Wednesday, March 16, 2011

'Tongkeng Ayam' in the aisbox.

BY Sis Lin IN 6 comments

Assalamualaikum wbt...

Tadaaa...ni kalau ayam nampak, mau abis aku kena kejar sekampung ni..hahahhaha
Mana taknya, 'tongkeng' nya ada dalam peti ais aku..hahahaha.
 Waktu pergi belanja di Giant tadi, belek punya belek, ternampak paket Ayamas Tongkeng Ayam, memang payah nak cari ni, last2 jumpa juga di Giant tu, stok baru sampai agaknya, sebab banyak sekali tadi.
Balik rumah, panaskan kuali sambil menunggu nak goreng, tup2 bibik amik paketnya baca dan terus spontan cakap..'Ooo ibu suka makan 'PANTAT' ayam ya? erkkkk terus aku terduduk ketawa gelak bagai nak pecah satu dapur..kakakakakakakah...
Lucah! lucah ok!..hahahaha tapi kowang jangan salah anggap pulak, sebenarnya dalam bahasa Indonesia, BONTOT/Tongkeng tu, mereka panggil 'PANTAT' hahahaha...
Terus nasihat aku pada bibik, kalau di Malaysia jangan sebut itu bontot,PANTAT..kang ada kena makan penampar kang..hahahahahahaha adeiii sakit perut di buatnya....hahahaha


Sapa2 yang nak beli tu, cepat selagi stok masih ada..di Giant Bukit Indah..hehehehehe



P/S: Kalau tau tadi beli 2 paket..ishhhh esok pi beli lagi ler..buat stok..:p


With Love

6 comments:

  1. sis..tergelak mas baca n3 ni..wakakaka....
    mas pun suka tongkeng ayam...
    sedapp kan..he..he..

    ReplyDelete
  2. lintasan bahasa serumpun... :)

    ReplyDelete
  3. Mas: hahaha tu le Mas..berdekak2 sis ketawa di dapur td..hahahahahah
    Beli je yg segera ni Mas..senang nk makan..:)

    ReplyDelete
  4. Putera Duyong:hehehehe...bahasa yg baru sis pelajari tuh...kekekek

    ReplyDelete
  5. alahai..
    hairannya hantu tongkeng..tak gemuk2...

    ReplyDelete
  6. Ayu: sapa kata tak gemuk..dh naik 1kg setengah dah ni..huhuhuhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..