KUPANG MASAK LEMAK PETAI

KUPANG MASAK LEMAK PETAI | Lama tak up gambar masak- masak dari dapur merah Sis kan bersama kuali DIY hahaha. Bukannya tak masak, tapi kadang masaknya pun nasi goreng, mee goreng, maggilah, paling selalu, beli aje. Mana taknya, tinggal berdua dengan anak di rumah, kadang nak masak siapa yang nak perabiskan. Tu pun kadang time Suami ada, pun tak masak, Suami ajak merayap, seharian berjalan dari sarapan, makan tengah hari sampai ke malam kat luar, so memang tak berasap le dapur merah Sis heheheh.

Menu ni pun menu minggu lepas yang sudah hahaha. Duk belek gallery ada gambo ni, so kita up je la kat blog, kot ada yang nak menggooglenya kan hahaha. Resepi rasmi takde, ni resepi hentam kromo campak masuk je dalam kuali hehehe. 


Kesukaan Sis adalah kupang. Ramai dah tau kan. hehehehe. Pantang nampak, mesti nak beli. Resepi ni Sis main bedal je, ikut sukahati je nak letak apa. Tapi ikut resepi cara nak masak lemak cili api biasa tu, cumanya tambah petai dan daun limau purut, tu jer.
Rasa dia ada beza sikit sebab ada daun limau purut. Tapi sedap, sebab Sis yang masak hahahaha.


Korang kalau nak cuba, sila.
Masak je macam masak lemak cili api tu, kemudian tambahkan petai dan juga daun limau. Bawang besar Sis memang suka letak, memang suka makan bawang besar. Apa-apa masakan mesti nak letak bawang besar lebih. Shedap!

Korang cubalah ya. :)








P/S: Rindu pulak nak masak beriye, nantilah nak masak nak ajak geng makan datang rumah hahahaa..ada siapa nak join hahaha. 


KUPANG MASAK LEMAK PETAI KUPANG MASAK LEMAK PETAI Reviewed by Sis Lin on Tuesday, December 11, 2018 Rating: 5

10 comments:

  1. Alaaaaa...fav SA jugak Kupang ni...selalu pergi rumah adik kat Muar memang akan beli kat area Sungai Mati kalau x salah...selain rebus suka gak buat sweet sour atau sambal..masak lemak tak pernah cuba lagi..nanti nak cuba la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. FAV Sis juga @Amanda, pantang nampak kalau terjumpanya, mesti nak beli ..

      Delete
  2. samalah dengan sha, masak pun bukan ada nak makan baik beli hahaha. btw nampak sedap lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn @Shafyqah, kadang memang beli, kalau anak-anak balik atau Suami ada, barulah masak ..

      Delete
  3. Assalamulaikum lin...kita yg masak dia kn lin..letak jer apa yg kita suka janji sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mama @Maszull ..kann Mama, kadang memang masak je cincai segala, janji masak hahahaha

      Delete
  4. Kemain lauk dia.tapi saya kupang goreng cili gitu je.masak lemak tak lalu nak makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Sis memang pantang dan suka masak kupang @Mar.. anak-anak tak berapa suka tapi Sis tetap gak beli hehehehehe

      Delete
  5. adoiiii sedapnya sistur..masakan pelissss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe sedapkannn @Hernee.. meh laa datang umaa..

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.
The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.