Friday, January 09, 2015

8.1: TERIMA KASIH MAT GEBU !

BY Sis Lin IN , , , , 2 comments

Assalamualaikum wbt..


Alhamdulilah, hal yang tak di rancang awal2 mesti menjadi, kalau rancang awal2 kompom tak jadi hehehe.
Sempena semalam 8.1 hari lahir Mat Gebu, aku memang ada bagitau kat Mat aku nak ke sana, sekadar nak habiskan masa cuti sekolah aku, lepak dan berbual2 dengan Mat. So Mat kata dia ok free, aku datang berdua je dengan anak aku, lepas balik dari sekolah amik duit rm100 duit bantuan awal persekolan tu, terus aku ke Sedenak sana, alhamdulilah cuaca pun ok, cuma sampai Senai hari hujan agak lebat, tapi sampai Kulai nak masuk Sedenak, hujan berhenti, alhamdulilah..
Dan aku memang bagitau dengan Mat, tak payah masak susah2, aku nak mee hoon goreng tapi Mat kata takpe, dia memang nak masak sekali untuk entri dia, asam pedas daging, perghh memang sedap. Anak bujang aku kata pestime makan daging asam pedas hehehehe, ada pulak sayur labu, peberet anak bujang juga, siap kata masa balik dalam kete, kalau kat uma, dah tonggeng mangkuk hirup kuah tu hahahahahah.
Ikan masin tenggiri bacin, petai lagi dan sambal belacan, ermm memang 2x aku tambah nasi, nak tambah 3x, hahaha segan ko, Mat makan berdepan dengan aku kat meja dapur, dah macam makan beradap, hahahahaha

Ha tu dia, walaupun masakkan biasa tapi bagi aku sangat luarbiasa kalau dari air tangan Mat Gebu ni..ikan masin bacin tu pun rasa lain, padahal aku selalu goreng gak hahahahhaa


Semalam sampai, kat rumah Mat, semua ada, Mak Bak, abang Mat, mereka memang kalau tetamu datang layannan memang mesra, macam2 cite kuar, sampai cite toyol luruskan bulu selai pun ada hahahaha *siot je ko Mat!!
Cuma Mak Yah agak bizi sikit asyik masuk 'pejabat' hahahahaha adeiiiii sakit perut semalam duk terbahak gelak dengan Mat...astaghfiruAllah hahahahaha..
Apa2 pun terima kasih Mat sekeluarga, siap minum petang bubur kacang durian dan swiss roll kek, balas dengan air kopi, perghh dekat 4 cawan aku minum kopi dia. Kalau nak ikutkan aku memang dah tak minum kopi, cuma kalau kat uma Mat, memang aku tak bole tolak air kopinya, sedap terlampau, pekat dan likat, memang terbaekkk...


Bubur kacang derian, swiss roll kek dan seteko air kopi, aku rasa, aku sorang je bedal air kopi tu, bubur kacang 3 mangkuk aku sapu hahahahaha...*sambil borak seisi luahan perasaan masing2..

Terima kasih Mat, terima kasih !
Selamat hari lahir buat ko sekali lagi. Moga Allah senantiasa murahkan dan tambahkan rezki kau yang selalu terima tetamu dan melayan dengan mesra gitu. Dan Allah berikan kau kesihatan berpanjangan untuk terus berbakti dan menjaga orang tua ko..Aamiinn...
*Harap ko suka dengan buah tangan aku tu yeee yang tak seberapa....heheheheh

Klik sini untuk entri dari Mat Gebu kisah semalam ..





P/S: Kenal Mat ni melalui blog sejak 2009, terus menjadi sahabat yang banyak faham hati memasing..TQ Mat !! Moga ukhwah kita terjalin hingga ke Jannah..


2 comments:

  1. assalamualaikum sis....bestnya jenjalan umah cik mat....alhamdullilah moga jalinan ukhuwah antara kalian akan kekal selamanya...:)

    ReplyDelete
  2. Tetiba rasa cam sebak baca entri sis..bukan mudah kan nk cari sahabat ..susah dan senang bersama...Salam Perkenalan Sis Lin..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..