari pekerja ni. 

Dan korang pula amacam? Dah 10 Syawal ni masih rancak beraya ke? Nampak meriah raya korang yaa. Sama laaa Sis, masih asyik duk keluar beraya jerr ni, orang call nak datang rumah beraya pun asyik takde memanjang, selagi Suami masih cuti ni, dia bawalah kita beraya kan, nanti dah sibuk kerja, matahari dah terbenam baru muncul kat rumah hahahaha.

Tahun ni memang agak meriahlah Sis beraya di luar sebab cuti panjang dan asyik-asyik cuti jer kan Malaysia ni, minggu ni cuti panjang, minggu depan ni pun cuti panjang gak, mana tak busy keluar beraya. Bukan openhouse jer, tapi Sis dapat jemputan kahwin pun sama naik banyaknya. Mana sempat dan berkesempatan, inshaallah Sis dan Suami sampai. 

1 MEI 2023 - Selamat Hari Pekerja

Dan harini hari pertama bulan Mei Sis nak kongsikan sedikit kata-kata dari Ustazah Asma Harun ni haa.. pepagi bukak facebook, terbaca dan sangat memotivasikan diri Sis sendiri.. Sis kongsikan di sini untuk perkongsian bersama ya.. 

Mengadu dan meluah pada manusia memang dibolehkan, namun ia kelegaan yang sementara, lagi bila respon tidak seperti yang diharap. Biasanya, bila mengadu pada manusia punyalah lama dengan penuh perasaan siap tangisan, namun sebaliknya, bila mengadu pada Allah sangatlah sekejap sekadar ambil syarat berdoa, bahkan kadangkala tak rasa Allah itu benar-benar wujud, Maha Mendengar dan Maha Memahami, akhirnya tiada tangisan mengharap dan merayu-rayu pertolongan Allah yang Maha Kuasa. Cuba balikkan situasi, mungkin sebab itulah kita masih sesak dada dan sesat tak jumpa jalan keluar.

 

Selamat Hari Pekerja 2023 ...


P/S : Dah jom bersiap, ad banyak jemputan harini ❤

Post a Comment

4Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!