Biar mati 'anak', Jangan mati 'adat'..


*Sedulang inai, bunga melor tu wangi semacam je kan..huhuhu


*Sedulang manisan dan sedulang pakaian dan aksesori..byk woo gelang dia tu..hehehe


*Kumpulan Yassin Al-Wasilah..malam tu Yassin dan doa selamat.


*Manis skli wajah pengantin perempuannya, ala2 Karena Kapoor dh tu kan? cantikkkk


*Menu malam tu, putumayam, nasi minyak, rendang merah ayam, dalca tulang dan pencuk..



Salam semua...

Mungkin pepatah tajuk tu boleh di guna pakai lagi zaman sekarang ni kan, ye la malam 18hb hrtu, kumpulan Yassin Lin dpt jemputan Yassin untuk mjlis perkahwinan rumah kak Banu di 1/12 kt Bukit Indah nie, keluarga derang ni India muslim, walaupun agama asalnya India dan sekarang telah memeluk Islam, adat dan upacara Islam tetap di utamakan, biarpun ada sikit2 keIndiaannya tuh..hehehe
So Lin angkut, Yatie, Midah, Juhara dan juga Ana sekali jalan naik kete Lin, senang nak parking kan, masing2 semua free x bawak anak, siap le dok ngeteh uma Ju balik tu..heheheheeh
Doa selamat dan Yassin di mulakan, terlihat dulang hantaran tetap ada untuk malam berinai, persalinan India, inai juga manisan di berikan.
Selesai doa selamat, pengantin perempuan keluar dgn serba serbi seperti pengantin India, mmg cantik, dh mcm pelakon bollywood sekali pandang..kan kan?
Keluarga derang ni mmg ramai, dan meriah, dr luar bwk ke khemah makan, mmg kecoh riuh..hehehe 
Menu pulak kowang jgn pelik, siap ada putumayam, selalu makan dgn gula melaka dn kelapa parut, tp kali ni derang saji dgn lauk pauk nasi minyak tu..sedapp x la keIndiaan sangat rasanya..hehehehe
Itu lah di katakan Islam, agama tidak kenal mereka siapa, yg penting hati mau ihklas, biarpun adat membezakan bangsa tp agama tetap satu tiada duanya...


P/S: 3hr berturut2 hari yg meletihkan,huhuhuhuhu tp enjoy!... :)


With Love

2 comments:

  1. bestnya kalau dapat pergi tgk, leh tau skit2 camne adat dorg :)

    ReplyDelete
  2. lin.. kalau anak dah mati.. saperla nak meneruskan adat.. huhu.. biarla mati adat. .jangan mati anak.. hehe

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.