'Tongkeng Ayam' in the aisbox.

Assalamualaikum wbt...

Tadaaa...ni kalau ayam nampak, mau abis aku kena kejar sekampung ni..hahahhaha
Mana taknya, 'tongkeng' nya ada dalam peti ais aku..hahahaha.
 Waktu pergi belanja di Giant tadi, belek punya belek, ternampak paket Ayamas Tongkeng Ayam, memang payah nak cari ni, last2 jumpa juga di Giant tu, stok baru sampai agaknya, sebab banyak sekali tadi.
Balik rumah, panaskan kuali sambil menunggu nak goreng, tup2 bibik amik paketnya baca dan terus spontan cakap..'Ooo ibu suka makan 'PANTAT' ayam ya? erkkkk terus aku terduduk ketawa gelak bagai nak pecah satu dapur..kakakakakakakah...
Lucah! lucah ok!..hahahaha tapi kowang jangan salah anggap pulak, sebenarnya dalam bahasa Indonesia, BONTOT/Tongkeng tu, mereka panggil 'PANTAT' hahahaha...
Terus nasihat aku pada bibik, kalau di Malaysia jangan sebut itu bontot,PANTAT..kang ada kena makan penampar kang..hahahahahahaha adeiii sakit perut di buatnya....hahahaha


Sapa2 yang nak beli tu, cepat selagi stok masih ada..di Giant Bukit Indah..hehehehehe



P/S: Kalau tau tadi beli 2 paket..ishhhh esok pi beli lagi ler..buat stok..:p


With Love
'Tongkeng Ayam' in the aisbox. 'Tongkeng Ayam' in the aisbox. Reviewed by Sis Lin on Wednesday, March 16, 2011 Rating: 5

6 comments:

  1. sis..tergelak mas baca n3 ni..wakakaka....
    mas pun suka tongkeng ayam...
    sedapp kan..he..he..

    ReplyDelete
  2. lintasan bahasa serumpun... :)

    ReplyDelete
  3. Mas: hahaha tu le Mas..berdekak2 sis ketawa di dapur td..hahahahahah
    Beli je yg segera ni Mas..senang nk makan..:)

    ReplyDelete
  4. Putera Duyong:hehehehe...bahasa yg baru sis pelajari tuh...kekekek

    ReplyDelete
  5. alahai..
    hairannya hantu tongkeng..tak gemuk2...

    ReplyDelete
  6. Ayu: sapa kata tak gemuk..dh naik 1kg setengah dah ni..huhuhuhuhu

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.
The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.