Monday, September 05, 2011

Kerana malas masak!

BY Sis Lin IN 4 comments

Assalamualaikum wbt...

Aku malas masak??? kadang2 aje tapi tak le asyik membeli fast food aje, agak2 malas cuma beli tomyam dengan sayur kailan ikan masin dan burung puyuh goreng je kat kedai tu, kalau nak kfc ke, mcD ke 2 bulan sekali ok la..takut juga kan, bukan anak2 yang takut, ni mak dia yang ngeri takut naik badan ni..huhuhuhu
Anak2 apa yang kita masak dan beli, mereka main sental je belasah depan mata, naik ke tak badan tu, kira belakang janji kenyang..hurmmmm betul tak?
So ada betul juga fakta info berita Kosmo ni kan...

Image search dari en.google..

Keluarga punca anak obesiti.


KUALA LUMPUR - Pakar Pemakanan Program Dietetik, Universiti Sains Malaysia, Dr. Shariza Abd. Razak berkata, antara punca obesiti yang berlaku ke atas kanak-kanak adalah disebabkan oleh gaya hidup mewah keluarga yang sering membeli makanan daripada memasak sendiri.
"Jika dahulu, kebanyakan ibu yang tidak bekerja mempunyai masa mencukupi untuk menyediakan makanan berkhasiat dan seimbang untuk anak-anak.
"Keadaan sekarang agak berbeza kerana kebanyakan ibu bekerja walaupun ada yang sempat menyediakan hidangan keluarga, tetapi jumlahnya amat kurang dan makanan selalunya ringkas dan mungkin tidak seimbang," katanya ketika dihubungi Kosmo! baru-baru ini.

Ermm tepuk dada angkat kuali masak le hari2 yek..hehehehehe....




P/S: Masak ke tak masak ke, rasanya berat badan ni asyik naik jeeeeeeeee arghhhhhhhhhhhh


4 comments:

  1. arghh ako pun tension gak ni...
    berat naik menjadi2 dah nih!!!

    ReplyDelete
  2. Samalah kita, naiknya senang, turunnya payah, hihihi

    ReplyDelete
  3. Retna: huwaaa sama ar dgn aku ni....badan naik naik naik..makan dh kurang tapi naik jugaaaaaaa :((

    ReplyDelete
  4. Sari Yusa: kannnnn badan turun tapi perut buncit laaa kitaaaaaa huwaaaa :((

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..