Thursday, November 12, 2009

Campak Anak Dalam Perigi???

BY Sis Lin IN , 4 comments

Salam semua...

Terkejut dgn berita dlm muka depan Harian Metro hrni, gile ape ibunya..Masyallah..apa nak jd donia ni..so korang baca le bt ikhtibar ye, Lin sekadar ingin nak berkongsi....huhuhu :(


Campak anak dalam perigi

KUALA TERENGGANU: Seorang bayi perempuan berusia dua bulan nyaris bersemadi dalam sebuah perigi selepas dicampakkan ibu kandungnya sendiri ke dalam telaga berkenaan berhampiran rumahnya di Kampung Pengkalan Arang, Batu Enam di sini, kelmarin.
Bagaimanapun, ajal belum menjemput bayi berkenaan apabila dia tidak tenggelam dalam perigi berisi air sedalam enam meter berkenaan, sebaliknya terapung di permukaan sambil bertarung dengan maut sejurus dibuang kira-kira jam 5 petang.
Malah, keajaiban Tuhan terhadap bayi yang tidak berdosa itu menyelamatkannya apabila dia sempat diselamatkan datuknya, Raja Ibrahim Raja Ali, 64, yang menyedari perbuatan ibu berusia 26 tahun itu.
Terkejut dengan perbuatan anak perempuannya, warga emas berkenaan yang tidak sanggup melihat cucu keempatnya terkapai-kapai dalam perigi, nekad turun ke dalam telaga berkenaan dengan hanya berpaut pada dindingnya.
Tindakan itu diambil kerana warga emas berkenaan tidak sanggup melihat bayi tidak berdosa itu terkapai-kapai dalam perigi walaupun menyedari tindakannya itu membahayakan diri jika pautan pada dinding perigi berkenaan terlepas.

*Lagi cerita selanjutnya di sini



P/S: Skrg ni mcm2 hal yg berkaitan keganasan ibu terhadap anak kan..di mana silapnya yek? huhuhu :(

4 comments:

  1. erkkk... Ya Allah.. apa nak jadi manusia sekarang nih.. ke Ibu baby ni tengah sakit Meroyan???

    Erk...erkkk... Blurr..blurr

    ReplyDelete
  2. Malaysian Bloggers,

    Need free traffic for your blog?

    Blogger Community

    ReplyDelete
  3. Makin ramai orang dah jadi gila sekarang ni ye sis.

    ReplyDelete
  4. Uihh sis, apa kena dengan mak nya pi buang baby dalam telaga macam tu. Haaaaih... Abang Liana dah kawin 11 tahun pn x de baby lagi.. ni dia dh ada baby lagi nak dibuang-buang. Huhuhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..